Noe skjer med Portal (gratis frem til 24. mai)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Mjeh, ikke hør på Lodde. Killing Floor er absolutt verdt å skaffe seg, men Left 4 Dead er noen hakk over.
 

SHDR

Gullmedlem
#63
Killing Floor bedre enn Left 4 Dead? Whoa. Jeg er enig i at skytinga i KF er bra saker, men grafikken og level designen er maxisøppel sammenlignet med L4D og balansen er virkelig ikke allverden. Variasjonen blant fiendene er minimal og AI-en deres er av den gode, gamle "peil nærmeste spiller"-sorten. Ingen monstre i KF som skilter med like sofistikerte set-ups som spesialzombiene i L4D, ihvertfall.

Er det noe Versus mode i KF?

Edit: De driver og porter C# og .Net til Linux via Mono, og da kan vel neppe DirectX følge kjempelangt etter. Ikke at jeg tror MS kommer til å ønske å gjøre DX til en multiplattformstandard før Dovre faller, men det er ikke utenkelig at det skjer steg for steg, bit for bit uansett.
 
#65
Bare for å holde dere oppdatert: Jeg har nå mottatt 511 mailer fra betatestgruppen min, den eneste grunnen til at jeg ikke har stengt det av er fordi jeg er spent på å se hvor mange jeg får totalt.

Steam på Mac er forøvrig gloriøst, lastet ned TF2 her om dagen også men har ikke testa det enda.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#66
SHDR: Mono er en reimplementasjon av .Net der alle klassene i .Net-rammeverket implenteres på nytt av utviklere som av juridiske/patentmessige årsaker ikke kan ha sett på Microsofts .Net-kode noengang, altså ganske langt fra en port. Dette kan de gjøre fordi Microsoft fikk .Net-rammeverket definert som en ECMA-standard. altså ligger selve klassedefinisjonene ute og kan implementeres på nytt. Mange av tilleggsklassene som MS legger ved i .Net-distribusjonen sin er ikke standardiserte og kan dermed ikke reimplementeres like greit, og såvidt meg bekjent er det ingenting åpent eller standardisert ved DirectX. For øyeblikket er det vel folkene som driver med WINE som har kommet lengst med å mekke en fungerende implementasjon av det via såkalt clean-room reverse engineering, altså at de observerer all trafikk inn og ut av komponentene uten å dekompilere eller noe slikt.

Når det er sagt så elsker jeg Mono, for jeg liker tanken bak, jeg liker at MS er så kule med å hjelpe til og at de har lovet å ikke kreve noen patentrettigheter (Det er rimelig åpent sinn til LitenMyk å være), og jeg digger Tomboy Notes og det faktum at det funker på alle operativsystemer takket være Mono. (Men på Windows kjører den selvsagt på MS .NET)

Det var en liten digresjon, men tl;dr er at DirectX neppe kommer på Linux og åpne standarder for teh win, heia OpenGL.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#68
Et lite hint til det kan observeres her:



(credz til Archtor/v)


Edit: Ser nå at det er en generisk pingvin, og ikke Tux, men bildet er fett så det gjør ikke noe.
 

Lodin

Der Waaaah
#69
Og de femten folka som vil ha det er i ekstase.
Også er Torchlight blitt porta til Mac.
Noen sjekk om modden som gir en ilder som pet funker. Det er mer morro enn dumme Lunix.
 

Lodin

Der Waaaah
#74
Her er del 1 av 7 av E3 demoen fordi Valve er dicks og kan ikke bare slippe hele greia på en gang. Vel verdt en titt.

 

Novastrum

Feminist-elitist
#78
To videoer som ikke jeg i alle fall hadde sett hvertfall.
[video=dailymotion;xekis6]http://www.dailymotion.com/video/xekis6_portal-2-repulsion-gel_videogames#from=embed[/video]
[video=dailymotion;xekk18]http://www.dailymotion.com/video/xekk18_portal-2-faith-plate_videogames#from=embed[/video]
 
#80
Finnes det fremdeles noen som ikke eier Portal i en eller annen form nå? Jeg fikk det gratis på Steam etter betatestinga på Mac, i tillegg hadde jeg Orange Box på burken også.

Kanskje det er på tide å teste det snart.