Nintendos gamle spill blir gratis

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av Kilik@22.06.2005, 02.36
Nintendo Remaking Classics
Det høres bra ut.  Gleder meg til å få se gamle klassikere i fresh 2D artwork...

Zelda 1 med A Link To The Past-grafikk hadde vært noe...
235307​

Noe sånt?
Satellaview-versjonen har riktignok alternativ utforming (et slags tredje eventyr), men de kan jo hente sprites fra den. (Men bytte ut hovedpersonen med Link :p Dette er uansett forlengst gjort av emulator-banditter )
 
Opprinnelig skrevet av Morbo@22.06.2005, 13.45
Jeg er selvsagt ikke glad for at vi er nødt til å betale for spillene, men én positiv side har det ihvertfall; man vil være mer selektiv. Jeg har flere ganger før opplevd å få tilgangen på mange gamle spill helt gratis (og lovlig). Resultatet ble alltid at jeg startet på et spill, men med en gang sto det minste fast eller ble en bitteliten smule lei, hoppet jeg over på et annet og så meg aldri tilbake. Og slik fortsatte det. Samme greia hendte med en venn av meg. Da han begynte å jobbe i en spillbutikk, lånte han med seg tre til fire spill hjem nesten hver dag, men han klarte aldri å sette seg og bli ferdig med et eneste av dem.

Når man betaler for spillet, vil man føle seg mer pliktet til å å sette seg mer inn i det. Og i mitt tilfelle gjør det hvertfall stor forskjell.
235368​
Meget sant det her. Slik sett kan det nesten være en positiv side ved å betale for spillene, eller iallefall måtte kjøpe Revolution spill for å få dem. Ikke så morsomt om alle Revo-eierne hadde ALLE spilla. Da ville vel de fleste av oss kun pirket i halvparten av dem for så kun å spille N64 spilla mer enn en gang. Fikk aldri så mye glede av min PSX etter jeg chippet den. Hvorfor i alle dager skal jeg gidde å bruke tid på et bestemt spill når jeg kan spille alle andre?