Nintendo Revolution

hum revulusjon sier du, fagforeingen til ninty har altfor stor makt

Kilik

Lokal moderator
Ser spong.com spekulerer i at Mario 128 blir utsatt til denne konsollen og blir kalt "Mario Revolution"...

Opprinnelig skrevet av Kilik@19.05.2004, 20.29
Ser spong.com spekulerer i at Mario 128 blir utsatt til denne konsollen og blir kalt "Mario Revolution"...
Ja, det kan nok stemme. Tror ALRDI vi får se Mario 128 til Gamecube. Spørs nok om ikke det blir et spill som kommer sammen med neste gen.

Gleder meg óg, men forholder meg litt skeptisk til det han godeste Iwata-san sejar. Han lovde jo "Nintendo Difference" til almennheten, og allikevel kom det (heldigvis) bare masse sequels. Den sequelen jeg savner nå er Excitebike. Får håpe den dukker opp til Nintendo Revolution...

epp

firm and correct
Revolution er nok bare et arbeidsnavn. Noen som husker hva de kalte Nintendo64? --> Ultra64, Dolphin etc. Vi får nok vente en stund før vi får det endelige navnet.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Vel, arbeidsnavnet til N64 var strengt tatt "Project Reality" (Ultra ble ikke nevnt før i siste fase). Dolphin=GameCube.

Kilik

Lokal moderator
Iwata also revealed that Nintendo's next-generation game console is currently in development under the project code name "Revolution." The only specific detail he did divulge is that the machine will be able to hook up to a PC monitor as well as to a traditional TV. Iwata did hint that the machine will be taking a different path than that of Microsoft's Xbox Next and Sony's PlayStation 3. "We're thinking of an innovative idea for our next-generation console that's completely different from consoles in the past," commented Iwata. "It will be clearly distinct from the other next-generation consoles that competing companies will develop. What's important isn't a next-generation technology, but a next-generation way in playing games."

------

Interessant det her. Får inntrykk av at Revolution vil bli ganske annet enn hva vi forbinder med en vanlig spillkonsoll. Håper også MS og Sony har noen innovative ideer på lager til next-gen. Det blir kjedelig hvis eneste forbedring i neste generasjons hardware er hakket bedre grafikk...

Gamespot-artikkel

hvorfor har jeg på følelsen at dette blir en reprise av "emotion engine" eller dette er den meste realistiske AI noen sinne. Tror det ikke før jeg får se det !

foresten hvor mange BIT blir den 512 eller 1024. nintendo håppet jo rett fra 16 til 64 så dette blir spenende ?

Grafikken blir nok betydlig bedre, men om det blir fotorealistisk
tviler jeg veldig på.
Jeg husker godt at jeg fikk gåse hud når Shigsy
sa at grafikken ikke ville komme til å telle lenger.
:flau:

GC bruker en 32/64 hybrid bits prossessor, Xbox bruker en 32 bits og PS2 en 128 bits prossessor. Såvidt jeg har skjønnt så har de kommet til et sted i utviklingen hvor bit-prossessoren ikke har så veldig stor betydning lenger, mest sannsynlig blir det ikke noen 256/512/1024 bits prossessorer med det første.
Hva de neste konsollene kommer til å bruke kan jeg ikke fortelle deg, men mest sannsynlig kommer de nok ikke til å bruke noen 1024 bits prossessor med det første.

PS: Ta forbehold om at alt dette kan godt bare være sprøyt for dette er skrevet ned etter beste minne fra noe jeg leste for en god stund siden.

hum, er ikke x-box og GC 128 bits konsoler !!!!!!!

Jeg trur Nintendo vet hva de driver med, de har alt for mye erfaring til å feile. Fint at dem tørr. MS og Sony har begge gitt inntrykket av kraften i sin neste prosessor og hvem de samarbeider med når det gjelder grafikk kort osv. Men vi er ærligtalt kommet så langt i den utviklingen at det er på tide dra ting i litt andre retninger.

Jeg har ingen forventringer til Sony og MS sine konsoller, annet enn hvilke spill vi vil se på dem med det første. Om det er 4gh prosessor eller 7gh som er spec har vist seg denne generasjon at ikke betyr en dritt.

Det er klart grafikk er imponerende, men det skal være en bonus. Hvor mange partikler som en konsoll klarer presseut av en eksplosjon er ganske likegyldig. Det er heller hvordan det hele utføres, og hvordan det føles etterpå. Det er primært en sammensetning av Lyd, Spillbarhet, Kontroll og til sist grafikk (som mer funker som en bonus).

Lyden kvaliteten i MGS1 til PSX foreksempel er med på gjøre at det fortsatt er et fantastisk spill, og mange mener det var unødvendig med en grafisk update med Twin Snakes.

mange bra argumenter scorp, det blir pluss i boka :tommelopp:

Hmmm. Kanskje jeg kommer til å gå for Nintendo neste generasjon også. Men hadde egentlig bestemt meg for å bare ha en konsoll. Men nå kan jeg ende opp med to, nintendo og enten ps3 eller xbox2.

Bit på prosessor har vel ikke noe særlig å si lenger etter som jeg også har lest en eller annen plass. Hvis jeg husker riktig nå, så er det vel bare amd64 av pc prosessorene som er 64 bit ?

Opprinnelig skrevet av Lauritz@11.06.2004, 06.49
Hmmm. Kanskje jeg kommer til å gå for Nintendo neste generasjon også. Men hadde egentlig bestemt meg for å bare ha en konsoll. Men nå kan jeg ende opp med to, nintendo og enten ps3 eller xbox2.
men husk; det tar nok et par år før disse konsollene kommer.
kanskje vente å se hvordan de blir, eventuelt prøve de før du bestemmer deg for hvilken du skal ha...?