Nintendo Wii

Damn, jeg tvilte riktignok på at de ville komme, men jeg hadde jo håpet. Synd for Nintendo, funksjonen var jo skapt for de fantastiske spillene Rare har sluppet gjennom årene. Nå blir det, for min del, å kjøpe Banjo-spillene på ebay istedet.
 
Damn, jeg tvilte riktignok på at de ville komme, men jeg hadde jo håpet. Synd for Nintendo, funksjonen var jo skapt for de fantastiske spillene Rare har sluppet gjennom årene. Nå blir det, for min del, å kjøpe Banjo-spillene på ebay istedet.
[/b]
De dukker nok opp på Xbox Live, vent og se ;)
 
GoldenEye er det Nintendo som eier kildekoden til og EA som eier lisensen til så den er ikke nødvendigvis utelukket at det dukker opp på Revolution bare fordi Rare tilhører MS. Spørs bare om EA gidder å bry seg med "Virtual Console"-opplegget. De har jo hittils gitt ganske eff i LIVE så...
 
Nå har jeg ikke spilt online på konsoll på godt over et år. Er det fremdeles slik at man må betale en månedlig avgift for å spille de fleste online-spill (slik som Hunter's License til PSO)?
 
Det er ihvertfall ikke sånn på LIVE. Der betaler man kun for onlinetjenesten, ikke selve spilla. Kjøper man et årskort (eller halv eller hva det nå enn er) så kan man spille online med alle spilla man har og kommer til å kjøpe. Trooor det var noe snakk om at de store MMORPG kunne finne på å ta ekstrabetalt for å spille deres spill.
Nintendo på sin side har sagt at de vil holde det kostnadsfritt for spillerne, Sony tar vel heller ikke betalt såvidt jeg husker.
 
Okey, specs er ikke alt. Men å gi ut en maskin som ikke har stort sett mer krefter enn den gamle Xboxen, det er rimelig sært. Til og med for Nintendo.
Vi er i tross alt i 2006. At konsollen og spillene blir lavt priset skulle bare mangle når de leverer et produkt som ikke kan kalles nextgen hardwaremessig.

Det ender opp med at denne unike håndkontrollen blir muligens en make or break for de gamle veteranene hos Nintendo.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg synes ikke Xbox 360 kan kalles next-gen på noe vis annet enn grafisk sett, så Nintendo ligger vel bedre an med tanke på at de faktisk byr på innovasjon ellers.
Forøvrig bryr jeg meg fint lite. Skal jeg ha det feteste innen grafikk går jeg uansett til PC-en.

Og jeg mistenker at det er spillstøtten som blir make-or-break, denne gang som tidligere.
 

Kilik

Lokal moderator
Matt Casamassina bruker å ha rett i sin innsideinformasjon, så jeg antar dette er reelt..

IBM 729 MHz prosessor, ATI 243 MHz grafikkort med 3 MB on-chip minne, 88 MB RAM. Skuffende specs ja. Utfra hva man kan dedusere av dette, er det hakket bedre enn Xbox... Greit nok at Revolution fokuserer på innovativt gameplay, men hvorfor ikke få i pose og sekk?

Det positive her er jo at selve maskinen ikke koster mer å produsere enn Gamecube, og at arkitekturen er svært enkel for utviklerne som er kjent med GC fra før. Dette er jo bare en overklokket GC for å sette det på spissen. Pris? Jeg tipper ca. 1000 kroner med kontrollen. Med must-have spill til lansering, kan dette gå riktig så bra for Ninty.

Revo begynner å ligne på konsollversjonen av DS. Likheter:
-Revo/DS har klart dårligere grafikk enn konkurrenten(e).
-Revo/DS er klart billigere enn konkurrenten(e) og har billigere spill.
-Revo/DS tilbyr et nytt, intuitivt kontrollsystem, men tradisjonelle spill fungerer også.
-Revo/DS har eksklusive spill som ikke kan konverteres til/emuleres på andre plattformer.
-Revo/DS er bakoverkompatibel.
-Revo/DS fokuserer kun på spill, mens konkurrenten tilbyr en multimediemaskin.
-Revo/DS satser på Wi-Fi online.
 
Skjønner ikke vitsen med å gjøre den litt bedre enn xbox, gamecube viste jo like bra grafikk som xbox, selv om den på papiret ikke var like rask. Bare se på RE4
 

Kilik

Lokal moderator
Jepp, dette er snakk om "på papiret". Nintendo har for vane å designe konsollene sine godt, så forhåpentligvis blir ytelsen noe bedre enn tallene sier. Dessuten vet vi lite om teknologien rundt grafikkortet etc. Likevel er det ganske sikkert at spillgrafikken vil ligge nærmere Xbox/GC enn PS3/X360.

Gamespot spekulerer i prisen og antar en pris mellom $99,- (650 kr.) og $199,- (1300 kr.) for konsollen. Alle tidligere Nintendo-konsoller har kostet $199,- ved lansering i USA...
 
Specsa bør forsåvidt holde prisen nede. Men kontrollen da? Blir ikke den mange ganger dyrere enn tidligere kontroller å produsere? Vil gjette på en launchpris på 1500. Kjenner jeg Bergsala rett vil nok ikke spillene bli særlig mye billigere enn 360 eller PS3 spill. Dere så jo hvor "utrolig billige" DS-spilla ble her til lands.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

"Mange ganger dyrere"? Dette er en rettssal, herr Alex! Og i en rettssal er det bare én ting som gjelder, nemlig bevis! Kan du vise oss hvilket bevis som indikerer at Revolution-kontrollen kommer til å bli så dyr?
 
Hva er det med deg? Jeg stilte et spørsmål, det var ikke en anklage. Men jeg ville anta det, gyroteknikk tatt i betraktning. Uansett var det kritikk rettet mot Nintendo, så du kan sette deg trygt tilbake vel vitende om at ingen skal knuse glansbildet ditt av Nintendo.
 
Haha.

Jeg tror nok også prisen på Revo-kontrollen kommer til å bli dyrere enn 360 og PS3-kontrollene. Er da vel mye mer avansert teknologi i Revo-kontrollen?
 
Ja, ganske avansert gyroteknikk koster nok. Husker jo Airpad til PSOne, kostet 500 i en tid hvor kontrollere flest kostet 149. Den kunne registrere åtte retninger. Mens Revo-kontrollen kan registrere 3 dimensjoner.