Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Thinaran@07.06.2004, 20.42
Nei, det kan det ikke være. ;)
Hva kan det være da Thinnern?

*BiMP*

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ooh, det har samme GUI som Zero Wing, men det er det ikke. Da må det vel være Hellfire.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nr. 81

Jeg vil frem til et spill der man etter å ha spilt noen runder kurvball får mulighet til å hoppe, svømme og fly.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Høh... det eneste spillet jeg kommer på som har et kurvball-minigame er Flintstones: Rescue of Dino and Hoppy. Selv om jeg ikke husker om man kan fly der etterhvert.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Vel, da må du ta deg en runde til, for man kan absolutt fly. (om enn noe begrenset)

Med andre ord; riktig svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jesus Kristiansen! Får nesten spille det igjen en dag.
Nuvel.
Da har jeg tenkt å ta en oppgave jeg har fulet ut for en god stund siden og bare ventet på en anledning til å poste... :p

Nr. 82
Hvilket spill er denne lydsnutten hentet fra?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke riktig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Greit, greit... Lydsnutten var fra Solar Jetman til NES.
Bare jeg som har spilt det? Skjerpings, folkens.

Uansett, neste spørsmål er up for grabs. Bare still et dersom du føler for det og ingen allerede har stilt et.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Yetipants: Jeg bel en smule lei av å fly rundt å hente greier, så jeg har ikke spilt det nok til å huske musikken...

B-wings er utgitt av Data East, og kom ut midt på 80-tallet (oppstartsbildet på arkadeversjonen lyser 1984)

SHDR

Gullmedlem
Vewwy good, mein freunde. Kabinettet kom vel aldri ut noe sted før i 1985, men fullt så obskure trenger vi ikke være.

Noen her som har prøvd det, forresten? Jeg spilte det sist i 1992, og da var det KNALLFETT. Jeg kvier meg litt for å MAME det, ettersom det kan ende opp litt, tja, amputert etter alle disse årene.

Greit, Kakarlsen. Next up, please.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Amputert indeed. Den lave farten, samt et skudd på skjermen i slengen blir litt slappe greier sammenlignet med det meste av nyere shmups.

Hvilket spill er dette bildet hente fra?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan det være Smash TV-knockoff'en Total Carnage til SNES, mon tro?

Status
Stengt for ytterligere svar.