Nintendo DS Lite: Er den nødvendig

#41
Lite er ganske bra egentlig. Alt som folk klaget på med Nintendo DS har nå blitt fikset opp. Nintendo DS Lite er svaret på alle klagene folk har gitt DS'en. Lyset har blitt fikset, den er bedre og holde i og så videre.

Men om noen spør meg helt personlig ville jeg nok si at den aldri i verden skulle blitt utgitt. Nå blir jeg veldig lei meg fordi jeg ikke har den perfekte versjonen, men den gamle ;_;
Føler meg uttafor, men ikke tale om jeg betaler enda 999 kroner for bare litt mer komfort. Jeg vet såpass at litt komfort ikke er verd 1000 kroner med min stramme økonomi.
 
#42
SITAT(Aleks @ 12.05.2006, 19.00) 3072
Jeg vet såpass at litt komfort ikke er verd 1000 kroner med min stramme økonomi.
[/b]
Sitert for sannheten i det. Jeg aner ikke hva jeg skal tenke om Nintendos "melke"strategi...om det er legit eller om de bare kødder med forbrukerne, men jeg ser at mange her er inne på noe og mye av det kan virke riktig. Det eneste jeg vet er at jeg overhodet ikke har tenkt til å punge ut 1000 (blir det ikke enda dyrere enn dette igjen?) bare for å få en penere DS. Som de stygge sier: utseendet teller ikke. Det er det som er inni som teller. Bedre å være smart og stygg enn pen og dum.
 
#43
SITAT(G-O-D-Gamrzrofl @ 13.05.2006, 15.32) 3278
Bedre å være smart og stygg enn pen og dum.
[/b]
Det kommer vel litt an på hvor mye du liker å ta på jenter. ^_^

Ellers synes jeg det er helt greit at Lite kommer, men synes kanskje det var litt tidlig etter den første DSen. Likevel er det et greit alternativ for de som har litt mer penger å rutte med. Den er jo ikke nødvendig for å spille noen av spillene, og de tar vel ikke dem gamle DSen av markedet med en gang. Det som kan skje er at den gamle vil bli ennå billigere, slik at fler kan få seg DS. Klart, det blir jo en viss mengde melk, men jeg synes igrunn forbedringene rettferdiggjør en ny versjon, som kommer til å koste mindre etter en liten stund uansett. Det er ingen som tvinger noen til å kjøpe den ved launch, selv om det er grusomt, grusomt fristende. :)
 
#46
Jeg tror han tenkte på den arten som liker å shoppe, se på fargeprøver, lage eksotiske retter og får skjeggstubber i fjeset :p

Men tilbake til topic. Har prøvd DS lite og jeg synes den var mye mer behagelig å spille på. Er ikke stort sett verre enn å selge den gamle hvis den er i fin stand. Alltid et eller annet skrothue på qxl som kjøper den til overpris :) Da blir det bare mellomlegget du trenger å tenke på. Og det kan ikke bli mange hundrelappene alt i alt.
 
#47
Dei har taktik som jeg leste en plass.

En fra Nintendo sa jo at dei lagde den gamle klumbete med vilje, husker ikke kor jeg leste det men det var en plass på IGN trur jeg.

Og dei lagde fks ikke Gameboy link på DS pga Micro skulle komme.

Sleipe folka :)
 
#49
Nå må vi ikke tru på alt vi leser. Akkurat som tv-er, dvdspillere, mobil osv... osv... kommer det ALLTID nye oppgraderinger. Hvorfor skulle nå Nintendo plutselig ikke få lovt til det? "Neeei, endå ei ny fet oppgradering, hva skal vi gjøre?!" Det høres bare dumt ut. Den skal skaffes, jeg har ikke skaffet meg den originale, og den nye har fått god omtale, og ser megafet ut! Hvorfor negativt, hvis man er en hardcore-ninty fan kan man kjøpe begge, hvis ikke, slutt å syt ps-horer! Nintendo melker ikke oss, de gir oss fri vilje og et bedre alternativ!
 
#51
Å komme med oppgraderinger og redesign, er etter hvert blitt nødvendig. Folk klager på alt... uansett. For å tilfredsstille klagernes behov (de som holder tilbake, og lar vær å kjøpe pga. bagateller) lager man nye produkter. Man må jo holde seg konkuransedyktig. Jeg ser eksempler på langt mer unødvendige oppgraderinger en liten. Den lille playstation for eksempel... Den er jo ubrukelig.

All ære til microsoft (og nintedo) som til tross for verdens mest klumpete design, lot vær å slippe en ny xbox. Playstation er vel eneste konsoll som går den veien. Slike oppgraderinger føles (for meg) helt unødvendige. Angående liten, får man i hvert fall ganske mye igjen for handelen. Og om man ikke eier den fra før av, tilfredstiller det jo kjøpet enda litt til. Føler meg ikke forpliktet til å kjøpe en lite, selv om jeg eier den orginale ds'en fra før av (gjør egentlig ikke det enda, men likevel).
 
#52
Joni har så eviiiig rett at jeg blir så forbanna.

Se på ALLE gameboyene som har kommet .. som f.eks Gameboy advance så kom den andre med lys, så skjer dette igjen og igjen? Jeg mener .. de har vel tatt læredom? "skal vi mekke lys i denne gb a? Jo, det skal vi .. men vi slipper en uten først og venter littegranne. "Boys! We are genious!" De kunne garantert gitt ut denne DS til å starte med, men vill vente. Jeg og OutCast VISTE dette så hverkan han eller jeg har kjøpt DS, men skal kjøpe denne versjonen - fordi jeg viste den ville komme.

Nintendo - I like you money. :elsk:
 
#55
SITAT(Duke @ 23.05.2006, 18.54) 5669
Se på ALLE gameboyene som har kommet .. som f.eks Gameboy advance så kom den andre med lys, så skjer dette igjen og igjen? Jeg mener .. de har vel tatt læredom? "skal vi mekke lys i denne gb a? Jo, det skal vi .. men vi slipper en uten først og venter littegranne. "Boys! We are genious!" De kunne garantert gitt ut denne DS til å starte med, men vill vente.[/b]
Jeg er ikke sikker, men tjener de ikke ufattelig med penger på å først lansere et revolusjonerende konsept i en håndholdt konsoll, for så å lansere en forbedring av den senere? Er usikker på om innlegget ditt forholder seg negativt eller positivt innstilt overfor Lite, men om Nintendo, som du sier, garantert kunne gitt ut Liten i begynnelsen, men "ville vente", så begynner jeg å bli mistenksom, iallefall.
 
#56
SITAT(Duke @ 23.05.2006, 18.54) 5669
De kunne garantert gitt ut denne DS til å starte med, men vill vente.
[/b]
Det er nok mulig, men da ville den vært ganske mye dyrere med en gang den kom. Nintendo har alltid fokusert på å ikke bruke dyr teknologi i maskinene deres, slik at de er billige å produsere og billige, for oss, å kjøpe. De pleier å oppgradere maskinene når teknologien har blitt billig nok, noe som ikke pleier å ta så veldig lang tid.

Jeg anntok også at det ville komme en oppgradert versjon, men det var så mange fantastiske spill at jeg kjøpte den uansett. Kommer nok til å plukke opp Lite når den er billig nok.
 

Kilik

Lokal moderator
#57
Jeg tør påstå at Nintendo tilbyr mindre for pengene rent hardwaremessig sammenlignet med konkurrentene. PSP har en bedre og større skjerm og langt nyere og dyrere teknologi enn DS, men er ikke så veldig mye dyrere å kjøpe. Det samme ser ut til å gjelde for Wii sammenlignet med Xbox 360. Hver PSP og Xbox 360 selges fortsatt med betydelig tap.

Dette gjenspeiles også i profitten til selskapene. Mens Microsofts og Sonys spilldivisjoner fortsatt går med underskudd pga. høye hardwarekostnader (både utvikling og produksjon), har Nintendo tjent over fem milliarder kroner det siste året.
 
#58
Det er helt riktig det sier at PSP og Xbox tilbyr høyere hardware i forhold til pengene, men Nintendo tilbyr mye høyere underholdnings verdi, og det er det jeg synes er verdt mest.

SITAT
Akkurat som McDonalds. McDonalds er jo gjennomført bra greier.[/b]
Jeg fant ikke vitsen der. -_-
 
D

Deleted member 91

Gjest
#59
Jeg syns alvorlig synd på deg om du ikke spiller GBA-spill på Liten fordi det ødelegger linjene, forresten. En ting er at det er upraktisk når du har den i lomma, men det får da faenmeg være grenser. Du vil uansett nyte spill på den skjermen uansett.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#60
Jess. Det jeg liker med størrelsen til Lite kontra den gamle DS-en, er at den får plass i lomma mi selv med en bæreveske rundt, slik at det er lett for meg å pakke med meg noen DS- og GBA-spill i nevnte bæreveske. Den gamle DS-en fikk akkurat plass i lomma alene, så hvis jeg skulle ha med noen spill måtte de enten ligge løse, eller ha alt oppi en bæreveske som jeg da festet *grøss* i beltet.