Norges Mest Sofistikerte Promperom Fotball`s Lag Manager

sheriffen

humre humre
#1
En iskald vinterdag ringer telefonen til Jon Pålsen. De velkjente Nokia-tonene plinger ut mens den nylig pensjonerte fotballtreneren fomler rundt i bukselommene sine. Han tar frem mobilen. Nummeret ser kjent ut, men han husker ikke hvem det er. Han svarer likevel.

"Hallo, det er`n Jon her."

"Jon. Det er Skoen. Hopp på første tog til Oslo, vi trenger en ny trener. Vi skal satse nå. NMSP skal opp i toppen."

Jon Pålsen er ikke vondt i be når Skoen ringer. Han hiver seg i Volvoen og kjører til Oslo, i retning Snus Kjerra Arena.

Og med det starter vi...



Her ser vi da den nyoppstartede klubben NMSP FL, som av en eller annen grunn har fått starte rett i 2. divisjon avdeling 1.


Klubbdirektør Skoen presenterer oss med de økonomiske betingelsene i klubben.


Vi satser selvfølgelig på seriegull og opprykk i første året.


Og med alle disse drittklubbene skal ikke det være noe problem.



Men klarer vi med denne spillerstallen? Det er mye brukbart her, men vi har få spillere og de beste er ønsket av større klubber. Her må vi ut på markedet. Skoen har lovet oss spenn, jeg har funnet flere interessante på markedet allerede...

Her er mer om dette:


Følg med for flere oppdateringer!

PS: Dette spillet skal gå på rundgang. Jeg spiller en halv sesong, Jante spiller andre halvdel og hvis noen andre vil ta over stafettpinnen etter det får de æren neste gang. Bare pass på å ikke vær rævva.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
FOTBALL-SJOKK!
NMSP'S KEEPER BYTTET UT MED
KJØLESKAP
MIDT I FØRSTE OMGANG
Se de dramatiske bildene!
Ellers, jeg har trua. På at data-keeperen kommer til å være minst en milliard ganger bedre enn jeg ville vært i virkeligheten.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#4
Liker at jeg er en kvartmeter høyere enn kak, men veier like mye.

Sånn ellers så må jeg påpeke at jeg aldri så for meg at den fiktive personen jeg fant opp for omtrent 20 år siden ville ende opp som trener i et fotballspill spilt av en nordlending, og det er god nok grunn til å dele ut en kompisknyttnæva.
 
#5
Betyr dette at jeg er forsvarsspiller? For det var jeg nemlig på SIF Gutter 89 i min tid. Ellers håper jeg at Drauden, Justin og jeg har et tett vennskap som følge av at vi er eneste utlendinger på klubben.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Blir nok mye badstu-montages med uskarpe bilder og I Wanna Know What Love Is på soundtracket der ja.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#7
Årets Beste Tråd. Gratulerer sheriffen. Gleder meg til mer!
 
#8
Skuffet over at jeg ikke ble funnet talentfull nok til å være med på førstelaget.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#9
Satser på at jeg skulle være det, men er ute med ryggskade
 

Jante

privileged CIS shitlord
#10
Det vil nok gjøres noen strategiske innkjøp av spillere før for-sesongen, så ingen er sikret plass i start-ellevern!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#11
Anbefaler Jante, Yetipants og meg sjæl som kaptein i den rekkefølgen.
 

Terje

mostly harmless
#13
Det er ihvertfall gjort ett taktisk klokt valg her da, om ikke annet. Jeg er ikke med på laget.

Edit: Argh! Nå er det nødt til å gå i dass..
 
#14
Ok. Jeg wheeler og dealer litt og har utvidet stallen litt. En kjapp analyse viste at hele laget mitt var stort sett dritt så her må det forsterkes. Nå ser stallen ser slik ut:


Lønnsbudsjettet er sprengt, men det får bare være. Regner med folk går mann av huse for å se NMSP spille festfotball på Snus Kjerra Arena denne sesongen!


Det er ikke bare fryd og gammen derimot... vår stjernestopper JustinCase ønsker seg til en større klubb! Jeg smoothtalker han til å bli minst en sesong til - mot at vi rykker opp.


Snart spiller vi den første treningskampen, og jeg har allerede taktikken klar. Her skal vi ikke fisle rundt med korte pasninger og finspill, det skal pæles opp så snart vi har sjansen og det skal gå kjapt. Det skal også bli et sterkt fokus på dødball. Beinharde taklinger, høyt press og mye aggresjon er også stikkord her.


Snart skal vi spille de første kampene!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#15
Flott man-management, godt å se vi kan sikte mot høyere mål sammen.

(Dette er vårens vakreste eventyr (frem til kontraktsforhandlinger ihvertfall))
 

Jante

privileged CIS shitlord
#16
Litt lite sambafotball, men sånt må man regne med når man bare har gamper på laget.
 
#17
Treningskamper er noe dritt jeg ikke gidder å bry meg noe om, så jeg lar assistenten ta meg av det. Så lenge spillerne får opptreningen de trenger og spiller noenlunde greit er det alt betyr noe.

Klubbens aller første mål derimot markeres med et eget innlegg....


44 minutter er spilt i hjemmekampen vår mot Ottestad. Vi får en corner som Terje slår presist inn i feltet.


Den er på vei til JustinCase som er klar til å gå opp.

CockMcBalls har derimot gjort et smart løp og går opp i forkant!


Golazo!!!


Ingen feiring da, siden det bare er en treningskamp. De 12 tilskuerne på Snus Kjerra Arena tok sikkert helt av da.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#19
Allerede sesongens første assist Terje, du lukter publikumsfavoritt.
 
#20
Hvorfor ta screenshots fra kampene når jeg bare kan laste opp høydepunktene på tubben heller?
Her er det første målet igjen:

Her kan vi se Shinra85 og anlvkum tegne seg på scoringslisten i 2-0 seieren våren over Strømmen! Legg merke til at Terje noterer seg med nok en assist. Han spiller seg inn i startelleveren nå.

Terje har forøvrig har blitt utnevnt til kaptein pga sine strålen lederegenskaper. Nabbe er visekaptein.