Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.
Spillet heter Hellraiser.

Jeg er redd for at mine spørsmål kommer til å bli altfor simple, så det er førstemann til mølda som gjelder her.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er ikke Herzog Zwei, vel?

Jeg gjenkjenner ikke spillet ved første øyekast, men jeg vet du har en usunn besettelse av det spillet. :p

Appappapp, jeg setter trivian på pause nå frem til kakarlsen kommer med sin bekreftelse/avkreftelse av aulins svar.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er bare å roe ned appappappingen, svaret er riktig.

Ok, da kan den skjeggete gale mannen fortsette trivian igjen.

Novastrum

Feminist-elitist
Beneath a Steel Sky!!!!!!!!!!!!!

Novastrum

Feminist-elitist
*trommevirvel!*

Spørsmål Nr# 100000000000

Hvilket spill er dette og hvem har laget det?

SHDR

Gullmedlem
Thinaran: Det der var enkelt, din gris. Du skulle spurt om hvem som var art director og hva spillmotoren het *fnys*

Jeg synes det der ser ut som Catacomb Abyss 3D, skrevet av John Carmack for SoftDisk, før han startet id Software. Første raycasting motor, og dannet grunnlaget for Wolfenstein 3D. Holder det?

Pøh. Jeg vet jeg har rett, så jeg stiller et nytt forpult spørsmål med en gang. HAH!

Nostalgi Trivia 101

Jeg får følge trenden og gjøre det litt lett. Hvilket spill ansees for å være den åndelige oppfølgeren til Flashback?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Vel, jeg brukte en halvtime på å finne på noe med BASS, og til slutt endte jeg bare opp med et screenshot. :(

Var ikke det Fade to Black det het?

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Shadar@25.06.2004, 08.58
Thinaran: Det der var enkelt, din gris. Du skulle spurt om hvem som var art director og hva spillmotoren het *fnys*
Det er jo seff Dave Gibbons, som også har tegna mange geniale Batman-comics!

Motoren er virtual theatre som også ble brukt på Lure of the Temptress (som ikke er like bra).

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nr. 102

Finn en feil:

- Mikrofon
- Elektrisitet
- Ildkule
- Laserstråle
- Hammer
- Is
- Spyd
- UFO
- Ninja
- Stein

Fanta-gutt: Dette er ingen gjettekonkurranse, og skal du tippe så tipp på et alternativ, ikke to. Dessuten så vil jeg gjerne høre hva du kom frem til hvor ninja eller stein ikke hører til.

F

Fanta Boy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Rocky@25.06.2004, 10.39
Fanta-gutt: Dette er ingen gjettekonkuransse, og skal du tippe så tipp på et alternativ, ikke to. Dessuten så vil jeg gjerne høre hva du kom frem til hvor ninja eller stein ikke hører til.
Øhh..glem det :flau:
*Løpe så fort han kan.*

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Thinaran@25.06.2004, 11.24
Nr. 102

Finn en feil:

- Mikrofon
- Elektrisitet
- Ildkule
- Laserstråle
- Hammer
- Is
- Spyd
- UFO
- Ninja
- Stein
- Hjul
- Bombe
- Speil
- Parasoll
- Wrestling
Har lagt til 5 nye riktige svar. :)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nix. Dette er nok ett av de tilfellene hvor det hjelper å ikke være grønnsak. Ja, og å ha spilt den geniale spillserien, selvfølgelig. :)

Status
Stengt for ytterligere svar.