[NX] Nintendo Switch med Howie O

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#21
Håper de også lager spillene slik at de som er mest aktuelle å spille on the go kanskje koster litt mindre, eller at spillene generelt legger seg på minst en hundrings under ps4/xbone spilla. De er faktisk blitt litt for dyre.
Også håper jeg seff at maskinen også blir relativt billig. Hvis de klarer å legge seg på en pris mellom wii-u og 3ds så er det jo perfekt, siden det er jo det det er. En blandings.

Drev også og tenkte på igår at det hadde vært kult om man kunne tatt med sine respektive maskiner til kompiser og spilt multiplayer lokalt med et spill og flere maskiner. Det hadde eid.
Nintendo har jo alltid vært glad i den sosiale delen av spillingen, så hvis de løser det på en slik måte i tillegg så hadde det eid. Er jo ikke såååååå lenge til Julian kommer til å få en egen tv på rommet og han fåkke lov å ta med min nx på rommet jaffal. Så da kanskje vi kan multiplaye på stua, også kan han spille med venner på rommet.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#22
Skal denne være et supplement til 3DS, eller det ment den skal ta over på sikt? Blir den ikke fort altfor stor til å lugge rundt på? Hvordan blir batteritida? Blir ikke cartridges i størrelsesorden 32 GB fryktelig dyre? Har Nintendo med seg third party-støtten denne gang?

Nei Johnny, du har allerede nok ting du drasser rundt med deg, tror du og søstera di skal få en slik pleisteishen.
 
#23
Noen mock-ups fra Gafen


Cock: Hvis ryktene er sanne (noe det da virker som de er) så skal den ta over for både 3DS og WiiU. Ikke forvent mange flere 3ds-spill fra Nintendo etter de neste Pokemansa.
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#24
Dette høres ut som en konsoll for den aldrende demake. Har jeg spilt noe stort annet enn Bloodborne og DS3 på PS4 siden jeg kjøpte den for godt og vel et år siden? Nei.

Har alltid ønska meg en Nintendo håndholdt, men samtidig en maskin som kan stå på promperommet for de få helgene jeg har for meg selv til å bare fise og spille tv-spill, og aldri greid å rettferdiggjøre å kjøpe begge delene. Om dette er den perfekte mixen så slipper jeg å kjøpe to spillmaskiner neste generasjon. Og jeg har jo fortsatt PS4 hvis jeg kjenner Souls-lysten ta overhånd.

Akk, skal jeg bli Ninty-fanboy igjen? Det har jeg ikke vært siden N64.

Kroppen min er klar!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Hvordan blir batteritida? Blir ikke cartridges i størrelsesorden 32 GB fryktelig dyre? Har Nintendo med seg third party-støtten denne gang?
Tredjepartsstøtten trenger man ikke være synsk for å kunne svare på; PS4 og Xbone har mye mer maskinkraft og omtrent lik arkitektur, så antallet utgivere som gidder å mekke en nedskåret og tilpasset utgave for NX er nok rimelig lite. Det jeg derimot håper på, er at Nintendo fortsetter å åpne opp for indies og mindre utviklere, som kan skape sin egen nisje på NX litt som det har vært tendenser til på WiiU og 3DS. Noe mer sånn som på mobil, bare ikke fullt så... texas, kan du si. Ehe. Innser at dette er et long shot, altså.

Når det gjelder kassetter på 32GB... jeg kan smelle ned på Europris og kjøpe meg et microSD-kort på 32GB til 150 flis. Antar at flashminne er billigere når du kjøper en gros, og at Nintendo klarer å fikse en grei avtale. Batteritid er det så klart umulig å si noe om, men det går an å gjette litt på noe ballparkings. Noen kjappe søk avslører at Shield Tablet K1 (som bruker Tegra K1, pussig nok) har fem timers batteritid mens du speller, og det er en 28nm-prosessor. X1 er en 20nm-prosessor, og mindre chips krever mindre strøm og sånt, så hvis vi tar med i betraktninga at X1 også har høyere ytelse, så... fem timers batteritid mens du speller, tipper jeg.

Noe som er jævlig spenstig, er at Tegra X1 støtter DX12, OpenGL 4.5, OpenGL ES 3.1, CUDA og Vulkan. Spesielt den siste der lover godt. ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Seff. Gi meg den jævla Skyward Sword-remaken mekka av PlatinumGames, da ass.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#29
Hvis prisen ikke blir avskrekkende, og batteritiden ikke blir HELT krise så lukter det faktisk litt gull av dette.
Om noe så har jo Nintendo ihvertfall vist at håndholdt er noe de kan og jeg har flere ganger ønsket at de solgte ting som gjorde at man kunne koble de forskjellige håndholdte konsollene til tven. Den derre gameboygreia til gamecube var jo noe, men litt vel tungvint den også.
Så dette kan bli saker.
Så lenge Nintendo gir ut zelda, mario, fire emblem, og FLER FUCKINGS METROID-SPILL er jeg egentlig ganske fornøyd jeg.
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Noe annet som ryktes er at dingesn tar Android-spill. Da vil den nødvendigvis måtte kunne koble seg opp mot nettet og det skjer sikkert via en mobil. Om Pokeyman Go holder koken kan jeg tenke meg at denne dingsen blir atraktiv for visse gærninger.

Uansett syns jeg denne dingsen virker lovende. At den ikke har all verdens maskinkraft spiller ingen rolle siden Nintendo sine spill ikke trenger det.
 
#31
Dere kommer til å kjøpe den for å spille nye remakes av gamle Mario og Zelda-spill tipper jeg
Oh yes. Jeg er her for Virtual Console-HD-utgaver av samtlige GameCube-spill. Henshin-A-Go-Go, baby!

Utenom Doshin the Giant
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#32
Viewtiful Joe er et av de få spillene jeg noensinne har solgt, vel å merke etter jeg rundet det.
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Ubisoft, Activision, Capcom og Squenix har signa opp for å mekke spill. Syns jeg har hørt den låta noen ganger før.
Mer spennende at Game Freak vistnok mekker på et Pokeyman. Siden greia er håndholdt får vi håpe det ikke er enda en spin-off.
 
#35
Så, noen har kanskje funnet ut av lanseringsdatoen til NX ...

Hvis du går inn på en hvilken som helst av nintendo sine store europeiske sider, og trykker på en hvilken som helst amiibo, så kommer det opp 4 tilfeldige amiibo ("amiibo" er den offesielle flertallsformen) lenger ned på siden.
Hvilket vil si at det også dukker opp amiibo fra det nye Zelda-spillet, hvor det også dukker opp en dato:
4/3-17!

Nintendo bør slippe dette spillet sammen med NX for å få en så robust lønsj som overhodet mulig, så kan hende at de har lekket lanseringsdatoen, men tiden vil vise - vi får bare håpe.
 
#40
Og jeg som hadde tenkt å kjøpe Skyrim på Xbone for å ha noe å gjøre mens jeg ventet på NX(S)! Men den ser super ut! Gleder meg som en unge, og de ser ut til å komme på banen når det gjelder esport også, spennende!