[NX] Nintendo Switch med Howie O

Lodin

Der Waaaah
Så øøøh... Nintendo Labo er en ting og... Man bygger ting i papp og strikk og døtter Switchen og joyconsa inni og... Øøøh...
Dette er rett ut genialt. Ikke no for meg, men tenk på kidsa. Nå må Fetthest argumentere for hvorfor skolen skal kjøpe mætti med Switcher og papp.
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg elsker at det er miljøvennlig og ikke enda mer plastdrit! <3
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:psyduck:
 

Lodin

Der Waaaah
Prisen er rimlig krise da nettbutikkene har satt den til 70 dollars. Mulig det bare er midlertidig da.
Og om ikke annet kommer Nintendo til å slenge ut maler til komponentene gratis. Det er vel grunnen til at det ikke selges digitalt.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
The Escapists 2 er så utrolig fett. Kjøpte dette til Switchen og synes det fungerer bra, selv om jeg kan forestille meg at PC-versjonen er objektivt sett overlegen. Det blir litt knot i menyene, spesielt når man må crafte noe i hu og hei.
Synes spillets store styrke er at det er et sandbox crafting-spill som likevel er veldig begrenset, iom. at målet alltid er å flykte fra fengselet. Mitt problem når et spill er for åpent er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg vil jobbe med, så dette er en veldig god blanding.

Mitt første fengselsopphold varte 17 dager in-game, tror det ble ca. 4-5 timer. Skjønte relativt raskt hvordan spillet "ville" at jeg skulle bryte meg ut (antar de ville gi meg den muligheten på spillets første brett). Istedet ville jeg gå min egen vei og lagde en sikkert altfor intrikat plan om å snike meg til et annet rom nærmere fengselsmuren via ventilasjonssystemet og grave derifra.

Spillet er definitivt ikke for lett da. Jeg ble busta gang på gang. Selv om jeg etterhvert begynte å skjønne hvordan man best skjuler hemmelige tunneller og gravearbeid for vaktene dukket det alltid opp en liten eventualitet som ødela fremgangen min. Heldigvis er selve hverdagen i fengselet ganske morsom også: du gjør quests for andre insatte og kjøper utstyr, stjeler utstyr, banker opp medfanger og vakter. Nok et fluktforsøk mislykket; jeg craftet falske nøkkelkort og prøvde å komme meg til gjerdet i vaktuniform, men hadde ikke nok stamina til å skjære gjerdet ferdig og ble busta. Da så jeg meg fornøyd med å ha lært meg de viktigste itemsene og spillmekanikkene og bestemte jeg meg for å ta den scriptede fluktvarianten som fengselet foreslår i starten. Det var ikke så vanskelig.

Gleder meg allerede til å havne i kasjotten igjen! 160 spenn på Switch-butikken.

Her er en lets play som viser multiplayer på spillets første brett.
 

demake

Seksuelt godteri
Takk for tips. Dette hørtes gøy ut og jeg var på leiting etter nytt spill.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Hvis du kjøper det og har lyst til å teste multiplayer sammen i nær fremtid, rop ut :)

Anbefaler sterkt å spille det undocket, da det er litt vanskelig å se itemsene på en stor skjerm. Skulle man spille splitscreen (som jeg tror går) må man nok sitte ganske nærme tven.
 

Lodin

Der Waaaah

Dette er virkelig geniale saker. Er ikke en Switch og pakka til 70 dollars mye billigere enn Lego Mindstorm og lignende greier som skal lære kidsa grunnprinsippene for programering?
Det fiskespillet hadde jeg dog aldri latt noen shitkid herje med.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ny oppdatering til Super Mario Odyssey er ute! Den legger til minigamet Luigis Balleverden, som er et tut og et halvt av en aktivitet hvor du betaler for å få lov til å finne en ballong som en annen spiller har gjemt et sted på brettet. Jeg foreslår at du tester det, for det er moro.

Såpass moro at jeg kunne ta dette bildet akkurat:
 

demake

Seksuelt godteri
Godt å se jeg ikke er den eneste som har kasta vekk alt for mange timer.
 

Lodin

Der Waaaah
Nye Kirby ser ut som Kirby og blir å eie. Man kan sette fyr på Whispy Woods. :eek:
Demo ute og dette eier såklart. Gimmicken som man ser itraileren er at Kirby kan kaste hjerter på fiender sånn at de blir snille. AIen var sånn passe hjelpsom, men det funker nok bedre i coop. Bankers om man har tilgang på kids og andre. Selvfølgelig er grafikk og musikk også awesome.

Noe Nintendo også har lansert er at gullmyntene man får hos mynintendo for å handle digitalt nå slenges rett inn på kontoen din. Hadde faktisk 37 kroner liggende og det var jo hyggelig.
 

Lodin

Der Waaaah
Jaggu, de dere gullmyntene gjelder også for fysiske spill. I hovedmenyen trykker du + over spillets ikon og så er det no greier nederst hvor man kan hente spenna. Zelda ga meg 38 kroner. :yoshi:
 

demake

Seksuelt godteri
Dark Souls på Switch er utsatt til sommeren en gang. Buuuuhhh
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tenk hvis det hadde eksistert en måte å spille Dark Souls på mens man venta. :v
 

demake

Seksuelt godteri
Tenk om.
 
Labo kom ut i går og siden alt med Nintendo logo har fløyet ut av hyllene i det siste tok jeg ingen sjanser og kjøpte meg Variety kit og Customisation kit i dag.

kok.png


Planen er å spare det til hyttetur neste helg hvor det blir flere barn som kan sitte og sette tingene sammen så trip report får vente litt på seg.

PS: Når jeg handlet la jeg merke til et skilt for "Make a wish foundation" ved kassen, men tenkte ikke mer over det. Når jeg skulle betale ble jeg spurt om jeg ville donere 10kr noe jeg takket nei til. Da ble karen i kassa litt perpleks og spurte om jeg visste hva pengene gikk til. Jeg svarte at jeg ikke var interessert, men han ga seg ikke og forklarte hvordan pengene gikk til å oppfylle ønskene til døende barn.
Her holdt jeg på å begynne å le for jeg klarte ikke å ikke tenke på "safe space" episoden fra South Park, men jeg klarte å holde masken og si at det ikke hørtes ut som noe for meg og takket for handelen og gikk derifra.

For de som ikke har sett episoden her er et klipp som viser situasjonen:

http://www.southparkstudios.nu/clips/lit77f/nothing-for-hungry-kids
 
Det tar flere timer å bygge hver ting, bare så du og unga er forberedt på det om dere forventer action umiddelbart når dere kommer frem til hytta.