Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Thank you, Captain Obvious. :p

Novastrum

Feminist-elitist
Åhh... jeg beklager folkens :(

Spørsmål:
Hva het det første tekstbaserte adventure spillet med grafikk? (dvs. noe annet enn bare tekst)

Novastrum

Feminist-elitist
Messer du med Ken williams, så messer du med Roberta og meg også!!!

Thinaran hadde rett.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen

:D

Nr 80

I denne SHMUP-en kan skipet ditt skyte i åtte forskjellige retninger ved å veksle mellom fire forskjellige "modes".

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Høh. Skjeveste treet i spillhistorien, det der.
Og... øh. Er vel ikke Major Stryker du snakker om? Husker jeg digga det spillet rått da jeg var liten, og mener det var noe mode-switching inne i bildet der.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Smash TV er da ingen shmup, og du bytter aldeles ikke modes der. Men det betyr ikke at jeg og min kæmmis Morten ikke eier hvem faen det skal være i det. ;)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hmm, det eneste jeg komme på som ligner er Forgotten Worlds til Mega Drive, men der velger man skyteretning med A og C (åtte retninger), men ikke forskjellige modes.

Jeg kan forresten ikke se noen elementer som gjør at ikke Smash TV kan kalles et SHMUP. (det er til og med på listen til shmups.com)

Redigert: Øh, ja. Det var skip det var snakk om...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tja, tjo. Jeg forbinder Shmup med sånne scrollathons hvor du styrer et fly eller noe og skyter rett fremover hele tiden. Men samma det, Smash TV er et kongespill uansett.
Og hvis du liker det, anbefaler jeg Mutant Storm på det aller sterkeste.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er jo haugevis med shmups hvor du styrer en heks/flygende person, samt såkalte "Cute'em ups", men det er jo fortsatt samme prinsipp.
(Eks: ESP.ra.de, GunBird, Section-Z)

Mutant Storm er meget tøffe greier.

Redigert: jeg hoppet visst fint over at du hadde skrevet "eller noe", så da ble det hele bare tull. Blargh...

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ingen rette svar hittil.

Hint 1: Du kan skyte framover (rødt), bakover (gult), opp+ned (grønt), og diagonalt i fire retninger (blått).

Hint 2: Utvikleren er blandt kakarlsens favoritter. ;)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Gah! Da er det vel et spill i Thunder Force-serien (tipper tre eller senere).
Jeg tenkte på det først, men kom frem til: "nei, det kan det ikke være"

Status
Stengt for ytterligere svar.