Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Holder det å hinte frempå at bossen i Half-Life har nesten samme navn?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Usj, din kjiping. Klarte den med en gang, jo.
Jada, det er det aldeles-ikke-halvgæærnte Nihilist som er avbildet. Kakarlsen, you're next.

PS: Vedder på at du brukte Google, ditt svin. ;)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Svin? Jeg hadde demoen på et eller annet pcgamer++blad-sak.

BTW: et søk på "Premature Ejaculation" gir nok ikke Nihilst som treff nr. 1.

Nr. 77

Dette burde være greit for de som har vandret i sjangeren...

Hint: Dette var det siste spillet utvikleren laget før de ble oppløst. De gjennopstod mer eller mindre en stund senere under et annet navn, og er regnet for å være blandt de absolutt beste SHMUP-utviklerene per dags dato.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Batsugun er rett ja, men … Toaplan blandt de beste SHMUP-designerne? Veeeel … de lagde jo den geniale introen til Zero Wing, men jeg synes ikke det er nok. ;)

(Ok, Hellfire er ganske gøy også).

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av Thinaran@02.06.2004, 22.41
Toaplan blandt de beste SHMUP-designerne? Veeeel
Jeg sa at det de mer eller mindre gjennopstod som er det (Cave). Eller er kanskje ikke (Do)Donpachi bra nok?

Batsugun er selvsagt riktig.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kanskje overflødig å nevne, og om du ikke allerede visste det kommer du uansett til å finne det ut, men "Donpachi" og "Dodonpachi" er to forskjellige spill.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nevnt tidligere i tråden, så ja, jeg visste det. ;)

Redigert: Whaa?? Playstation-spill? Blir nok ikke å få spille de med det første, nei ... :(

Nr. 78
Kjent point 'n' click/adventure spill fra Sierra som ble sluppet til Sega Saturn i Japan under et annet navn... Hvilket spill er det snakk om? (Vil ha både originalnavn og nytt navn.)

Opprinnelig skrevet av Thinaran@02.06.2004, 22.17
Nevnt tidligere i tråden, så ja, jeg visste det. ;)

Redigert: Whaa?? Playstation-spill? Blir nok ikke å få spille de med det første, nei ... :(
Kan jo prøve å få tak i Saturn spillet... Eller arkadespillet hvis du virkelig MÅ ha det...

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Såvidt jeg kunne se av GameFAQs hadde spillene kun kommet ut til PSX og Saturn, men med videre googling fant jeg ut at de også er arkade-spill. DoDonpachi ligger faktisk på 2. plass på SHMUP.coms «best of»-liste, kun overgått av Radiant Silvergun!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dæææ, det er jo fire ord daaa.... Fnørr, fnørr! :smarting:
Men, ja... hva skjedde med det nye spørsmålet? :trollmann:

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av mhaggar@03.06.2004, 00.32
Nr. 78
Kjent point 'n' click/adventure spill fra Sierra som ble sluppet til Sega Saturn i Japan under et annet navn... Hvilket spill er det snakk om? (Vil ha både originalnavn og nytt navn.)
Det eneste sierra-spillet jeg vet om som passer til beskrivelsen er spillet kjent som Phantasmagoria i europa, og Phantas i Japan.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Status
Stengt for ytterligere svar.