Nintendo DS

jeg går for ds.
psp kan bli kul, men ikke på nærhet så kul som ds.
ds er mye mer nyskapende. spillene på psp har vi jo sett så mange ganger før. psp skal vist heller ikke ha det "braeste" batteriet heller. eller levetiden på det er vell bare noen få timer, den er stor og tung. de sa selv at den er beregnet for å ha i hjemmet, noe som strider imot alt som har med portable konsoller å gjøre (spør du meg)

|)5 411 73h \/\/4y!!!111

Kleevah

Livsfarlig amatør
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@29.07.2004, 23.21
Jeg lurer på om det er "Egg Monster Heroes" fra Square Enix. Correct me if I'm wrong ;)
80675​
Det stemmer det, squeenix er virkelig på dealern med big N for tiden (Klikk HER hvis du liker remakes...).
Bildet over er forøvrig fra "Mobile Suit Gundam Seed" hvis noen lurte...

Det eneste som er litt trist er at ingen av spillene, hvis bilder vi nettopp ble servert av Lodin, byr på noen eksklusive (iallefall langt fra fristende) DS-funksjoner som virkelig tar bruk av den ekstra skjermen eller stylusen. Og dette er tross alt noen av de største og mest attraktive DS titlene så langt...

Opprinnelig skrevet av plan_9@30.07.2004, 13.39
Det eneste som er litt trist er at ingen av spillene, hvis bilder vi nettopp ble servert av Lodin, byr på noen eksklusive (iallefall langt fra fristende) DS-funksjoner som virkelig tar bruk av den ekstra skjermen eller stylusen. Og dette er tross alt noen av de største og mest attraktive DS titlene så langt...
80786​
Jeg kan lage en liten liste over spill som jeg synes utnytter DSens nye muligheter veldig bra. :)

Metroid Prime: Hunters

Jeg synes kanskje at Metroid Prime: Hunters er det spillet som foreløpig utnytter DSens tuch screen best. Slik fungerer det: Man beveger Samus med D-Paden, men det interessante er at man styrer Samus sin synsvinkel med stylusen. Man drar rett og slett stylusen i den rettningen man vil at Samus skal se. Dette synes jeg virker som en fantastisk måte å styre et FPS på. Jeg tror nesten at denne styringen kan overgå tastatur og mus hvis de får det til ordentlig. Man bruker også den trykkfølsomme skjermen til å skyte. For å skyte, er det bare å trykke på skjermen der du vil at Samus skal skyte så gjør hun det.

Den øverste skjermen er i Metroid Prime: Hunters preget av et kart. Det er kanskje ikke super nyskapende, men det virker hvertfall veldig greit å alltid ha et kart tillgjengelig når man spiller. Man slipper altså å gå inn på en meny og avbryte spillet hver gang man er usikker på hvor man skal gå.

Pac Pix

Dette er vel kanskje det mest oppfinnsomme spillet vi har sett til nå. Tingen med dette spillet er å tegne en Pac Man. Når du har tegnet en Pac Man kommer den til live. Meningen er at Pac mannen skal spise alle spøkelsene i bildet, men du må også sørge for at Pac mannen ikke går ut av bildet. Dette forhindrer du ved å tegne streker slik at du stopper den fra å forsvinne ut fra bildet. Du må også lede Pac mannen til spøkelsene ved å tegne streker. Du kan tegne Pac mannen så stor du bare vil, bare den ser sånn omtrent ut som en Pac Man. Hvis du tegner noe som ikke blir godkjent som en Pac Man, forsvinner tegningen. Man har ikke evig med blekk, så man bør ikke feile for mye

Den øverste skjermen viser poengsum, hvor mye blekk du har igjen og tid som er igjen.

Pac 'n Roll

Jepp, nok et Pac Man spill. Dette synes kanskje jeg at er det spillet som best utnytter begge skjermene. På den nederste skjermen er det plassert en Pac Man og på den øverste skjermen foregår selve spillet. For at Pac mannen i den øverste skjermen skal bevege seg, må man rulle Pac mannen i den nederste skjermen i rettning av der du vil at den skal rulle i den øverste skjermen. Her kommer begge skjermene til god nytte. Jeg har registrert at det er en del folk som mener at den trykkfølsomme skjermen er den virkelige revolusjonen DSen kommer med, og at hele "Dual Screen" tingen bare er en gimmic. Vel, jeg mener at dette spillet motbeviser det ganske kraftig. Dette spillet hadde nok ikke funket med kun én skjerm, hvertfall ikke like bra.

Wario Ware inc. DS

Det virker som om Wario Ware inc. DS gjør mye bruk av den trykkfølsomme skjermen. Dette spillet, som de to forrige Wario Ware spillene, består av masse syke minigames. Mer vet jeg egentlig ikke om det.

Jeg har også lyst til å nevne en tech demo som ble vist frem på E3 i år. Den ble enkel og greit kalt:

Submarine Demo

Dette er altså bare en demo som ble skapt for å vise hva man kan gjøre med DSen.
På den øverste skjermen ser man en u-båt og på den nederste skjermen ser man et kontroll panel. Det er menignen at man skal få u-båten til å gå frem, tilbake, opp og ned ved å trykke på diverse knapper og dra i forskjellige spaker på den nedre skjermen. Dette gjøres da naturligvis med stylusen. Dette er også et eksempel på et spill som ikke hadde funka med én skjerm.

---

Spill jeg vet lite om, men som virker interessante:

- Animal Crossing DS (Virker som om dette spillet gjør god bruk av Dual Screen funksjonen og den trykkfølsomme skjermen)

- Mario Kart DS (vi har enda tilgode å se noe virkelig nyskapende fra dette spillet, men det som gjør meg spent her, er trådløs multiplayer.)

- Super Mario 64x4 (akkurat som med MK, er dette et spill som ikke foreløpig virker serlig nyskapende, men det kan bli moro med multiplayer. Dessuten er jo Super Mario 64 også et fantastisk singleplayer spill.)

Det er jo nå ca 120 DS-spill under utvikling og det skal bli spennende å se hva diverse utviklere finner på. Jeg er veldig spent på hva de an få til med stemmegjennkejnnigen som vi ikke har sett noe til enda. ;)

Lurer veldig på hvilken jeg skal kjøpe: DS eller PSP. PSP virker ganske kul og bra, men den kommer helt sikkert til og koste mest. DS er helt det samme, men PSPen virket mer.. ja, det var noe med den. Men muligheten for å chatte på DSen virket helt genialt. Så for meg spiller prisene en ganske stor rolle.

Lodin

Der Waaaah
Driter egentlig oppi de andre DS spilla.
Så lenge Ninty er villige til å gi ut et nytt Wario Ware så er jeg villig til å punge ut for DS.

Jeg har tro på at dette kan bli en kjempekonsoll ja, spesielt med det nye designet.

Innovasjonen Nintendo har fått til på denne konsollen er imponerende, særlig fordi de har klart å holde prisen relativt lav. Ideen med doble skjermer er, om ikke revolusjonær (Game & Watch), en spennende idé, og jeg er spent på om Nintendo klarer å finne på gode nok spill til å rettferdiggjøre de doble skjermene, noe det ser ut som de langt på vei har klart. Den trådløse linkingen er jo selvsagt ikke noe nytt, men det er uansett en bra ting å ha med. Tenker spesielt på chatteprogrammet og Mario Kart multiplayer. Touchscreenen ser ut som den virkelig kommer til sin rett i spill som Pac Pix og Wario Ware, og åpner også for bra gameplay. Jeg har ikke helt bestemt meg om jeg skal ha denne eller PSP, men for tiden heller jeg definitivt til Nintendos maskin.

Jeg har stor tro på Nintendo DS. Men det er fortsatt 2 sjangere jeg venter på at det skal bli annonsert flere spill av. Hva med et FPS til (Så langt er kun Metroid Prime: Hunters annonsert tror jeg)? Og hva med et real-time strategi-spill? Skulle gjerne sett Pikmin fra Nintendo, men også spill som C&C og Age of Empires.

Ellers gleder jeg meg veldig til Metroid Prime: Hunters, Wario Ware Inc. DS, og Super Mario 64x4, som mest sannsynlig blir de første spillene jeg skaffer til DS. Ah, som jeg gleder meg. Får håpe Nintendo kommer med en lanseringsdato snart, slik at jeg får tid til å spare opp.

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg tror... "konsollen hadde vært både lekrere og mer praktisk uten den andre skjermen" (-Super PLAY).

Det som derimot kunne fått meg til å kjøpe den er prisen på spilla. Hvis de skal koste rundt 300 kroner er det et kupp pr. spill fremfor tidligere håndholdte konsoller og sikkert også PSP.

Men igjen.. Jeg spiller aldri håndholdt. Kommer neppe til å begynne heller.

Gleder meg til første gangen jeg fyrer opp DS.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
DS er definitivt diggbart, gleder meg noe jævlig!!! Tror Nintendo er på god vei til det nivået de var på en gang... Lenge siden snes sin storhetstid nå...

Men Den ser jo bare digg ut da, og de spillene som er under utvikling er jo 70% gull :ler:

Gleder meg... ^_^