Noen som IKKE liker WoW her?

Status
Stengt for ytterligere svar.
#1
Er det i hele tatt noen som ikke synes WoW er noe særlig kult? Jeg spilte betaen i noen dager før jeg fant ut at det ikke var noe for meg. Jeg syns det blir kjedelig å sitte time på time å levle, for det er jo tydeligvis det spillet går ut på. Gjøre quester, drepe monstre, og powerlevle så mye som mulig. Eller har det mer å tilby som jeg ikke fikk med meg?

Kort sagt, ville bare vite om jeg var den eneste som ikke likte WoW... :blunk:

Edit: Et spørsmål til, hva er det som gjør WoW så sinnvakt mye bedre enn andre MMORPG? For meg virker det som at alle går ut på det samme...gå opp i level. Gå opp i level. Et level til, enda et level etc.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Har vi ikke snart nok WoW emner?

Forøvrig syns heller ikke jeg at det er noe særlig, men det har mest å gjøre med at jeg missliker alle MMOer.
 
#3
Eg har ikkje spelt WOW, men eg har spelt andre MMORPGs (FFXI, AO, L2) Så eg kan tenke meg at det er igrunn det sammme. MMORPG er visst ikkje tingen for meg heller.
 
#4
Opprinnelig skrevet av Lodin@16.02.2005, 19.38
Har vi ikke snart nok WoW emner?

Forøvrig syns heller ikke jeg at det er noe særlig, men det har mest å gjøre med at jeg missliker alle MMOer.
178583​
Jo, det er mange WoW emner her, men alle er sånn "OMG WoW er så sykt fett jeg skal spille i hele natt jeg har paladin på lvl34 LOL!" osv.

Dette er vel forsåvidt det eneste som setter spillet i et negativt lys.
 
#5
Jeg er enig med deg, bj0nniz. Jeg hadde betaen i et par uker, men ble aldri helt bergtatt av spillet. Jeg spilte det en del til å begynne med, men mistet ganske fort interessen. Det endte opp med at jeg solgte accounten min til Akuma her på forumet. Siden så mange har hyllet spillet opp i skyene, bestemte jeg meg for litt siden om å kjøpe spillet, men nå når jeg leste dette emnet, ble jeg minnet på at jeg ikke likte spillet så godt. Jeg tror rett og slett at jeg dropper dette spillet, jeg.

Jeg har egentlig ingen problmer med WoW, men det er sjangeren jeg ikke liker. Jeg er enig med flere av de andre som har postet i dette emnet. Når hovedmålet med spillet er å meningsløst løpe rundt i en enorm verden og trene opp karakteren sin, er det ikke mye for meg å hente i spillet. Hele konseptet med MMORPG-er synes jeg er veldig uinteressant. Det blir for meningsløst for meg.
 
#6
De fleste RPGs handler om å løpe meningsløst rundt og levle. Ok, det er ingen historie som i et FF spill, men kjernen er den samme. Det er bare veldig underholdene.
Jeg ville ikke sagt at det går ut på å powerlevle, men mange føler seg kanskje presset til det for å holde tritt med resten av serveren (hvis det er er PvP-server).
Klart, det krever et en investerer noen timer i uka, da.
Ellers er jeg enig i de fleste poengene deres.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Shigsy@16.02.2005, 20.16
Jeg er enig med deg, bj0nniz. Jeg hadde betaen i et par uker, men ble aldri helt bergtatt av spillet. Jeg spilte det en del til å begynne med, men mistet ganske fort interessen. Det endte opp med at jeg solgte accounten min til Akuma her på forumet. Siden så mange har hyllet spillet opp i skyene, bestemte jeg meg for litt siden om å kjøpe spillet, men nå når jeg leste dette emnet, ble jeg minnet på at jeg ikke likte spillet så godt. Jeg tror rett og slett at jeg dropper dette spillet, jeg.

Jeg har egentlig ingen problmer med WoW, men det er sjangeren jeg ikke liker. Jeg er enig med flere av de andre som har postet i dette emnet. Når hovedmålet med spillet er å meningsløst løpe rundt i en enorm verden og trene opp karakteren sin, er det ikke mye for meg å hente i spillet. Hele konseptet med MMORPG-er synes jeg er veldig uinteressant. Det blir for meningsløst for meg.
178599​
HVA?! Svikter du meg og Akuma nå igjen Shigsy???? :blunk:
 
#9
Opprinnelig skrevet av Hot_Jalapeño@16.02.2005, 20.28
De fleste RPGs handler om å løpe meningsløst rundt og levle. Ok, det er ingen historie som i et FF spill, men kjernen er den samme. Det er bare veldig underholdene.
Jeg ville ikke sagt at det går ut på å powerlevle, men mange føler seg kanskje presset til det for å holde tritt med resten av serveren (hvis det er er PvP-server).
Klart, det krever et en investerer noen timer i uka, da.
Ellers er jeg enig i de fleste poengene deres.
178604​
Etter det jeg fikk med meg så var den eneste storyen det babbelet som var når du først begynner med ny character. Og for meg er det det som er det store minuset, jeg vil helst ha en story. Syns bare det er kjedelig å løpe rundt å drepe monstre. En story med journey-systemet som Kotor-serien hadde vært riktig så gøy syns jeg.
 
#10
Du er helten min, bj0nnz. :kos:

Jeg HATER warcraft, helt siden jeg prøvde å spille for en del år siden. Eksen min var fanatisk opptatt av wc3 og jeg var villig til å prøve en stund, men noe manglet og jeg taklet ikke spillet etter en stund. Nu har følelsene for spillet blitt til hat og diverse andre følelser.
Ja, jeg har prøvd å være åpen nok til å like spillet, men det suger hardt, fordi jeg blir ikke betatt. Det er noe som mangler, og spillet blir for kjedelig for meg og jeg blir kvalm. Og nei, det trenger ikke å være et krav at et spill er bra fordi jeg blir betatt.
Nu er jeg jævla dårlig i warcraft, men jeg trenger ikke å være noe spesielt god i spill for å like dem, og jeg har aldri vært det heller.

Beklager at jeg ikke klarer helt å sette fingeren på spesielle ting når det gjelder warcraft, men smaken er som baken. Nemlig delt.
 
#11
Spilte betaen litt, var kjedelig. Fant ut at det ikke var noe for meg.
 

Sancti

Terrorkatt
#12
... men WC3 er vel et strategispill, og WoW er rollespill. Jeg har ikke spilt WC3, men synes ikke man skal snakke stygt om WoW hvis man ikke engang har prøvd det.
 
#13
Det virker ikke som om forskjellene er så store, i hvert fall er det en fyr på skolen min bablet om. Er dette virkelig sant?
Jeg får vel prøve wow, men jeg tror det er noe med warcraft som plager meg. Og hatet jeg føler nu er rettet mot wc3.
 
#14
Tja, jeg spilte Final Beta litt, men ble aldri helt hekta. Det var litt artig, men ikke artig nok til at jeg betaler rundt 300-400,- for spillet, og ca. 80,- i måneden. Vel, jeg skal vurdere det med tanke på at jeg har kviteringen fra Pre-Order disken jeg kjøpte (så jeg "sparer" 99,- når jeg kjøper spillet), men jeg får se an ...

Jeg er fortsatt litt usikker (heller mest mot at jeg dropper å kjøpe det).

Er vel ikke så veldig glad i MMORPGs ... Men et MMORPGs med Pokémon skulle jeg vurdert!

Dessuten har jeg andre spill på "må ha"-lista, samt en rekke spill jeg ikke har fullført som jeg heller vil fullføre enn å vandre rundt i WoW.
 
#15
Sancti:
Kan man ikke det? Hvis jeg skulle ha opplevd alt jeg kritiserte hadde det blitt lite tid til kritiserig. Å si noe sånnt er omtrent som å si at du ikke kan vite om du liker en ting før du smaker den. Hva om du har smakt noe lignende før, og du ikke likte dette, burde du da gi det nye produktet en sjanse? I de fleste tilfeller vil jeg svare nei på et slikt spørsmål. Det er ingen grunn til å tvinge seg selv til å prøve ting man i utgangspunktet ikke tror man vil like. Jeg kan trekke frem en rekke stygge eksempler på dette, men siden det tross alt ikke er poenget velger jeg å la være. Å snakke stygt om WoW er for meg helt greit så lenge det kommer klart frem at du ikke har testet spillet, og at det er prinsippet du er imot, ikke mekanikken. ( som du selvfølgelig ikke har noe grunnlag til å uttale deg om )

Jeg har absolutt ikke tenkt å spille Wow, spillet er alt for tidkrevende, og jeg ser ikke helt at det kan tilby meg 15 minutter til 1 times morro, eller være et spill jeg trekker frem en gang i måneden for å spille noen timer, og virkelig føle fremgang, kanskje til og med sitte i 5-6 timer fordi jeg har kommet til en del jeg liker spesielt godt, før så senere å ikke spille spillet på en måned. Det er ganske enkelt et spill som ikke passer til meg som person, og jeg føler jeg har liten grunn til å prøve å forandre meg selv slik at det gjør det.

WoW er et spill jeg hverken liker, eller ønsker å venne meg til å like. Det hjelper ikke at mange elsker det, eller at media kaster toppkarakterer etter det over en lav sko. Det som betyr noe er at hele konseptet på meg virker kjedelig. Jeg orker ikke å betale 100 kr for å spille kanskje 5 timer innenfor tidsperioden. Jeg orker ikke å bruke tid på det når jeg har spill som Resident Evil 4, Resident evil: remake, Metroid Prime: Echoes, Half Life 2 og Viewtiful Joe på lista over spill jeg enda ikke er ferdig med. Jeg orker ikke å spille det fordi jeg akkurat har begynt å spille Otogi 2, og jeg orker ikke å spille det fordi jeg har bestemt meg for å fullføre Panzer Dragoon Orta på hard en gang for alle, og fordi jeg funderer på om det virkelig er verdt å fulføre Project Gotham Racing 2 på platinum. WoW gir meg ikke det jeg vil ha fra et spill, og derfor er det helt ubrukelig. Jeg ville aldri kunne tilgi meg selv om jeg satte meg ned og spilte spillet på bekostning av noen av de spillene jeg har nevnt her. Derfor føler jeg at jeg har all rett til å kritisere konseptet WoW uten å ha lest en eneste anmeldelse, sett en eneste video, eller lest alt some er å lese på Blizzards hjemmeside.

For meg er drømmen om et nytt Lost Vikings spill langt viktigere enn at Blizzard kanskje har revolusjoner mmorpg sjangeren. Det er bare den typen gamer jeg er.
 
#16
Luthien: Hva faen er det du røyker?
 

Sancti

Terrorkatt
#17
impy: Greit nok. Jeg liker for eksempel ikke fisk, og går derfor ut ifra at jeg ikke liker de fleste produkter som er laget av fisk heller. Jeg forstår poenget ditt. Det jeg ville frem til var at hun snakket om WC3, noe som etter som jeg har forstått er en annen type spillsjanger. Dette emnet handler om WoW. Hun er for all del ikke nødt til å like WoW, og kan gjerne være imot det av en så enkel grunn som at hun for eksempel hater spill med alver og orker (et eksempel), men hun skrev ikke noe om noen spesiell grunn, bare at hun hatet WC3 på grunn av eksen. Det er to forskjellige spill, og hvis det ikke er noe i galt med selve tingen, men noe rundt tingen som gjør at man hater den, så ser jeg ikke noen grunn til at man skal henge ut tingen man ikke liker og sammenligne den med noe som er ganske forskjellig (HVIS det er forskjellig. Jeg bare antar det siden det er en annen sjanger).

Blah, det ble rotete.
 
#18
Oy. Nå fikk jeg sånne skumle fanboy tendenser hvor jeg ikke kunne forstå hvorfor noen ikke kunne like dette spillet! Ta det med ro, slått dem fra meg nå.

At mange ikke liker MMORPG-spill kan jeg godt forstå. Det er sånn som med bilspill hos meg. Kan ikke fordra billspill, bortsett fra Mario Kart.

Må ikke bli sånn som det er med CS nå da. Der mange som ikke liker det spillet setter seg selv høyere en alle de som spiller det spillet, selv om det er ett av de mest populære spillene på Internett.
 
#19
Jeg har snakket en del om wc3 og wow med han fyren på skolen min og kan noen svare på om forskjellene er så store at jeg kommer til å elske wow. Joda, skapningene påvirker meg til en viss grad, men jeg klarer ikke å like dem. Selv om jeg ellers er veldig glad i alver, særlig night elfs.

Jeg sa at jeg prøvde spillet pga eksen, men at det har ikke gitt meg noe som helst. Samt at jeg har ikke tiden til å investere i et spill som er kjedelig FOR meg.

Og jeg røyker ingenting :)
 
#20
Jeg hater mange ting uten noen spesiell grunn. Bestemor for eksempel :plystre: Dette har likevel ingenting å gjøre med at jeg for eksempel ble misbrukt som barn, eller at hun er et motbydelig vesen, men heller at jeg har et noe anstrengt forhold til moren min for øyeblikket :svette:

Neida, jeg skjønner hva du mener.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.