Nintendo Wii

SHDR

Gullmedlem
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre av dette, men ... her finner du noe interessant spekulasjon om Nintendo Revolution, gjort av en haug tech-tryner. I samme post finner du en forklaring av et patent som du kan finne her. Den går i korte trekk slik:

Nintendo har patentert en teknikk som tillater dem å prerendere en scene, og stadig retaine interaktivitet i den. Med andre ord vil ikke grafikken prosesseres i real-time, men istedet være en samling teksturer som vil kunne manøvreres i på grunn av en dybdebuffer som beskriver hvor objekter er relative til hverandre, og dermed vil kunne fungere mer eller mindre som konvensjonell 3D-grafikk.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Skal lese patentet nøyere en dag jeg ikke har eksamen klokken ni dagen etter.
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@24.05.2005, 01.56
Nintendo har patentert en teknikk som tillater dem å prerendere en scene, og stadig retaine interaktivitet i den. Med andre ord vil ikke grafikken prosesseres i real-time, men istedet være en samling teksturer som vil kunne manøvreres i på grunn av en dybdebuffer som beskriver hvor objekter er relative til hverandre, og dermed vil kunne fungere mer eller mindre som konvensjonell 3D-grafikk.
225095​
hmmm.. ikke akkurat en ny tenknikk. Paa jobben bruker vi en lignende teknikk innen arkitekt-illustrasjoner i 3D. I stedet for aa sette inn "ekte" 3D mennesker, trær og busker. Setter vi inn et objekt som er en samling av bilder tatt av f.eks en person i 360 grader. Naar vi beveger kameraet i 3D saa finner programmet det bilde som representerer den personen fra den vinkelen og viser det. Er en god del lettere aa kjøre enn ekte 3D, men det krever mye mere RAM. Ihvertfall naar man snakker om en stor mengde slike.
Ligner i allefall paa samme teknikken, men den er veldig limited. Er ikke saa sikker paa dette ryktet. Hores litt kvasi-glup ut liksom.
 

Kilik

Lokal moderator
fra IGN Revolution FAQ Update:

"Q: Is Revolution "two-to-three times more powerful than GameCube"?

A: USA Today reported this news based on a comment from Nintendo of America's vice president of corporate affairs, Perrin Kaplan. The information was later determined to be false. We do not yet know how much more power Revolution wields over its predecessor."

"Q: What makes the controller so revolutionary then?

A: At E3 2005, Nintendo's executive of vice president of sales and marketing, Reginald Fils-Aime, offered a hint.

"We announced the ability to download and play the best NES games, S-NES games, N64 games, in addition to Revolution games and GameCube games," he said in an IGN/G4 interview. "If you put those controllers all lined up together, they're all very different. So think about what kind of device is going to allow you to play all those different types of games. It's pretty interesting."

Revolution's controller may enable gamers to configure their own layouts in order to best suit their different gameplay experiences."

http://cube.ign.com/articles/522/522559p1.html

Forøvrig meget interessant artikkel. IGN har så og si satt sammen all solid informasjon som har kommet ut om Revolusjonen.
 
En kontroller hvor du selv kan bestemme hvor knappene skal være hadde jeg ikke hatt noe imot. Da kan ryktet om en touch-screen på kontrolleren faktisk stemme. Man kunne da selv stille inn hvor de forskjellige knappene skulle være ved å ta på skjermen der man vil plassere de. Så kunne man endre på knappeoppsettet i andre spill ved å gå inn på en eller annen meny og endre det. Og hvis man ikke har lyst til å eksperimentere med hvor det er best å plassere knappene på alle mulige spill, kunne bare utviklerne lagt ved noen default oppsett som fungerer bra.

Bare ikke det vil fungere slik at man ombygger kontrollen fysisk. Det kunne blitt litt stress. :p
 
Hvor enn flott dette høres ut (og far fetched) så blir dette ikke helt uten problemer kan jeg tenke meg. Og HVIS det er touch screen så kan du bare si goodbye til analoge knapper som måler trykket. Med mindre dette kan implementeres inn i touch screen. Men det høres ikke bra ut for levetiden på kontrollen heller.

Lurer veldig på hva Nintendo har på hånd. Eller om de bare trekker ut en kanin fra ræva si og forventer at vi skal bli imponert.
 
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@26.05.2005, 18.25
Hvor enn flott dette høres ut (og far fetched) så blir dette ikke helt uten problemer kan jeg tenke meg. Og HVIS det er touch screen så kan du bare si goodbye til analoge knapper som måler trykket. Med mindre dette kan implementeres inn i touch screen. Men det høres ikke bra ut for levetiden på kontrollen heller.

Lurer veldig på hva Nintendo har på hånd. Eller om de bare trekker ut en kanin fra ræva si og forventer at vi skal bli imponert.
226191​
Det behøver ikke nødvendigvis å være en touch-screen. Bare en trykkfølsom overflate av noe slag. Men en skjerm hadde kanskje vært det beste ettersom man må kunne se hvor man har plassert knappene. Eller no'. :p
 
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@21.05.2005, 02.48
Hvis de klarer å erstatte analogen til noe som er bedre og mer presist så blir jeg imponert. Håper på det men forventer det ikke.
224034​
Hvis du vil ha presis kontroll så er det bare å sette seg ned foran GC'n.
Sorry hvis det ble litt fanboy-aktig, men den analoge kontrollen på GC er sinnsykt nøyaktig.
 
Opprinnelig skrevet av FishBone+29.05.2005, 01.33-->
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@21.05.2005, 02.48
Hvis de klarer å erstatte analogen til noe som er bedre og mer presist så blir jeg imponert. Håper på det men forventer det ikke.
224034​
Hvis du vil ha presis kontroll så er det bare å sette seg ned foran GC'n.
Sorry hvis det ble litt fanboy-aktig, men den analoge kontrollen på GC er sinnsykt nøyaktig.
227157​
[/b]
Og de analoge spakene på XBox-kontrollen og PS2-kontrollen er mindre presise/nøyaktige?
 
det ville jeg nok ikke tro at de er. men jeg håper at det kommer et mere appelerende design og en sikkelig god kontroll fra nintendo. jeg ønsker ikke Stor Stein alder stein fylt med 4564 knapper sån som xbox har , det blir for mye.

hvordan er den nye Xbox 360 kontrollen egentlig?.
 
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+29.05.2005, 01.42-->
Opprinnelig skrevet av FishBone@29.05.2005, 01.33
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@21.05.2005, 02.48
Hvis de klarer å erstatte analogen til noe som er bedre og mer presist så blir jeg imponert. Håper på det men forventer det ikke.
224034​

Hvis du vil ha presis kontroll så er det bare å sette seg ned foran GC'n.
Sorry hvis det ble litt fanboy-aktig, men den analoge kontrollen på GC er sinnsykt nøyaktig.
227157​
Og de analoge spakene på XBox-kontrollen og PS2-kontrollen er mindre presise/nøyaktige?
227159​
[/b]
At de analoge stickene på DualShock'en er latterlig lite presise vil jeg tro det hersker liten tvil om. Det er jo en umulighet å spille FPS på PS2 pga at kontrollen er så usedvanlig lite presis og at Sony har valgt et "pent" ytre framfor ergonomi.

Xbox-kontrollen derimot (tenker spesielt på den store ettersom det er den jeg bruker mest) finner jeg helt klart mest presis av kontrollene ute på markedet. Enda bedre enn Gamecube sin ettersom brystvorta av en C-stikka på den ikke er likebra som "hoved"stikka.
 
Opprinnelig skrevet av the-magicbox.com
- Famitsu Weekly has conducted a next generation reader survey, to see which console system the readers are most interested.

    Most Interested Next Generation Console
    1. Nintendo Revolution - 42.2%
    2. Sony PlayStation 3 - 39.8%
    3. Microsoft Xbox 360 - 18.0%

    Why do you like Revolution?
    - Compact design, typical Nintendo style
    - Able to download Famicom (NES), SFC (SNES) and Nintendo 64 games
    - Possible innovative / new designs in Revolution
    - Confidence in the hardware

    Why do you like PlayStation 3?
    - Outstanding technical specifications, standout against other next generation consoles
    - Downward compatibility with PSone and PlayStation 2
    - Cell processor and Bluray support are unique to the console
    - Like the design of the console (but the controller design is crazy)

    Why do you like Xbox 360?
    - Developer support is splendid, especial people like Akira Toriyama and Sakaguchi.
    - Square Enix supports the console
    - Positive console design, color, technical specs and software lineup
    - Console can stand vertically
Dette var igrunnen overraskende. Kanskje det at Nintendo holder kjeft faktisk gjør at flere blir interessert i konsollen? Skulle egentlig tro det var motsatt, men...

Forresten er det også en poll på EA's hjemmeside, og den gir sånn cirka samme resultatet. :blunk:
 
Det er vel nintendos mystikk som virker tiltrerkkende her tror jeg, navnet er jo ikke rent negativt heller + at det lille som har komt frem er jo elskbart. Ser at pollen på EA's side har forandret seg kraftig siden i går. Ved 25 000 antall stemmer var revolution nede på 10 prosent poeng, ved 50 0000 stemmer har Rev fått halvparten av totalen.

Angående den japanske pollen synes jeg det er overraskende at Microsofts xbox ligger så høyt med 20%. M$ sin andel i japan i dag er jo praktisk talt lik null, så da er 20% ganske høyt. Med massiv reklamekampanje kan kanskje microsoft selge noen flere konsoller enn forrige gang
 
Jeg synes også Microsoft stod overraskende sterkt. Det er nok mye takket være Square Enix' støtte, at Mistwalker har to spill under utvikling, samt at designet er mer spiselig. Jeg har tro på at MS kan gjøre det langt bedre i Japan i denne generasjonen, men tviler litt på at de klarer å hoppe forbi Sony og Nintendo.
 
For Nintendo ser det ut som alle venter på Revolution i Japan.

Revolution comes out on top as Famitsu surveys which next-gen system Japanese gamers are most anticipating!

Japanese gaming bible Famitsu has found that out of all three major next-gen consoles, its readers are most impressed with the Revolution post-E3! Irrespective of it being the console least was shown about, Nintendo's next-gen offering had 42.2% of the magazine's readers wanting it the most.

Next up, unsuprisingly, was Sony's PlayStation 3. It wasn't too far behind with 39.8% of Japanese gamers interested in the new console. Yet again though, Microsoft trailed by a considerable margin in the East with only 18% of Japanese gamers highly anticipating the Xbox 360.

But will these results represent sales figures for the three upcoming consoles? We'll have to wait and see...

Kilde: Cube-Europe

Så ser det ut som mange venter på Revolution i Amerika også.

Based on what you know, which Next Gen Console will you buy?
Nintendo Revolution
51%
Sony PlayStation 3
30%
Microsoft Xbox 360
19%
Total votes: 60211


EA

Vet ikke hva Europa venter på.