Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.
Nr 74

Kan være litt vrien denne her:

Capcom har lenge hatt lisensen til å lage en remake av The Legend of Zelda 1 (pause) til Gameboy (kun til Gameboy/Color/Advance). Hvorfor remake't de det aldri når dette ville vært en sikkert inntektskilde?

Nei og nei.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den østligste halvøya er hemmeligheten.

SHDR

Gullmedlem
Jeg har ikke den fjerneste anelse. I det hele tatt.

Let's see ... fordi de ville måttet reworke hele spillet uansett, og kanskje fordi Legend of Zelda er et fryktelig gammelt spill. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde likt det dersom det ble gitt ut i dag, med oppdatert grafikk. Dersom Capcom skulle reworke hele spillet til Minish Cap-standard på det rent grafiske, kunne de likevel ikke ha forandret grunndesignet. Og grunndesignet er altfor enkelt, egentlig, for dagens gamere.

Eller kanskje jeg bare er forutinntatt og teit :p Bare gi oss svaret! Jeg har et par *GLIMRENDE* spørsmål å stille.

Opprinnelig skrevet av Shadar@01.06.2004, 10.26
Eller kanskje jeg bare er forutinntatt og teit :p Bare gi oss svaret! Jeg har et par *GLIMRENDE* spørsmål å stille.
Never! Jeg nekter å la deg hijacket emnet igjen med en masse PC-spørsmål som jeg ikke han nubbsjangs til å klare. :pirat:

Hmm, dette spørsmålet ble kanskje litt for vanskelig det. Ingen av svarene hittils har vært korrekte. Vi drøyern litt til, får se om Thinaran eller kakarlsen klarer den, hvis ikke får jeg slenge opp en litt lettere en.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
IT'S DANGEROUS TO GO ALONE.
TAKE THIS.

:radioaktiv: :trollmann: :radioaktiv:

Hømm, jeg må nesten komme med et forslag jeg også...
Capcom har ikke laget noen ny Zelda fordi Nintendo ikke var enig i at Link burde bli mye mer feminin, og at spillet burde inneholde lassevis med intern dialog der Link filosoferer over sine indre problemer og den egentlige grunnen til at han i det hele tatt orker å fortsette.
Eller kanskje det heller hadde vært situasjonen hvis det var Square Enix som skulle laget det...

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Err, begrensninger i skjermen var vel utganspunktet for at de droppet en GBC-konvertering, men du nevner jo også Advance, så jeg vet egentlig ikke...

Heeeeeelt korrekt, kakar'n!!

Det med Advance var bare en glipp fra min side.

Fyr opp neste!

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nr. 75

Hva er dette slags makkverk, og hva er spillets budskap?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det spillet der er intet ringere enn Rex Ronan: Experimental Surgeon, og spillets budskap er "Ikke begynn å røyke!" eller noe i den duren.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Meget fint svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, her har dere en fin en.

Nummer 76:

- PC-spill.
- Ikke ræva.
- Britisk.
- Nesten ingen har hørt om det, ikke engang Mobygames. ;)
- Inneholder frasen "Premature Ejaculation" brukt på temmelig festlig vis.
- Jeg kjøpte det nesten da jeg var i Oslo sist. Faen ta at jeg ikke gjorde det.
- Navnet har visse filosofiske konnotasjoner.

Status
Stengt for ytterligere svar.