Noen som IKKE liker WoW her?

Status
Stengt for ytterligere svar.
#41
WoW ser kjipt ut...

Og det er nok fordi:
1: Det koster penger.
2: Kjæresten din kan ta hevn over at du gjorde det slutt ved å slette characteren din. (Hæhæ, en dårlig grunn...)
3: Jeg liker best RPG på konsoller :p

Men alle har sin smak. Blizzard er kongen på strategi syntes jeg da. StarCraft og WarCraft(3) er geniale spill.

Edit: Er nok enig med Shigsy og Shadar.
 
#42
Jeg begynner allerede å ikke se noen særlig god grunn til å logge inn. Var helt konge de første ukene, og det er jo mye å se frem til, men jeg vet ikke om jeg gidder å gå gjennom samme greia om og om igjen for å gå opp noen levels.

Alt har begynt å irritere meg i spillet.. hvis karakteren min plutselig finner det for godt å bomme flere ganger på rad på et monster, eller hvis jeg får aggro fra en haug av dem når jeg bare vil løpe forbi, og de dazer meg og kaster bort tiden min. FUCK OFF!

Tydelig at spillet ikke er så moro lenger når bagateller som det går på nervene mine. Sånn som i går når jeg gjorde en quest og de jævla dyra hadde en ELENDIG drop rate. Trodde jeg skulle dø av sinne.

Vet ikke hvor mye lenger jeg kommer til å spille det. Tror kanskje jeg skal ta en pause på en ukes tid og prøve igjen. Herva nettopp den gode gamle datastolen min forresten, fordi en idiot i spillet sa "lol" fordi jeg nesten døde av et par monster som daze'a meg. Sunt å fortsette å spille? Nei.

Ja, også knuste jeg speilet på badet og kutta oppe handa mi. Jævlig bra.
 
#43
Kanskje du bør ta en laaaaang pause? Eller begynne på yoga og lære noen pusteteknikker.. Hvis du ikke klarer å nyte wow, så kan du erfare hvor deilig det er å spyle wow i do. :)
 
#44
Jeg føler at jeg opplevde det samme som thagen i dag, enten så blei jeg ganka av grupper med horete alliance spillere eller så blei jeg slakta av aggroen... Men jeg bestemte meg bare for å bite sammen tennene og logge meg ut for i dag...
 
#45
Opprinnelig skrevet av Luthien@03.03.2005, 22.50
Kanskje du bør ta en laaaaang pause? Eller begynne på yoga og lære noen pusteteknikker.. Hvis du ikke klarer å nyte wow, så kan du erfare hvor deilig det er å spyle wow i do. :)
184812​
Altså ... ehm ... du har ikke prøvd det engang. :(

Uansett. Jeg har følt meg litt utbrent med WoW i det siste, men etter å ha slaktet Syndicate-homoer i kveld, føler jeg meg mer og mer villig til å spille videre. Må ha mount snart ... men jeg tror det er lett å bli lei. :ehm...:
 

Novastrum

Feminist-elitist
#47
For å si det slik. Det tok meg 7-8 timer å bli overbevist. I disse timene brukte jeg mye av tiden til å irritere meg over hvor ensformig og formularisk spilldesignet er. Jeg irriterte meg hemningsløst over de repeterende questene.
Etter å ha sittet slik som en sur, kynisk enkemann alle disse timene, merket jeg noe rart; Jeg irriterte meg ikke lenger. Jeg ble glad når jeg gikk opp i level og fikk items. Jeg gav søren i at jeg hadde gjort tilnærmende likt oppdrag bare et par timer før, da med lavere level. Jeg har begynt... å like det. Har faktisk tenkt til å spille nu. Det er uten tvil det vestlige rollespillet som har fanget meg lengst og hardest. Den største grunnen er nok pga. størrelsen, og følelsen man får av å kjenne et område. Vanedannende indeed. Skremmende vanedannende med tanke på hvor lite faktisk fremgang man har hver time man spiller.

Det skal også nevnes at jeg fikk både spillet og konto gratis, og at dette sannsynligvis ikke er noe jeg ville brukt penger på selv. Får håpe jeg blir lei etter noen uker.
 
#48
Spillet er ikke spesielt dypt, det er utrolig repeterende og det har egentlig ingen mål og mening, annet enn å bli sterkere og å utforske den enorme (og til tider meget vakre) verden. Alt dette burde antydet at jeg ikke bør like spillet, men jeg gjør det. Kanskje det er på grunn av dets enkle natur?

Jeg oppdaget nettopp at jeg må bli level 20 paladin for å lære meg å bruke Polearms, så nå har jeg skaffet meg et mål for morgendagen. Da kaster jeg fra meg two-handed sword, og begynner treninga på nytt med Polearms. Har nettopp blitt level 18, så det tar vel kanskje et par timer før jeg er lvl 20, men jeg har bortimot 18 quests gående, så det skal vel gå greit.
 
#50
Ja, spørsmålet var "noen som IKKE liker WoW her?", og jeg svarte for min del. Jeg likte det. Står det noen sted at dersom du liker det så får du ikke lov til å svare?

Forresten, hva med de mange som faktisk skriver mer enn ja og nei? Helsike, det er ingenting i tittelen som antyder at du skal gjøre mer enn å svare ja eller nei. Hva har forresten din siste post med emnet å gjøre? Sikkert like mye som dette.
 
#51
Altså, spillet ER kjedelig i starten.
De to første dagene jeg hadde spillet, spilte jeg faktisk bare fordi jeg følte meg pliktig til det, da jeg hadde brukt 350 kr på det.

Men etterhvert som man går opp i lvl, kommer til nye steder, møter folk av annen faction og allianse, blir det mye, mye morsomere.

Man kan ikke si at WoW er kjedelig etter å ha spilt en time, sånn er det med de fleste MMORPGs, man må faktisk sette seg inn i det for å virkelig oppleve spillet.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#52
WoW er faktisk gørrkjedelig i begynnelsen ja. Spillet begynner å bli ordentlig morro når man runder 20 og begynner å få litt skills på karakteren sin. Alt blir mye artigere når man kjører grupper på elite quests, spesielt hvis man spiller med noen som faktisk klarer å spille party.
At man møter på motsatt faction er heller ikke en negativ utvikling, eneste problemet med det er de mongolide fjortissene som tror de har oppnådd noe her i livet hvis de dreper en level 20 karakter med sin level 40 karakter. Håper blizzard finner en løsning på det problemet med honor/dishonor systemet.
 
#53
Skal det ikke komme no system med "Honor kills/Dishonor kills" og slikt snart?
Kan godt hende det bare er rykter, men det var vel no sånt at vis du f. eks er Nelf og dreper en horde på lik level med deg utenfor Stormwind, så fikk du bedre reputation i SW. Da hadde det ihvertfall blitt lettere å få mount fra annen faction.
 
#54
Som enkelte andre her foretrekker jeg MMORPG på konsoll. Egentlig foretrekker jeg alle sjangre utenom fps på konsoll, men spesielt MMORPG.
Jeg har enda ikke fått testet WOW, så jeg kan ikke uttale meg om det, men jeg har lyst til å prøve det. Problemet er bare at jeg ikke gidder å bruke flere hundre kroner på et spill jeg ikke vet om vil falle i smak. PSO er spillet som virkelig ga meg sansen for MMORPG. Det er det spillet jeg har spilt mest og som har gitt meg mest igjennom tidene. Da jeg har vært et offer for korrupsjon av minnekort to ganger orker jeg liksom ikke starte helt på nytt og bruke en 300-400 timer til for å få hver karakter på samme level. Godt over tusen timer PSO var vel nok for meg, så jeg har lyst til å prøve noe nytt. Er deet på noen måte som helst mulig å teste WoW uten å måtte betale for det?
 
#55
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@04.03.2005, 09.30
Ja, spørsmålet var "noen som IKKE liker WoW her?", og jeg svarte for min del. Jeg likte det. Står det noen sted at dersom du liker det så får du ikke lov til å svare?

Forresten, hva med de mange som faktisk skriver mer enn ja og nei? Helsike, det er ingenting i tittelen som antyder at du skal gjøre mer enn å svare ja eller nei. Hva har forresten din siste post med emnet å gjøre? Sikkert like mye som dette.
184936​
Og det at hun ikke har spilt spillet engang, sier vel sitt om relevansen innleggene hennes har i dette emnet.

Det å prøve å forklare at vi som liker spillet kan skjønner hvorfor noen faktisk misliker det er vel faktisk relevant til emnet.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#56
Opprinnelig skrevet av dodraugen2k@04.03.2005, 13.11
Er deet på noen måte som helst mulig å teste WoW uten å måtte betale for det?
184968​
Finn en eller annen som har WoW: Collectors edition og spør om du kan få guestpasset hans. Da får du en 10 dagers trial som du kan fortsette på dersom du kjøper spillet og taster inn keyen før utløpsdatoen på trialen.
 
#57
Man må ikke taste CD-keyen før 10 dagers prøvetiden er over, characteren din ligger fortsatt inne på serveren deres.
 
#58
Opprinnelig skrevet av Shadar@17.02.2005, 00.07
Synes World of WarCraft var tregt og uspennende, og jeg følte absolutt ingen kobling med karakteren min overhodet. Han var bare en alv med abnormt lange ører som sprang rundt sammen med andre alver med ditto ører og slaktet edderkopper, villsvin, ulver og tregubber. Nå skal det sies at jeg ikke satte meg noe særlig inn i spillet, men slik jeg så det var det ikke så mye å sette seg inn i: nesten alt er helt automatisk, uten muligheter for å *GJØRE* noe utenom å trykke på knapper og se på at rollefiguren din gjør noe. Om jeg vil flå en rotte kunne jeg godt tenkt meg å sette meg ned og gjøre det selv. Lage en skinnvest? La meg tegne noen symboler og bestemme farge på den da, i det minste. Men det er ikke teknisk mulig om dagen, så inntil da er MMORPG-genren for min del bare en samling gigantiske tidsspisere med samlemani og hyperenkelt gameplay. Det blir som Diablo: det er rollespill utelukkende fordi det inneholder levelling, og det er morsomt fordi det er vanedannende. Jeg spilte WoW i cirka fem timer, uten at jeg fikk noen særlig glede utav det. Spilte litt med noen venner av meg som også var på betaen, og fikk lite ut av det annet enn småstressa samtaler om ingenting og litt kløning rundt i skogen.

Det er vel ganske enkelt så at MMORPG-genren ikke er noe for meg. Jeg liker å føle fremgang, jeg liker å bli ledet gjennom en historie, eller bli gitt friheten til å utforske en spennende verden innenfor en handlingsramme. World of WarCraft gjorde ingen av delene, og slik sett var det ingenting annet der til å motivere meg enn et gigantisk chatterom med våpen. Kanskje jeg ville blitt grepet av det sosiale aspektet, men jeg tviler ærlig talt. Å småpludre med folk mens jeg graver gull og flår smådyr er ikke helt sakene for meg. Gi meg Devil May Cry 3.
178743​
Kudos til Shadar, jeg føler det også slik, men jeg satt meg ned å spilte det i en uke, kom til lv. 16 og så gadd jeg ikke mer.
 

Sancti

Terrorkatt
#59
Jeg har ganske lenge klart å overbevise meg selv om at det var skikkelig gøy, men nå vet jeg ikke om jeg greier det lenger. Det eneste jeg har å sammenligne med er Final Fantasy XI som jeg spilte i et par måneder, og som jeg ble fullstendig hekta på, selv om jeg synes WoW er et bedre spill. Jeg kan ikke sette fingeren på hva det er, men det er noe ved WoW som ikke klarer å gripe meg på samme måte som FFXI klarte. Hvis det går et døgn uten at jeg spiller WoW, så er det ikke slik at jeg tenker på det og lengter etter å spille, og faktisk føler en tilfredsstillelse når jeg setter meg ned og spiller igjen. Det er faktisk slik at jeg lurer på om det kanskje hadde vært bedre å bare droppe hele greia.

Jeg er veldig i tvil nå, egentlig. En del av meg har lyst til å spiller videre, mens en annen del av meg sier at det er tåpelig å kaste bort så mye tid på et spill jeg ikke egentlig klarer å nyte fullt ut, og at jeg heller burde begynne å pløye meg gjennom bunken med spill jeg har som jeg skal få fullført.

Noen av områdene i spillet har vært veldig interessante, for eksempel Darkshire og skogen rundt, mens jeg blir lei av andre (for eksempel de områdene med snø - de er kjipe). Men er det verdt å spille det når man bare liker noen få av stedene man må pløye seg gjennom? Jeg liker ikke helt overfloden av items man får hele tiden heller. I FFXI var det såpass begrenset med gode drops at det var gøy å få noe uvanlig, eller noe i det hele tatt (jeg husker jeg ble glad for å få løk). Her får man det hele tiden, og jeg finner ikke lenger noen glede i å få ting som er litt uvanlige.

Det er mange ting jeg kan sette fingeren på, men hva det egentlig er som ikke gir meg den samme gode følelsen av å spille som FFXI gjorde, klarer jeg ikke å finne ut. Den er bare ikke der, og da vet jeg ikke lenger om det er verdt å spille det.
 
#60
Ja, det er noe av den greia.. FFXI har ett eller annet som ikke lar meg bli hekta på wow..

Merker jeg savner NMs ganske mye faktisk.. Og de kule missions'ene som var innimellom.. Questene for noen av spells'a og advanced job var jo drit kule..

Savner følesen av å gjøre noe stort nå..
Alt er så sinnsykt mye lettere enn ffxi.. Proffesions er liksom ikke noe særlig kult for det er jo døds lett..

Og når det gjelder drop greia, så ble jeg virkelig glad for å få silk thread.. Mmm crawler....

Det jeg liker med wow som ffxi ikke hadde er horde/alliance greia..

Grunnen til at jeg bytta over var to kun, og bare det.. 1, jeg får spilt med venner som har det. 2, jeg mista nettet i noen månender mens jeg hadde ffxi, og når jeg kom tilbake var alle i ls'et 10 lvler høyere >.<..

Men, det skal jo fortsatt komme 2 tilleggspakker til ffxi da, tror jeg kanskje må spillle da ^^
 
Status
Stengt for ytterligere svar.