Noen som IKKE liker WoW her?

Status
Stengt for ytterligere svar.
#21
Opprinnelig skrevet av Luthien@16.02.2005, 23.30
Jeg har snakket en del om wc3 og wow med han fyren på skolen min og kan noen svare på om forskjellene er så store at jeg kommer til å elske wow.  Joda, skapningene påvirker meg til en viss grad, men jeg klarer ikke å like dem. Selv om jeg ellers er veldig glad i alver, særlig night elfs.

Jeg sa at jeg prøvde spillet pga eksen, men at det har ikke gitt meg noe som helst. Samt at jeg har ikke tiden til å investere i et spill som er kjedelig FOR meg.

Og jeg røyker ingenting :)
178726​

Bortsett fra at det er det samme universet som blir brukt i begge spillene, er WoW og WC3 veldig forskjellige spill. WC3 er strategispill, mens WoW er et MMORPG, altså et "massively multiplayer online role playing game." Du kan godt elske WoW selv om du hater WC3, så sant det er gameplayet i WC3 du hater, og ikke selve Warcraft universet.

Og til Frenzy: Sorry mate. Tror jeg må skuffe deg. Jeg har ikke nok lyst på spillet til å gidde å betale 100 kr i måneden. ;)
 
#22
Det er med WoW som med alt annet.. noen liker det, noen misliker det. Lev med det.

Forresten, er det ikke snart på tide med et WoW fordypningsfora? Begynner å ta av med WoW-emner her.
 

Sancti

Terrorkatt
#23
Jeg har tenkt tanken, men egentlig hadde det ikke vært nødvendig med mer enn ett stort emne. Kan ikke skjønne hva mer som må tas opp om WoW som ikke kan diskuteres i den store, fine tråden vi allerede har.
 
#24
Med litt tung moderering går vel det meste an (bortsett fra å holde styr på HW.no forumet).
 
#25
Opprinnelig skrevet av bj0nniz+16.02.2005, 22.01-->
<!--QuoteBegin-Hot_Jalapeño
@16.02.2005, 20.28
De fleste RPGs handler om å løpe meningsløst rundt og levle. Ok, det er ingen historie som i et FF spill, men kjernen er den samme. Det er bare veldig underholdene.
Jeg ville ikke sagt at det går ut på å powerlevle, men mange føler seg kanskje presset til det for å holde tritt med resten av serveren (hvis det er er PvP-server).
Klart, det krever et en investerer noen timer i uka, da.
Ellers er jeg enig i de fleste poengene deres.
178604​
Etter det jeg fikk med meg så var den eneste storyen det babbelet som var når du først begynner med ny character. Og for meg er det det som er det store minuset, jeg vil helst ha en story. Syns bare det er kjedelig å løpe rundt å drepe monstre. En story med journey-systemet som Kotor-serien hadde vært riktig så gøy syns jeg.
178688​
[/b]
Vel, hele spillet er en story, Storyen kommer gjennom quest og hvis du leser bøker... WoW har mye mer story enn de fleste andre spill, sånn at det er sagt... Og Luthien: Forskjellen på WC3 og WoW er like stort som forskjellen på Sjakk og Rally...
 

SHDR

Gullmedlem
#26
Synes World of WarCraft var tregt og uspennende, og jeg følte absolutt ingen kobling med karakteren min overhodet. Han var bare en alv med abnormt lange ører som sprang rundt sammen med andre alver med ditto ører og slaktet edderkopper, villsvin, ulver og tregubber. Nå skal det sies at jeg ikke satte meg noe særlig inn i spillet, men slik jeg så det var det ikke så mye å sette seg inn i: nesten alt er helt automatisk, uten muligheter for å *GJØRE* noe utenom å trykke på knapper og se på at rollefiguren din gjør noe. Om jeg vil flå en rotte kunne jeg godt tenkt meg å sette meg ned og gjøre det selv. Lage en skinnvest? La meg tegne noen symboler og bestemme farge på den da, i det minste. Men det er ikke teknisk mulig om dagen, så inntil da er MMORPG-genren for min del bare en samling gigantiske tidsspisere med samlemani og hyperenkelt gameplay. Det blir som Diablo: det er rollespill utelukkende fordi det inneholder levelling, og det er morsomt fordi det er vanedannende. Jeg spilte WoW i cirka fem timer, uten at jeg fikk noen særlig glede utav det. Spilte litt med noen venner av meg som også var på betaen, og fikk lite ut av det annet enn småstressa samtaler om ingenting og litt kløning rundt i skogen.

Det er vel ganske enkelt så at MMORPG-genren ikke er noe for meg. Jeg liker å føle fremgang, jeg liker å bli ledet gjennom en historie, eller bli gitt friheten til å utforske en spennende verden innenfor en handlingsramme. World of WarCraft gjorde ingen av delene, og slik sett var det ingenting annet der til å motivere meg enn et gigantisk chatterom med våpen. Kanskje jeg ville blitt grepet av det sosiale aspektet, men jeg tviler ærlig talt. Å småpludre med folk mens jeg graver gull og flår smådyr er ikke helt sakene for meg. Gi meg Devil May Cry 3.
 
#27
Opprinnelig skrevet av Shadar@17.02.2005, 00.07
Synes World of WarCraft var tregt og uspennende, og jeg følte absolutt ingen kobling med karakteren min overhodet. Han var bare en alv med abnormt lange ører som sprang rundt sammen med andre alver med ditto ører og slaktet edderkopper, villsvin, ulver og tregubber. Nå skal det sies at jeg ikke satte meg noe særlig inn i spillet, men slik jeg så det var det ikke så mye å sette seg inn i: nesten alt er helt automatisk, uten muligheter for å *GJØRE* noe utenom å trykke på knapper og se på at rollefiguren din gjør noe. Om jeg vil flå en rotte kunne jeg godt tenkt meg å sette meg ned og gjøre det selv. Lage en skinnvest? La meg tegne noen symboler og bestemme farge på den da, i det minste. Men det er ikke teknisk mulig om dagen, så inntil da er MMORPG-genren for min del bare en samling gigantiske tidsspisere med samlemani og hyperenkelt gameplay. Det blir som Diablo: det er rollespill utelukkende fordi det inneholder levelling, og det er morsomt fordi det er vanedannende. Jeg spilte WoW i cirka fem timer, uten at jeg fikk noen særlig glede utav det. Spilte litt med noen venner av meg som også var på betaen, og fikk lite ut av det annet enn småstressa samtaler om ingenting og litt kløning rundt i skogen.

Det er vel ganske enkelt så at MMORPG-genren ikke er noe for meg. Jeg liker å føle fremgang, jeg liker å bli ledet gjennom en historie, eller bli gitt friheten til å utforske en spennende verden innenfor en handlingsramme. World of WarCraft gjorde ingen av delene, og slik sett var det ingenting annet der til å motivere meg enn et gigantisk chatterom med våpen. Kanskje jeg ville blitt grepet av det sosiale aspektet, men jeg tviler ærlig talt. Å småpludre med folk mens jeg graver gull og flår smådyr er ikke helt sakene for meg. Gi meg Devil May Cry 3.
178743​
Jeg er 100% enig i hvert ord du skrev der. Nøyaktig slik jeg også føler.
 
#28
Jeg sier meg enig i mye av det Shadar sa, selv om jeg ikke har gitt opp MMORPG som sjanger helt enda. Ettersom jeg har æren for å ha gitt min samboer muligheten til å spille WoW så tidlig som hun gjorde, fikk jeg også prøve det noen timer. Det falt ikke i smak.

Det begynte ikke så verst, og jeg kjente en svak dragning mot spillet når jeg ikke holdt på med det. Det er jo alltid et godt tegn, og tyder som regel på at spillet har noe for seg. Etterhvert forsvant dette helt enkelt, og det var lite eller ingenting som dro meg tilbake. Heller ikke tanken på å opprette ny karakter eller prøve andre yrker, og da er det mer enn selve spillopplevelsen det står på. I den anledning må det nevnes at jeg har relativt negative erfaringer med Warcraft fra tidligere, da fra RTS-spillet, Warcraft II, som jeg ble sittende og se på inn og ut, hos en tidligere klassekamerat på barne- eller ungdomsskolen. Det er noe av det kjipeste jeg ser tilbake på, og det faktum at jeg i bunn og grunn mislikte denne personen gjorde aldri saken bedre. Etterhvert har dette utviklet seg til en direkte hat-forhold til Warcraft-orkene, som nesten gjør at jeg brekker meg hver gang jeg hører eller ser noe om Warcraft. Det er ingen god start på en ny spillopplevelse.

Dette er nok elementer som påvirker hva jeg synes om WoW, men utover det gir det meg heller ingenting. Som sagt dabbet lysten til å logge inn og fortsette quests og utforskning helt bort, og det "døde ut" av seg selv. Når jeg i tillegg da ikke klarer alver og orker, eller lignende raser eller monstertyper (eksempelvis denne oksen og whatnot) blir det for mye. Det er bare mer vann i et beger som er allerede er fullt nok, og da er det ikke noe å begynne å "jobbe med" for min del.

Dersom jeg hadde spilt det ville det vært fordi andre synes det er fett, og ikke fordi jeg selv setter pris på spillet. Det blir bare feil, og da har man ikke styring på prioriteringene. Hvis jeg skal spille noe skal jeg synes det er digg, ikke bli fortalt av noen andre det er "...SÅ GØY!" eller "...utrolig fine farger...".

Ellers må det også nevnes at jeg har spilt FFXI i noen måneder, men dette døde også ut. Imidlertid skyldtes dette at jeg ble overlesset med arbeid ifht. skole, og at jeg også spilte med sambo. Jeg har funnet ut at MMORPG er noe jeg trenger å spille "alene" (d.v.s. med mennesker jeg ikke kjenner eller har nære relasjoner til), nettopp fordi man dykker inn i en verden som er ment å "relieve you" fra den vi sitter i her og nå.

Jeg håper en dag å få servert et så feiende flott post-apocalyptic- og passende sci-fi-MMORPG at jeg også har noe å kaste bort 14 timer i uka på, men til da kommer jeg til å bruke tiden på helt andre ting, og ikke minst, andre spill.

Edit: Og denne tråden burde absolutt få lov til å leve sitt eget liv, fremfor å merges sammen med en eksisterende feelgood-WoW-tråd.
 
#31
Opprinnelig skrevet av Mongis@17.02.2005, 18.09
Spiller ikke WoW jeg heller, men det er ene og alene på grunn av en crappy familie-pc. Det hadde nok blitt andre boller om jeg hadde min egen...
178909​
Follow the light my son!
Use your Creditcard.
World of Warcraft is your friend... ;)
 
#32
Det må bare bli sagt...

WoW suger i forhold til FFXI.. No doubt about it...
 
#33
Opprinnelig skrevet av the-finalfantasy-fan@18.02.2005, 00.44
Det må bare bli sagt...

WoW suger i forhold til FFXI.. No doubt about it...
179091​
.... og jeg sier det motsatte..
FFXI suger i forhold til WoW... No doubt about it...
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Mitt problem med MMOer generelt er at kampsystemet er så ufattelig kjedelig. Hvorfor kan ikke noen lage et spill som har litt mer innhold enn å gå bort til et monseter og trykke på en knapp for å angripe for så å trykke på noen andre knapper for noen litt hardere angrep fra tid til annen?
Planetside prøvde ihvertfall å utvikle sjangeren litt, men det er for klunkete og resten av spillet har ikke noe innhold.
Utviklere, drit i grafikken og gi oss heller et bra kampsystem!
 
#35
Bard i FFXI er ganske varierende.. ekke bare å trykke knapper (selvom det er det man gjør da, hehe)..

Jeg opplevde WoW som ganske "lettvindt", har også hørt mange si at FFXI er vanskligere..



Min lille mini Review
 
#36
Vel det er jo smak å behag her i verden. Di fleste som liker WOW er folk som liker rpg spill og som har spilt andre MMORPG spill. Ja det er mye slakt X antall ganger å få en premie og få et nytt quest.

Men om en faktisk leser questa en får så er det en historie her...om en tenker litt etter så er alle RPG spill like. Du skal slå ditt å datt å bli større å sterkere.

WOW er et spill for deg som vil utforske en stor eventyr verden fylt av rare skaptninger og stå på slag feltet sammens med venner for å knuse fienden.
WOW er det første MMORPG spillet som har en morro faktor synes jeg, det er mye morsome ting som drar spillet opp veldig mye her altså.

Alt fra å lage egene ting som en kan bruke til å finne rare hatter å kostymer...
Og du trenger ikke å digge Warcraft spilla for å like WOW. Jeg liker dem ikke...liker ikke sjangeren di var i.

Men WOW er en helt annen opplevelse,jeg har spilt mange MMORPG spill og vært i mange beta tester og synes WOW er det beste som har skjedd i MMORPG sjangeren så langt i historien....
 
#37
Tja, hva kan jeg tilføye denne diskusjonen... Ikke mye egentlig, men jeg ser poenget til Bjønnis og co.... Ang kamp systemet så blir det mer komplisert etterthvert og avhenig av hvilke class/rase du bruker. Du må både time og disponere taktikken etter motstander/mob, noe som ikke alltid er like lett. Og du må holde tunga rett i munn ettersom antall skills/spells øker, og hvor alle har sine respektive bruksområder... Det er jo selfølgelig endel repetitive handling, og slakting av samme type monster, men det kan lett gjøres mer underholdende ved at du f.eks joiner et party og spiller med flere... Dessuten er du lei av å drepe villsvin, edderkopper og andre kryp så er det et fint avbrekk å joine et raid(altså kjøre litt pvp action)

Anbfaler dere også å teste druid(til ihvertfall lvl 20) da det er en multifunksjons klasse som kan dekke alle rollene fra tank til healer.

Føler vel kanskje at dagens mmo'er manlger et eller annet... Tror jeg foretrekker en mer konsollretta stil... Med joypadkontroll.. føler at jeg har mer kontroll da enn å bruke tastaturet eller commandoer... Kall meg gjerne gammeldags men et perfekt mmo hadde jeg sitti i sofaen med wavebirden i hånda, tastaturet i fanget og spilt på 42 tommers plasma tv'en jeg hadde hengt opp i stua !


Kanskje derfor jeg til tross for dårlig grafikk og masse cheats stadig vender tilbake til PSO heh....
 
#39
PSO på Dreamcast med dial-up... *drømme tilbake*

Potensielt de mest tilfredstillende (og dyreste) spilletimene mine på nett, noen gang.

Edit: Ikke gjør dette til en "Spill X er bedre enn Spill Y"-diskusjon da, folkens. La oss bare fokusere på hvor deilig det er å spyle WoW i do.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.