Nintendos gamle spill blir gratis

#82
Opprinnelig skrevet av Shigsy@06.06.2005, 21.10
En kamerat av meg fikk 120 stjerner på Super Mario 64 med tastatur. :p

Redigert: Han rundet også Conker's Bad Fur Day med tastatur.
230665​
:blunk: da hadde det rabblet for meg. Seriost, jeg takler ikke tastatur paa slike spill. Altsaa, SNES spill gaar an, i allefall mesteparten, men til N64 spillene saa kunne jeg like gjerne ha spilt med en vaatt klut. :p Jeg maa ha analog sticker og en skikkelig kontroller for slikt.
Men all kudos til han kameraten din, det skal han ha :tommelopp:
 

Kilik

Lokal moderator
#84
Jeg rundet Zelda: Ocarina of Time med tastatur :D På emulator har man heldigvis noe som heter QuickSave som jeg benyttet flittig.

Men nå har tilgang til NES, SNES og N64-spill på Xbox...
 
#85
Jeg regner med at disse spillene blir sonefrie ...? Mange av de spillene jeg vil spille kom aldri ut i Europa.
 
#88
Next nintendo is a must :D , Old Games Here i Come :D:D. når er Realeasen ?
 
#89
Opprinnelig skrevet av Agahnim@07.06.2005, 02.02
Jeg regner med at disse spillene blir sonefrie ...? Mange av de spillene jeg vil spille kom aldri ut i Europa.
230764​
Vil ikke de amerikanske og japanske spillene kjøre i 60Hz, mens de europeiske kjører i 50Hz?

Kan godt være man får laste ned amerikanske og japanske spill, men da må de vel kreve 60Hz, eventuelt at TV-en støter NTSC 3.58.

Jeg vet egentlig ikke hvordan det blir, men jeg skaffer meg uansett en amerikansk konsoll, så da vil jeg vel ha tilgang til alle Nintendo-spillene som kom ut i Nord-Amerika på NES, SNES og N64.
 
#91
Opprinnelig skrevet av Klaymen@07.06.2005, 16.35
Men da kan vel det føre til eventuelt krøll med online-spilling og slikt, eller?
230893​
Blir det mulig med online-spilling på de eldre Nintendo-spillene da?

Når det gjelder Revolution-spillene som blir online, så må jo nesten de støtte 60Hz, i hvert fall om det skal bli mulig å spille mot folk fra Japan og Nord-Amerika.
 
#92
Iwata says, "Though the baseless rumor flows in the internet that the virtual console download service is free,
it is not scheduled to deliver it in free.
maybe download it (old games) as a privilege when consumers buy a new game,
maybe download it by consistent of the campaign at limited time,
variety methods will be used.
Using the properties in the past, I want to take shape that the profit is paid to Nintendo to the end."
Hentet fra et annet forum som har oversatt det fra Famitsu.

MoFo2
 
#93
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+07.06.2005, 16.41-->
<!--QuoteBegin-Klaymen
@07.06.2005, 16.35
Men da kan vel det føre til eventuelt krøll med online-spilling og slikt, eller?
230893​
Blir det mulig med online-spilling på de eldre Nintendo-spillene da?

Når det gjelder Revolution-spillene som blir online, så må jo nesten de støtte 60Hz, i hvert fall om det skal bli mulig å spille mot folk fra Japan og Nord-Amerika.
230897​
[/b]
Ja, og det kan du ikke på dagens konsoller, i allefall. Eller tar jeg feil nå?
 

Lodin

Der Waaaah
#94
Enda en bekreftelse: *kutte kutte kutte*
The much discussed games-downloading is bought up again, but unfortunately there’s some bad news. Nintendo will be charging you to download games from Nintendo's prior consoles. There will be several service types, such as free downloads which expire after a limited period. Iwata suggested that games may be downloadable for free as a reward for buying games, similar to the Stars Catalogue but much, well better to be honest. The downloads will be stored on the console's inbuilt 512MB memory, but if you fill that you can insert an SD memory card and load the games onto your computer. However file sharing will be unavailable, to prevent the games being pirated.
Ja det var vel for godt til å være sant. :(
 
#95
Huff da. Vel, får bare håpe Nintendo kommer med rimelige priser. Alt over $5.00 per spill er uakseptabelt i mine øyne.

Kanskje Nintendo kunne kommet med ulike koder eller noe som følger med i hvert Nintendo Revolution-spill, som ... tja, inneholder 3-5 "klipp", som da gjør at man kan få laste ned 3-5 spill? Det hadde vært noe, og Iwata nevner vel noe lignende selv.
 

Kilik

Lokal moderator
#96
Ja, husk at Nintendo tar 400+ kroner for remakes av de spillene på GBA og DS...Nintendo gir nok ikke bort hele spillbilblioteket sitt gratis med det første...

Det blir nok en slags lojalitetskampanje med et passord e.l. i hvert spill. F.eks. har man samlet 3 passord, får man tilgang til 10 spill. Har man samlet 20 passord, får man tilgang til hele samlingen. På den måten kan Revolution få en høy games-per-system ratio.
 
#97
Til alle som trodde Nintendo ville gi bort IPene sine:

 
#98
Huff, kom egentlig ikke som en bombe. Nintendo kommer til å overprise spillene sine. Jeg betaler ikke feks 100kr for et urgammelt spill. Koster det rundt 50 spenn så ville jeg glatt betalt. Ikke fordi 100 spenn er mye, men spilla er ikke verdt det lenger. Enkelt og greit.

Nintendo skuffa der altså.
 
#99
Jeg gledet meg til å laste ned klassikerne fra de forrige generasjonene. Jeg har aldri eid verken NES, SNES eller N64, så for meg kom nyheten om gratis nedlasting av førstepartsspill som en gledelig nyhet. Men selvfølgelig, det var vel kanskje litt for mye å håpe på ... Nintendo satser kanskje mindre på kraft enn sine konkurrenter, men de skal fortsatt tjene like mye.

Nå er det mer tvilsomt at jeg kommer til å laste ned noe som helst. Så klart, hvis prisen er akseptabel kommer jeg nok til å laste ned noen få av de beste spillene, men det stopper der. Blir prisen for høy, vil jeg nok la være å laste ned noe som helst. Lommeboka mi har nok å kjøpe fra før, for å si det mildt.

Vel, jeg håper Nintendo kommer på bedre tanker, men ser på det som like sannsynlig som at jeg vinner i Lotto på lørdag (og jeg leverer aldri inn en Lotto heller, så ...).
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg betaler ikke mer enn 10 kroner for å få lov til å spille NES-roms på revolution. SNES-spill, kanskje rundt 20 kroner, og N64-spill til rundt 30 kroner. Dyrere enn det, så kan de få lov til å gå tilbake til tenkeboksen.