Nintendos gamle spill blir gratis

#21
Chrono Trigger er jo allerede offentlig oversatt, og jeg regner jo ikke med at det blir soner på emulatoren, så vi i Europa får nok spilt spill fra andre verdensdeler.

Men for å være helt ærlig så driter jeg egentlig i hele denne emulator-bakoverkompitabiliteten, siden jeg foretrekker å ha original-versjonene uansett. Emulering av roms kan uansett spilles på PC-en. Jo da, jeg vet at mange synes det er mye bedre å spille på TV-en, men da kan man jo bare skaffe seg en Xbox. Så jeg klarer rett og slett ikke å se hva som er så fantastisk med dette. Det er en grei liten gimmick som er kjekk å ha, men det er egentlig ikke noe mer enn det.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#22
Fantastisk - Nei. God ide som kommer til å glede mange - Ja.

Det jeg lurer på er hvordan Revolutions tydeligvis spektakulære kontrollsystem skal ta seg av alle disse spillene. Revolution (ut ifra designet vi hittil har sett) kommer jo med egne porter til GC-kontrollere, så enten egner det nye systemet seg ikke for knappe-spill, eller så er de bare en grunn til å ikke selge Gamecube-kontrollerne.
Men såklart, de gamle spillene kan sikkert modifiseres til å funke med en gamecube-kontroll. Men det blir vanskelig.
 

Kilik

Lokal moderator
#23
Chrono Trigger er laget av Square, ikke Nintendo, så tviler på at det noen gang blir tilgjengelig til nedlasting på Revolution.

Uansett, er dette meget gode nyheter. Ser spesielt fram til å spille N64-spill som Zelda: Ocarina of Time, Zelda: Majora's Mask og Super Mario 64 på en perfekt fungerende emulator...
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Har en liten mistanke om at Ninty kan komme til å slippe NES, SNES og N64 kontroller med GC plugger etterhvert. ;)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#25
Jau, men med den herlige Hori-kontrollen og GC-stikka er de fleste baser dekt. :)

Men så var det den Z-triggeren, da.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#27
Det funka i de konverterte N64 Zelda-spillene ja, men de var jo spesialkonvertert til GC.

En streit emulering blir noe annet, spesielt hvis spillet faktisk bruker både L, R, og Z.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#30
Snufs... Jeg gråter av glede.. Lodin.. Nakenløping.. frognerparken.. jeg tror nesten jeg er med..
Snufs..
Skal uansett skaffe meg rev, men nå må jeg kanskje skaffe meg to stk.

snufs... jeg vil ha.. nyte den. sikle på den.. runke på den.. ja til og med ha samleie med den.
 
#32
Gamle Ninty-spill jeg skal ha nedlasta til RevOlution og i noen tilfeller; litt hvorfor in no particular order (hvis det er det er noen tredjepartutviklete spill så kjøper jeg emuleringen):

Axelay - hva er dette for noe. Har alltid lurt litt på hva det her har fått så mye skryt for.
Faxanadu - enda ett spill jeg lurer veldig på hva det er og hvorfor det har fått skryt.
Wario Woods - har ikke turt å kjøpe Datel Action Replay for å få tak i dette til Gamecubes Animal Crossing og det er jo gratis.
Excitebike & Excitebike 64- prøvde Excitebike igjen for første gang siden 80-tallet og det var kjempeartig. Excitebike64 er en skikkelig klassiker. Er nødt til å laste den ned.
Waverace 64 - er vel nærmest nødt til å kjøpe den. Den er så spennende.
Kid Icarus - denne må jeg få tak i for nostalgiens skyld.

Disse spillene skal jeg ihverfall få tak i. Til å begynne med. I tillegg håper jeg selvfølgelig at Ninty overrasker alle ved å kunngjøre GB/GBA-emuleringer. Da skal Golden Sun selvfølgelig lastes ned. Camelot Software Plannings, Inc er jo så gode kompiser med Nintendo.
 
#33
Gledelig nyhet, tror dette er en mulighet jeg kommer til å benytte meg mye av. Det er fortsatt mange gamle klassikere jeg ikke hr pøvd enda, så dett er en fin mulighet til å få spilt de igjen. Jeg har lastet ned emulator og roms, men jeg får ikke på langt nær den samme feelingen som med stikke.
 
#34
Opprinnelig skrevet av Thinaran@03.06.2005, 22.40
En streit emulering blir noe annet, spesielt hvis spillet faktisk bruker både L, R, og Z.
229477​
Det var veldig, veldig få spill som brukte L-triggeren på N64. Og i de få som gjorde det så var det ikke noen viktig funksjon, med tanke på at det ikke fantes noe godt grep som gjorde at du nådde alle disse knappene på en gang. Det vil nok gå fint å få L på GC-kontrollene til å tilsvare Z på N64 sin og Z på GC til å tilsvare L på N64.
 

Lodin

Der Waaaah
#35
Opprinnelig skrevet av Thinaran@03.06.2005, 22.40
En streit emulering blir noe annet, spesielt hvis spillet faktisk bruker både L, R, og Z.
229477​
Du er klar over at man må ha tre hender for at det skal være fysisk mulig? Tviler egentlig litt på at Goro eller Genestealere er Ninty sitt hovedmarked...
 
#36
Opprinnelig skrevet av Amon@03.06.2005, 22.44
Det eneste N64-spillet jeg kan komme på som bruker alle knappene er Jet Force Gemini. Jeg er forresten ikke sikker på om den brukte L-knappen. Kanskje på menyen...
229478​
Turok 2 var eit spel som utnytta alle knappane på ein god måte. D-pad opp vart brukt til å velge mellom ammotype, D-pad høgre til sniper mode, venstre til skifte mellom oppgraderte våpen og ned pila til å dukke. L og R til kart og hopping. Vil samanlikne konfigurasjon designet til Iguana litt med måten Retro har brukt GameCube kontrollen til Metroid Prime. Noko som vidare fører meg på tanken om at det folk som har vore med på å lage både Prime og Turok.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#37
Fin nok nyhet...

Men jeg trodde det var snakk om revolusjon, og ikke devolusjon?

Gamle klassikere er gamle klassikere, men for min del så fungerer de sjelden for mere enn 10 minutters mimring. Ikke akkuratt noe salgsargument.
 
#38
Men, så er du også en mainstream-gamer. :p Så, for deg gir vel ikke gamle spill noe særlig glede. Jeg f.eks rådigger tanken på å spille Earthbound. Man kan vel kalle RevOlution for devolution også. Det er vel egentlig ikke så gæren't å samle så mye av spillene til en maskin og jeg er ikke den eneste. Det er jo bare å se hva Egle har skrevet om X-box i dette emnet. Så, selvom devolusjonen akkurat er så veldig revolusjonerende for RevOlution så holder det i massevis for meg. ;)
 

Lodin

Der Waaaah
#39
Opprinnelig skrevet av Kaligula@04.06.2005, 00.36
Fin nok nyhet...

Men jeg trodde det var snakk om revolusjon, og ikke devolusjon?

Gamle klassikere er gamle klassikere, men for min del så fungerer de sjelden for mere enn 10 minutters mimring. Ikke akkuratt noe salgsargument.
229512​
Jepp, det er akkurat dette som er den store revolusjonen Ninty har drevet å hausa opp hele tida, det er slett ikke de detaljene de har holdt hemmelig til nå og vi ikke vet noe om. :rulleøyne:
Disse spillene er i praksis en ren bonus!
 
#40
Opprinnelig skrevet av Thinaran@03.06.2005, 22.50
Nei, jeg vet ikke. Takket være de fine norske prisene hadde jeg kun fem N64-spill. :(
229480​

Sant det. :ehm...:
Men jeg kjøpte bare gode spill. Jeg hadde vel 8 spill eller noe. :)
Mens på playstation, så hadde jeg nok over 15 spill.