Nintendo med MP3-spiller til GBA SP

Kilik

Lokal moderator
MP3 and MPEG4 Player for the GBA:SP
-------------------------------------------------------------------------------

Nintendo of Japan have announced an MP3 and MPEG4 player for the GBA:SP. One begins to wonder if the PSP is the reason!

NoJ have announced the MP3 MPEG4 player for the GBA, it seems to work by allowing an SD card, to be inserted into the player with your files on, these files can then be played out on the GBA SP

It seems the player is being made directly by Nintendo. The player also has a built in headphone socket and will be released in February

kilde:http://www.cube-europe.com/news.php?nid=7280

Ja, MP3- og MPEG4-spiller til GBA SP fra Nintendo selv. Selvsagt for å dempe konkurransen fra PSP hvor en av de viktigste salgsfremmende fordelene er at den kan spille musikk og film.

Med sin oppløsning på 240x160 pixels begrenser den seg fort som videospiller, men som MP3-spiller vil den nok absolutt være med å konkurrere. Særlig med tanke på prisen for en GBA SP for tiden...

Dette samt forrige ukes nyhet om at Nintendo entrer filmindustrien, kan vel tyde på at Nintendo har gitt opp sin "Gaming 24/7"-parole...

Lodin

Der Waaaah
Jævla stilig! Hadde det ikke vært for at jeg allerede kan spille av MP3er via SD kort på palmen min skulle jeg uten tvil plukka opp en sånn.
Lurer på om den funker til DSen og.

Spennende produkt. SD kortene er jo heldigvis ikke den dyreste standarden heller. ( http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10244 )Hadde det ikke vært for at jeg har iPod mini hadde jeg helt klart kjøpt en slik selv! :)

Jeg registerer også at de holdet seg til sammarbeidet med Matshushita konsernet (Panasonic). Matshushita som kanskje er Sonys største konkurrent på forbrukerelektronikk vil nok gjerne se at PSP flopper. Kanskje de firet litt på SD lisensen ovenfor Nintendo av den grunn?

Opprinnelig skrevet av Lodin@15.12.2004, 02.12
Jævla stilig! Hadde det ikke vært for at jeg allerede kan spille av MP3er via SD kort på palmen min skulle jeg uten tvil plukka opp en sånn.
Lurer på om den funker til DSen og.
149066​
Det vil jeg tro. Den skal jo inn i porten for GBA-spill og DS har jo den.

Nå har nettopp Mp3 spilleren min tatt kvelden, så dette kan være interessant. Men tviler litt på at jeg gidder å kjøpe. Det kommer nok an på prisen og mitt behov for Mp3-spiller, noe jeg ikke føler er så stort akkurat nå.

Når jeg tenker meg om så tror jeg at dette blir plukket opp lell. Jeg er ei jævla gadget hore :(

Hmm.. i teorien høres dette bra ut, men jeg må si jeg er ganske skeptisk.... husker den 3 party mp3 spilleren som kom ut for et par år siden(husker ikke når det var) som sugde max.... Foruten at den kun romma 45min med spilletid så var kvaliteten elendig og softwaret som fulgte med krasja 50% av tiden da man prøvde å overføre sanger.... Det var ingen vits å bruke den på sp fordi volum knappen/spaken ikke var "lang nok", noe som resulterte i et lydnivå på linje med en sånn hundefløyte..... Så da måtte du bruke den på den vanlige gba'en hvor du brukte halvparrten av tida på å tyde displayet/skjemen... Morro for unga

Kleevah

Livsfarlig amatør
Opprinnelig skrevet av Onkel $ander@15.12.2004, 04.33
Hmm.. i teorien høres dette bra ut, men jeg må si jeg er ganske skeptisk.... husker den 3 party mp3 spilleren som kom ut for et par år siden(husker ikke når det var)  som sugde max....
149123​
Men hei, Nelly bruker den jo, DA MÅ DEN JO VÆRE BRA!11!!

Hm. Interessant produkt ... Jeg må nok tenke litt på det, for nå får jeg en iPod mini til Jul, og da er det kanskje ikke så nødvendig. Men på en annen side kunne det vært greit om jeg kun ønsket å ha med en GBA SP eller DS.

He he.... etter et raskt google søk så kom jeg frem til at det faktisk var denne..... Det har visst kommet endel andre gba mp3 spillere/adaptere og de skal jeg ikke si noe om... MEN styr unna Datel sin versjon...

Hva vil prisen ligge på..?
Det som gjerne er fint med "tredjepersonsræl" er jo at det er billig. Og da kan man plutselig ikke forvente superbra kvalitet. Minner meg om clas ohlson.

Hr.Shadar..
jeg er fullstendig klar over at det er et nintendoprodukt det er snakk om, men den negative erfaringen har ført til at jeg automatisk stiller meg kritisk til en fusjon mellom nintendo produkter og musikk(kall det en gbamp3 fobi om du vil..)

Så det er godt mulig denne løsningen overgår peanøttsmør, for jeg støtter jo selve ideen... men jeg vil vente til jeg får testa det før jeg mener noe som helst.. er egentlig av oppfatningen av at hvis jeg er ute etter en mp3 spiller så kjøper jeg det, ikke en gba.... Og hadde jeg hatt en gba(noe jeg faktisk har når jeg tenker meg om) og skulle kjøpe en mp3 spiller ville jeg nok fortsatt styrt unna nintendo varianten.....

Synes heller de kunne ventet med dette til DS. Men etter hva jeg vet så kan du spille sp-spill (gba-spill) på ds, og dermed ble denne posten forferdelig unyttig..

Opprinnelig skrevet av Shadar@15.12.2004, 05.42
Ooops. Oppdaget nettopp at Hr. Sander kunne oppfattes utrivelig. :svette: Er en dude som kaller seg Herr Sander på Storedyret.com, og jeg er vant til å tiltale ham. Så da ble der Hr. Sander til deg og. No dissidence intended!

Uansett, forstår hva man mener.
149165​
He he... None taken !

Opprinnelig skrevet av Lodin@15.12.2004, 04.59
Ja Nintendo er jo godt kjent for å lage billig møkk som ikke holder mål.  :rulleøyne:
149131​
Jepp, helt sant! Om ikke annet er Nintendo kjent for suveren kvalitet på sine produkte (bortsett fra kontrollen til N64, som var heller dårlig). Jeg tror tror dette blir et kvalitetsprodukt, Nintendo har ikke råd til å ødelegge ryktet sitt.