Nintendos gamle spill blir gratis

Det spørs på hvilke spill det er snakk om. F.eks. Kirby Super Star betaler jeg gladelig schpenn for ...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Tror som Kilik at det kan bli et slags «lojalitetssystem». Kjøp Metroid Prime 3 og få muligheten til å laste ned Super Metroid.

Super Metroid med skikkelig Dolby Digital 5.1 hadde forresten vært sakene.
 
Ja, jeg regner jo med at de oppgraderer spillene litt i hvert fall med bedre lyd og kanskje litt bedre grafikk hvis de skal ta penger for dem.

Men ja, dette var ganske skuffende og jeg kommer garantert ikke til å betale for en kopi-versjon av eldre spill. Men å få med en kupong når man kjøper et Revolution-spill til å laste ned noen spill gratis, settes selvsagt pris på.
 
Opprinnelig skrevet av Egle@08.06.2005, 12.56
Ja, jeg regner jo med at de oppgraderer spillene litt i hvert fall med bedre lyd og kanskje litt bedre grafikk hvis de skal ta penger for dem.

Men ja, dette var ganske skuffende og jeg kommer garantert ikke til å betale for en kopi-versjon av eldre spill. Men å få med en kupong når man kjøper et Revolution-spill til å laste ned noen spill gratis, settes selvsagt pris på.
231207​
Hvis de oppgraderer grafikken på de gamle NES spillene, så blir iallefall ikke jeg å kjøpe dem...
 
Å? Hvorfor ikke? Det trenger jo ikke å bli "Super Mario All-Star"-oppgradering av grafikken. Bare litt skarpere og penere farger slik som for eksempel i FF1- og FF2-remakene. Det hadde i hvert fall jeg satt pris på.
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg kunne gladelig betalt 50-100 kr. for Mario Kart 64 med onlinefunksjon...
 
hmmm.. litt skuffende maa jeg si. Men allikevel temmelig kult.
Men hvorfor ble det forst sagt at dem skulle vaere gratis ? Var det ikke Nintendo representanter som sa det, eller blaaste media det opp paa en eller annen maate ?
Dem bor allikevel ikke bli dyre. Maksimum 50kr etter min mening.
 
Opprinnelig skrevet av Kilik@08.06.2005, 20.25
Jeg kunne gladelig betalt 50-100 kr. for Mario Kart 64 med onlinefunksjon...
231365​
Samme her. Det hadde vært helt nydelig. Om de får med Square, skulle jeg gjerne ha spillt Chrono Trigger også. Så jeg får vite hva som er så stort med det.
 

Lodin

Der Waaaah
Nå er jo uansett Mario Kart til DSen omtrent helt likt som MK64 bare med 3D modeller på racerene da. Ser ut til at de har brukt flere av de samme banene og.
 
Ja, de har visst brukt baner fra absolutt alle tidligere spill, i tillegg til nye. Skal visst være flere baner enn noe tidligere Mario Kart. Håper jeg tolker dette riktig, altså at vi får de 40 banene fra Super Circut/Super Mario Kart, de 16 fra Mario Kart 64, de 16 fra Mario Kart Double Dash + 16 nye? Det vil si 88 baner? Lite sannsynlig men... Uansett, det blir vel i allefall over 40 baner.
 
Microsoft har nå sendt ut dev kits til spill utviklerne og har nå dermed bestemt hva som skal være i XB360. Da er det bare Sony som må gjøre det samme så kan jo Nintendo komme fram å si hva dem har for noe....?
 

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Klaymen@09.06.2005, 11.49
Ja, de har visst brukt baner fra absolutt alle tidligere spill, i tillegg til nye. Skal visst være flere baner enn noe tidligere Mario Kart. Håper jeg tolker dette riktig, altså at vi får de 40 banene fra Super Circut/Super Mario Kart, de 16 fra Mario Kart 64, de 16 fra Mario Kart Double Dash + 16 nye? Det vil si 88 baner? Lite sannsynlig men... Uansett, det blir vel i allefall over 40 baner.
231516​
Må nok skuffe deg der. Ser ut til at det blir kun en bane fra hvert av de tidligere spillene i en Retro Cup:



Jeg tipper fire nye cup'er i tillegg. Altså 20 baner til sammen.
 
Hvis du ser her (quicktime/media player) så sier han at spillet vil ha flere baner inkludert enn noe tidligere spill i serien, og Super Circut hadde faktisk 40 baner... Dessuten: Vi har da sett en film fra spillet hvor de kjører GC-versjonen av Yoshis Circut?
 

Kilik

Lokal moderator
Ja, det stemmer. På E3 2004-traileren. Mulig det er flere Retro-cup'er da.
 
Opprinnelig skrevet av Thinaran@08.06.2005, 10.03
Tror som Kilik at det kan bli et slags «lojalitetssystem». Kjøp Metroid Prime 3 og få muligheten til å laste ned Super Metroid.

Super Metroid med skikkelig Dolby Digital 5.1 hadde forresten vært sakene.
231152​
Jeg fikk faktisk tårer i øynene mine når jeg leste det der... Hadde vært så fantastisk...
Gamle ting som unlocka Metroid vil funke? :S På den eldre maskinen..
 
Jeg er selvsagt ikke glad for at vi er nødt til å betale for spillene, men én positiv side har det ihvertfall; man vil være mer selektiv. Jeg har flere ganger før opplevd å få tilgangen på mange gamle spill helt gratis (og lovlig). Resultatet ble alltid at jeg startet på et spill, men med en gang sto det minste fast eller ble en bitteliten smule lei, hoppet jeg over på et annet og så meg aldri tilbake. Og slik fortsatte det. Samme greia hendte med en venn av meg. Da han begynte å jobbe i en spillbutikk, lånte han med seg tre til fire spill hjem nesten hver dag, men han klarte aldri å sette seg og bli ferdig med et eneste av dem.

Når man betaler for spillet, vil man føle seg mer pliktet til å å sette seg mer inn i det. Og i mitt tilfelle gjør det hvertfall stor forskjell.