Nintendo

Opprinnelig skrevet av smached+08.03.2005, 10.16-->
<!--QuoteBegin-supermario
@07.03.2005, 17.14
Jo, den står på egendhånd og lager dermed et spill man føler seg hjemme til, hadde nintendo hatt flere selskaper og samarbeide med, hadde sony og microsoft blitt mørbanka.
186320​
Det naturlige spørsmålet er jo nettopp hvorfor ikke flere samarbeider med nintendo og lager spill til GC!!
186558​
[/b]
Ja nettopp....og det er derfor om ikke neste gen konsoll fra Nintendo kommer til å være noe helt utrolige greier så tror jeg at dem kommer til å få problemer fremmover.

Opprinnelig skrevet av smached+08.03.2005, 10.16-->
<!--QuoteBegin-supermario
@07.03.2005, 17.14
Jo, den står på egendhånd og lager dermed et spill man føler seg hjemme til, hadde nintendo hatt flere selskaper og samarbeide med, hadde sony og microsoft blitt mørbanka.
186320​
Det naturlige spørsmålet er jo nettopp hvorfor ikke flere samarbeider med nintendo og lager spill til GC!!
186558​
[/b]
Svaret er enkelt; fordi Nintendo insisterer på å gjøre det vanskeligere/dyrere for tredjepartsutviklere enn Sony. I tillegg til at både N64 og GC kom relativt sent på markedet i forhold til Sonys konsoller, dermed velger mannen i gata Playstation - den har jo flest spill. Nintendo hviler alt på håndholdt og Revolution nå, jeg er redd de går over til kun software hvis de neste prosjektene blir knust.

Tja. Jeg har Gamecube, men er ikke imponert over annet enn Metroid Prime, Z:TWW og Super Smash Bros. Melee. På GBA er historien annerledes. Stort utvalg samt mange og gode RPGer gjør den til min favoritt. I motsetning til Gamecubens spill holder nintendos titler seg gode( med de hederlige unntakene Mario Pinball og Mario vs. Donkey Kong).Personlig venter jeg på Game Boy Evolution, DS er ikke interessant.
http://www.nintendo.no/forum/viewtopic.php?id=7648
Forumet støtter slik linking, eller?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
plan_9: Hva mener du med at "publikum er tydeligvis lett å tilfredsstille" med tanke på Wind Waker? Har noen glemt hvor panikkslagne hordene ble da det ble avslørt at WW skulle ha tegnefilmgrafikk og en helt annen struktur enn Ocarina of Time?

Og, vel... Gamecube er konsollen sin. Rett og slett. Den er litt som en fin vin - en man sparer til de spesielle anledninger. Enten det er litt sinnssyk partyslåssing i Smash Bros. Melée, powerdrifting med tre andre i Mariokart eller bare å la seg absorbere av den nærmest anal-retentive sansen for detaljer man ser i Metroid Prime. Og snart: Den beste konsollgrafikken verden har sett i Resident Evil 4. På Xbox er det fint lite som forbløffer meg, fordi alt ser ut som generiske PC-titler - stort sett. Ninja Gaiden er et hederlig unntak. PS2 har vel egentlig bare Ico. Gamecube har spill som virkelig inspirerer meg - Wind Waker (som er et fantastisk mesterstykke av et spill, samme faen hva noen måtte finne på å si), tidligere nevnte Metroid Prime (og ikke minst oppfølgeren), Super Mario Sunshine (jeg er kanskje den eneste som synes det var staselig, men jeg har kost meg med det i mange uker) og stakkars, stakkars undervurderte Eternal Darkness. Og så videre.
Håper ånden til Gamecube videreføres i Nintendos neste konsoll - og at den får selskap av litt mer vidsynthet.

nå er dere i full gang med å fordype dere i alle slaks spill. Noe jeg ikke kan, men det jeg skal si er som noen sa på første side. At man får den spesielle følelsen av å ta opp et Nintendo spill. jepp, man får det og det er en god følelse. Alle dine bardomsminner kommer tilbake. Som den dag idag så vil jeg heller finne fram gode gamle bardoms spill isteden for å kjøpe nye ting. Går mest i TMNT og Duck Tales.

Hvorfor liker man så Nintendo? Vel - en del av det er nok tidligere oppbygget kred. Det tar tross alt en stund før firmaet bak spill som Super Mario World, Super Metroid, Yoshi's Island, Super Mario 64, Goldeneye og The Legend of Zelda: Ocarina of Time mister all troverdighet som leverandør av AAA-titler.

Jeg synes også at det etterhvert er blitt veldig lett å like spillkuben, da den har en del uvurderlige eksklusive titler, mest vesentlig kanskje Prime 1 og 2, Paper Mario 2, Wind Waker, Eternal Darkness, Viewtiful Joe (jada, vet at det finnes på PS2 nå), Resident Evil 4 og WarioWare - og da har jeg bare nevnt dem jeg selv kan garantere som tøffe.

Av flerplattformstitler har også mye av det viktigste dukket opp, hvis man ser etter. EAs sportsfranchiser, Prince of Persia, Splinter Cell, Beyond Good & Evil, Tony Hawk's Pro Skater, Hitman. Pluss en del resident evil-remakes og et visst metal gear-spill.

Likevel, utvalget at må-ha-titler har aldri vært øredøvende stort hos nintendo, verken under SNES-, N64- eller GC-dagene, og jeg er vel glad jeg ikke kjøpte meg kube før det var kommet en del vesentligheter til den. Men det er vel også det eneste problemet til GC-en - tredjepartsstøtte. På alle andre måter opplever jeg den som en svært godt utformet konsoll (for ikke å si den beste av dagens tre konkurrenter), med både nok kraft og et kompakt, deilig design, samt gode håndkontroller.

For øvrig må det sies at en del av de annonserte DS-titlene gir en stakkar mye av troen tilbake. Electroplanckton, anyone? Nintendogs? Yoshi's Touch and Go? Daigasso: Band Brothers? Metroid Prime: Hunters? Spør du meg, tegn på et firma som både har funnet sitt nye jeg, men som også nyter å være der de har posisjonert seg. Igjen, alt som mangler er solid og veldefinert tredjepartsstøtte, og der ser det dessverre så langt ut som PSP vil nyte enda flere investerte dollar.

Jeg ble hekta på nintendo da jeg fikk en snes med super mario all stars i julegave for 12 år siden. Da snek jeg meg opp om natten og spilte til julemorgen på tv begynte. Du får på en måte en sånn fin følelse av enkelte spill:p Spesielt super mario, zelda, YOSHIS ISLAND og ihvertfall ikke minst donkey kong spillene.

W

WarioWarez

Gjest
Hvis noen er intressert, har jeg en snes til salgs, bare se etter "selger snes-saker" under kjøp salg og bytte

Dette er vel en kamerat av deg som spammer forumet og tenker jeg?

Er lama blitt WarioWarez? :confused:
Hvis du liker så godt å reklamere for emnet ditt, kan du like godt starte et eget emne for det. :tommelopp:

Topic: En jeg kjenner fær å skryte av at Xbox har flere gigabite og slikt enn gamecube.
Gud, det irriterer meg!!
Det med at GC kan ha like god graffik soom PS2 og Xbox holder for meg, jeg bryr meg ikke om de har flere systemer og slikt!

Hvis vennen din sammenligner de forskjellige maskinenes klokkefrekvenser, så er det irrelevant i forhold til hvor kraftige de er. Med mindre du har to systemer som er bygget opp etter samme prinsipp. Har du f.eks. en prosessor som har en klokkefrekvens der det foretas en operasjon per sykel, og en annen som foretar tre operasjoner per gang, ser du at det blir dumt å sammenligne dem på den måten (ettersom prosessor nr.2 kan ha en mye lavere klokkefrekvens og samtidig være like kraftig som nr.1).

Man må heller kjøre samme spill/prog/etc og se hvordan de gjør seg på forskjellige maskiner.

SHDR

Gullmedlem
Flegm0r: Du tar ikke hensyn til forskjellige codepaths. Om du kjører Half-Life 2 med NV-codepath på ATi, vil det se ut som ATi går dårlig, og vice versa. Forøvrig er GameCuben poweret av en 420MHz PowerPC RISC, mens Xbox kjører en custom Celeron ved 733MHz ... go figure. GC-en bør faktisk være en bedre tallcruncher enn Xboxen.

Eneste måten du kan måle ytelse på er vel å lage et assemblyprogram som kjører uteksturerte polygoner. Mengder av dem. Men også det vil vel være umulig, med mindre du gjør det i software, og da blir det uansett irrelevant for ytelsen på grafikkortene i maskinene. Japp.