Nintendos gamle spill blir gratis

#41
Kjempebra at Nintendo lar oss slippe å løfte lommeboken.
Men er det ingen andre som synes at Nintendo satser for mye på tidligere spill?

Jeg vil gjerne se no nytt snart.
 
#43
Joda. Men jeg vil se det.
Er vel bare det at jeg synes at Nintendo skuffet på konsollfronten..

unnskyld...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#45
Med emu-mulighetene, kanskje de nedsetter et lite team til å fullføre Mother 3 (oppfølgeren til EartbOund)? :O


Jaja, wishful thinking …
 

Lodin

Der Waaaah
#46
Opprinnelig skrevet av Alucard@04.06.2005, 01.46
Er vel bare det at jeg synes at Nintendo skuffet på konsollfronten..
229543​
Fordi de ikke viste fram en masse liksom demoer som noen kjipinger borte i Skottland og Ungarn har sitti å knota sammen?
Fy skamme seg er riktig ja.
 
#47
Opprinnelig skrevet av Lodin+04.06.2005, 01.50-->
<!--QuoteBegin-Alucard
@04.06.2005, 01.46
Er vel bare det at jeg synes at Nintendo skuffet på konsollfronten..
229543​
Fordi de ikke viste fram en masse liksom demoer som noen kjipinger borte i Skottland og Ungarn har sitti å knota sammen?
Fy skamme seg er riktig ja.
229548​
[/b]

Unnskyld Lodin.
Du vinner.



*bare min mening liksom*
 
#48
Opprinnelig skrevet av Lodin@04.06.2005, 01.44
Så løfter om nytt Mario, nytt Zelda, nytt Metroid og nytt Smash Brothers til Revo holder ikke?
229541​
Og, må jo ikke glemme the new Kid Icarus. Vel, dem hold nu på å planlegge ihvertfall. Så, gjenstår det å se hvor langt de er villige til å gå med utviklinga. Får håpe det kommer som en ny plattform-spill i ett eventyrstil. Det er faktisk enormt mye man kan tilegne spillet at det tar nok en stund før vi får høre noe nytt fra den fronten. Og, når den da endelig kommer kan jeg jo sammenligne den med emulerte Kid Icarusen. ;)
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#49
Opprinnelig skrevet av Lodin+04.06.2005, 00.36-->
<!--QuoteBegin-Kaligula
@04.06.2005, 00.36
Fin nok nyhet...

Men jeg trodde det var snakk om revolusjon, og ikke devolusjon?

Gamle klassikere er gamle klassikere, men for min del så fungerer de sjelden for mere enn 10 minutters mimring. Ikke akkuratt noe salgsargument.
229512​
Jepp, det er akkurat dette som er den store revolusjonen Ninty har drevet å hausa opp hele tida, det er slett ikke de detaljene de har holdt hemmelig til nå og vi ikke vet noe om. :rulleøyne:
Disse spillene er i praksis en ren bonus!
229536​
[/b]
Det var mer ment til alle som;

"JAI SKAL KJOPE REVOLUSJON!!!!" (Grunnet at gammelt skrot kan spilles på denne designperlen).

Jeg er uannsett dømt til å kjøpe den og ja det er en fin bonus, men det er noe til å end all things.

Amon; Jo de gir meg en viss glede, men ikke noe mere enn et nytt final fantasy hadde gitt meg (les: skuffelse).
 
#50
Rolig nå sailor-boy, er jo bare en fin bonus, så lenge jeg bare får spilt Mega Man 3(Kanskje tidenes beste spill?)så er jeg fornøyd.
 
#51
Opprinnelig skrevet av Lodin+04.06.2005, 01.50-->
<!--QuoteBegin-Alucard
@04.06.2005, 01.46
Er vel bare det at jeg synes at Nintendo skuffet på konsollfronten..
229543​
Fordi de ikke viste fram en masse liksom demoer som noen kjipinger borte i Skottland og Ungarn har sitti å knota sammen?
Fy skamme seg er riktig ja.
229548​
[/b]
Ja, men de viser i hvert fall frem noe. En ny mindre GBA, kommersialisering av emulatorer og en liten prototype-konsoll som vi så å si ikke vet en dritt om er ikke akkurat noe bedre.
 
#52
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@03.06.2005, 16.48
Ikke et dumt trekk av Nintendo. Å forvente penger for urgamle spill som ikke er så spennende i lengden ville bare vært litt for grådig. Jeg liker å mimre, men står det mellom Donkey Kong Country og feks et nytt topp spill, vel da har jeg ingen problemer med å vende ryggen til de små apene :p
229385​
Jeg er helt uenig. Jeg har jevnt over mye mer glede av gamle spill for tiden enn jeg har av nye. Og det mest givende nye spillet jeg har spilt på lenge må være Viewtiful Joe - et spill som har mer til felles med en heftig side-scroller fra tidlig 90-tallet enn noe som er på markedet idag. Hadde valget stått mellom å spille Brothers in Arms eller Donkey Kong Country, hadde det ikke vært mye tvil om hva jeg hadde valgt, og Donkey Kong Country er ikke noe mer enn et ganske bra spill i mine øyne.

Egle: Jeg vil ikke kalle pre-rendrede gameplay-videoer "noe". Det er noe Nintendo også kunne ha vist, og det ville ikke gjort konferansen noe bedre. Imponerende grafikk er det, men når det ikke kjører på PS3 kan det egentlig være det samme. Når det er sagt nevnte vel Sony så godt som alt om innmaten i PS3, så jeg vil på ingen måte si at Nintendo hadde en bedre konferanse enn Sony. Tvert imot.
 
#53
Saa hvorfor tar ikke bare Nintendo aa trapper Revolution full med alle klassikerne sine helt fra starten av. Hvis dem alle skal vaere gratis likevel liksom ?
Slik at personer som f.eks megselv som ikke har bredbaand kan nyte dem ogsaa... ?


EDIT:
Men egentlig saa har jeg alle spillene demmers fra for paa emulator :p saa for meg saa er det egentlig det samme ^_^
 

Lodin

Der Waaaah
#54
/\Fordi dette ville krevd en rimelig stor harddisk i maskina, noe som hadde lagt på prisen/
Opprinnelig skrevet av Amon@04.06.2005, 01.58
Og, må jo ikke glemme the new Kid Icarus. Vel, dem hold nu på å planlegge ihvertfall. Så, gjenstår det å se hvor langt de er villige til å gå med utviklinga. Får håpe det kommer som en ny plattform-spill i ett eventyrstil. Det er faktisk enormt mye man kan tilegne spillet at det tar nok en stund før vi får høre noe nytt fra den fronten. Og, når den da endelig kommer kan jeg jo sammenligne den med emulerte Kid Icarusen. ;)
229550​
De har slett ikke sagt at de planlegger et nytt KI spill.
Det ryktet stammer fra et intervju hvor Miyamoto prata kødd med en fyr fra IGN.
IGNcube: Will you make Kid Icarus for Revolution?

Shigeru Miyamoto: Well, I'm actually working really closely right now with the director of the [original] game. Now, whether or not when we get the Revolution all set up and everything is finalized, well who knows? That might be one of those characters where everybody says, "Hey, with the way our console is designed, that would be a perfect match." My question to you is, if we made this game would you buy it?

IGNcube: Absolutely.

Shigeru Miyamoto: Well, we obviously can't ignore that. Okay, we'll get the Eggplant Wizard coming back.
Men når det er sagt, jeg hadde solgt stumpen for et nytt KI spill.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#55
Det er sagt at Shigsy dreper en Pikmin hver gang noen spør ham om mer Kid Icarus.
 
#57
Opprinnelig skrevet av Shigsy@04.06.2005, 15.19
Egle: Jeg vil ikke kalle pre-rendrede gameplay-videoer "noe". Det er noe Nintendo også kunne ha vist, og det ville ikke gjort konferansen noe bedre. Imponerende grafikk er det, men når det ikke kjører på PS3 kan det egentlig være det samme. Når det er sagt nevnte vel Sony så godt som alt om innmaten i PS3, så jeg vil på ingen måte si at Nintendo hadde en bedre konferanse enn Sony. Tvert imot.
229673​
Nja. Selv om det riktignok var pre-rendred, så synes jeg det er litt spennende å se hva vi kan forvente oss på nestegenerasjonskonsoller. Riktignok ikke med en gang, men om noen år. Og hvis Nintendo hadde vist frem pre-rendrede spill så hadde jeg ikke vært så skuffet, for da hadde jeg visst litt mer hva vi har i vente. Nå har vi så å si ingenting. Derfor mener jeg at Nintendo har skuffet mest så langt. Men dette kommer helt sikkert til å snu, hvis Revolution klarer å opprettholde sitt navn.
 

Lodin

Der Waaaah
#58
Spørsmålet er vel heller hva vitsen med å lage prerendere av Nintendo spill er. Så jo den Metroid Prime 3 greia de viste, men den sa jo ingenting. Spilla kommer helt sikkert til å se mer eller mindre ut som de gjør i dag. Super Mario Sunshine og Smash Brothers trenger jo egentlig ikke noen grafisk oppgradering.
Syns det er greit at Ninty ikke prøver å lure oss med røyk, speil og bullshit.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#59
Helt enig. For meg er ikke grafikken det som teller mest. Spiller heroes of might and magic 2 den dag idag.
 
#60
Opprinnelig skrevet av Egle+04.06.2005, 18.58-->
<!--QuoteBegin-Shigsy
@04.06.2005, 15.19
Egle: Jeg vil ikke kalle pre-rendrede gameplay-videoer "noe". Det er noe Nintendo også kunne ha vist, og det ville ikke gjort konferansen noe bedre. Imponerende grafikk er det, men når det ikke kjører på PS3 kan det egentlig være det samme. Når det er sagt nevnte vel Sony så godt som alt om innmaten i PS3, så jeg vil på ingen måte si at Nintendo hadde en bedre konferanse enn Sony. Tvert imot.
229673​
Nja. Selv om det riktignok var pre-rendred, så synes jeg det er litt spennende å se hva vi kan forvente oss på nestegenerasjonskonsoller. Riktignok ikke med en gang, men om noen år. Og hvis Nintendo hadde vist frem pre-rendrede spill så hadde jeg ikke vært så skuffet, for da hadde jeg visst litt mer hva vi har i vente. Nå har vi så å si ingenting. Derfor mener jeg at Nintendo har skuffet mest så langt. Men dette kommer helt sikkert til å snu, hvis Revolution klarer å opprettholde sitt navn.
229793​
[/b]
Så spørs det om de filmene virkelig er representative for hva vi kan forvente å se på PS3. Så lenge det ikke kjører på PS3, har vi ingen garanti for at den kan skape så god grafikk som for eksempel Killzone 2. Noe slikt skjedde vel med PS2. The Getaway, anyone?