Noe skjer med Portal (gratis frem til 24. mai)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Nå synes jeg du er overdrevent pessimistisk her, alt som skal til er jo at Microsoft mekker en OSX-versjon av DirectX og at alle utgiverne setter igang porting av spillene deres til Mac og... hmm.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#43
Hva med OpenGL?!?!?!?!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#44
Vel, de fikk jo Source-spill til å funke på PS3 (til tross for all hatinga til Gabe), så et eller annet automagisk har de nok gjemt opp i ermet sitt. Uansett så er Valves egne spill allerede bekreftet å være på vei til Mac, såvidt jeg har skjønt. Så Thin kan ihvertfall spille Portal 2 og resten av Valve-gjengen, og så alle andre spill som er kule og bruker OpenGL.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#45
Spille de har han jo kunnet hele tiden, men maskinvaren er ikke helt opp til par (har selv samme laptop som Thinny). Uansett, her er noen scans fra en ny utgave av Game Informer med en del artig info.



Highlights:

  • Chell er fremdeles protagonisten
  • Foregår et par hundre år etter forgjengeren
  • Handlingen for det meste satt til ruinene av Aperture Science(med forbehold om at Valve muligens slenger inn et par overraskelser underveis)
  • Egen coop-modus separat fra enspillerdelen(tenk Half-Life til PS2)
  • Ingen planer om å forklare hvordan Portal-universet og Half-Life henger sammen(tipper de slenger inn noen referanser bare for å være dicks som vanlig)
  • Egen fullpris retail-release, og lengde på spillet/innhold deretter
  • Kommer til PC, 360 og Mac
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Men ja, da var det bekreftet: Både Steam og - jepp - Source kommer til Mac. Og Portal 2 skal utgis samtidig på PC og Mac. Har du allerede kjøpt PC-versjonen av Valve-spill på Steam? Vel, da kan du spille dem på Mac også. Og! PC- og Mac-eiere vil spille på samme servere, så du kan bli grisegrust og grine deg i søvn over at alle er mye bedre enn deg selv uten å kjøpe en Windows-boks om ikke så altfor lenge. Faenmeg på tide at noe som dette skjer spør du meg, har aldri falt meg inn å kjøpe en Mac engang utelukkende på grunn av den ræva støtten for spill. Ikke at dette er nok, men kanskje det er starten på noe. Om ikke annet vil ikke lenger dette være et passende illustrasjonsbilde for spillsituasjonen på Mac:



Er også noen flere artige fakta der, for eksempel at Mac-utgaven av Source blir 100% native og ikke noe emuleringsdill. Steam-klienten for Mac blir den nye som nå er under testing på PC, så den kommer ikke til å se så skamræva ut heller. Bare de slenger inn et Aqua-skin blir det nok saker.
 
#48
Støtter dette. Ikke no sjokk at det er Gaben som må komme til apples unnsettning men.
 
#50
Bumper denna tråden for å si at jeg fikk mail med invitasjon til Steam-betaen til Mac og jeg skal teste det senere i dag. Betaen består da altså av klienten i tillegg til Portal. Flere som har fått invite? Fikk mailen klokka 07.01 i morges.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#51
Ryktet sier at launcher-scripten for Steam på Mac inkluderer en innføring for Linux. Jeg håper jo at det betyr noe, men jeg tror vel egentlig ikke at det var noe mer enn en tilfeldig etterlevning fra en gammel launcher de hadde gjenbrukt.

STEAM PÅ LINUX OMGOMGOGMOMG \o/
 

Novastrum

Feminist-elitist
#52
Hjelper lite med steamklient når alle spilla er skrevet for directx?
 
#54
Hjelper lite med steamklient når alle spilla er skrevet for directx?
Bortsett fra at alle Valve-spill (og nå Portal i betaen) nå blir tilgjengelig til Mac også? Yetipants informerte oss forholdsvis greit en 5-6 poster lengre opp...

Blir koselig med 4 av spilla til Valve og en masse rass fra Popcap da. :)
Jeg er i hovedsak fornøyd med at jeg slipper å kjøpe de Valve-spilla på nytt, ellers ville jeg neppe brydd meg noe særlig om dette.
 
#56
EA og blizzard er da også flinke med mac, eller husker jeg feil? Gjør uansett liten forskjell for meg, som sitter på en macbook med integrert skjermkort.
 
#57
De siste 2 timene har jeg fått nærmere 25 mailer fra andre betatestere siden vi tydeligvis blir satt opp på en eller annen mailingliste der alle får kopi av rapportene folk sender til Valve. Uggghhhh~~~
 

Lodin

Der Waaaah
#60
Du å du, gode nyheter på gang. Nå trenger ingen med Mac spille L4D alikevel siden det overlegent mye bedre Killing Floor og skal portes. Red Orchestra vil også dukke opp, begge ved eller litt etter launchen av iSteam.