Ja, det er den tida av året igjen. Først av alt: Ubeskrivelig nok er du faktisk ikke for seint ute til å melde deg på NM i gameplay 2015, den fristen går nemlig ut på julaften. Hvis du vil være med, sajn deg opp her. Koster den svimlende sum av 100 spenn (må betales med kort på forskudd). PS det er gratis å dukke opp og se på.
Men ja, etter frafall i år (pga. unge som måtte passes på; nå er'n fylt ett år og får klare seg sjæl), tenker jeg å stille sterkere i 2015. Eller, "sterkere". Som alltid sammenfaller dette med oppstart av skoleåret etter juleferien, så det blir begrenset hvor mye tid jeg får lagt i det. Spesielt siden jeg også er pappa nå. Gjør det mest for moro skyld.
Uansett: NM i gampeplay fungerer sånn at du melder deg på, får et tema på nyåret, mekker en heidundrandes prototyp på ti dager, presenterer den for en jury på baren Tilt i Oslo den 10. januar, og vinner 100K*.
*Bare hvis du er best, de andre får ingenting
Høres bra ut? Bra! Jeg har ikke store forhåpninger om å vinne, men det har vært god stemning på arrangementet før, med alle slags folk som har vist fram ting som både har vært fullstendig awesome og ...ikke like awesome. Det meste er interessant, iallfall.
Det er iallfall ålreit hvis flere SG-ere enn meg gidder å ta turen, om så bare for å se på (som er gratis, som nevnt). Vi kan henge på den latterlig lille plassen hver deltaker får til å brette ut laptopen og spillet sitt, sose rundt og se hva for noe rask de andre har laga, prøve å leke kule og prate med Jon Cato (det pleier å funke bra siden han er innmari ålreit) eller bare benytte oss av at arrangementet finner sted på en bar. Hvis noen mot alle odds finner ut at de skal melde seg på som deltaker er så klart det også fett, faktisk så fett at det begynner å ligne på medister.