Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
[#85] - Hvilket spill er dette?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og mhaggar, Jesu soldat, får poenget.
En artig ting med Wisdom Trees spill var at de ikke var lisensierte; ergo måtte de bryte koden på lockout-chipen til Nintendo (eller noe sånt, husker ikke helt) for å få de til å fungere.
Tydeligvis er det verdt å gjøre seg til kriminell for å få spredt det kristne budskap.

[#86] - Et veldig kjent japansk spillfirma ga også ut et spill basert på en bibelhistorie til NES. Spillet ble sluppet her i Europa. Hva heter spillet og hvem ga det ut?

[#87]
Rykte:
I 1981 eksisterte det et arkadespill som vistnok forårsaket hukommelsestap og mareritt. Spillet var et abstrakt action-spill med puzzle-elementer. Historier forteller om menn i svarte dresser som besøkte arkadene hvor disse spillene sto, for å hente data om hvordan spillet ble spillt, uten å bry seg om å ta med med seg myntene som sto i maskinen. Arkadeboksene forsvant fra arkadene etter en måned.

Hvilket spill er det jeg snakker om, og hvilket spillfirma sto bak det?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er det ekstremt sære Polybius. Jeg tror ikke utvikleren er akkurat kjent, men de heter Sinneslöschen. Det sies også at maskinene forsvant etter en måned i arkadene ...

Jeg har selvfølgelig aldri spilt spillet selv, kun lest en artikkel om det på solidsharkey.com. :)

Hehe. Dette er selvfølgelig riktig.
Valgte å bruke ordet "spillfirma" i mangel på bedre ord. "utvikler" kom aldri inn i tankene mine.

Forresten, det om maskinene skrev jeg forresten, bare jeg i mangel av bedre ord (igjen) brukte det skandaløse ordet "arkadeboks".

Thinaran, slå til med et spørsmål :)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
En annen ting jeg glemte å nevne ... spillet fantes aldri.

Skavissee ... denne type oppgave har ikke blitt gjort før:

[#88]

Hvilket spill er det dette skal forestille? Fanart

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ett eller annet Twin Bee-tjohoi, kanskje...?
Aner ikke.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det kan vel umulig være Herzog Zwei?

SHDR

Gullmedlem
Det var schtøgt, iallefall ... Den hjelmen der er nøkkelen. Jeg fikk et skikkelig Pattern Recognition-sjokk da jeg så den. Ikke at jeg for the life of me klarer å komme på hva det er, men det hele ser underlig kjent ut.

Vent litt ...

Det er et psyko spill på Famicom som går knallkjapt, og du er en robot-ting som skyter, men som også kan gjøre seg om til et Concorde-aktig skip som skyter og flyr enda raskere enn roboten allerede gjør. Brettene krever at du bruker fly og robot om hverandre, og det hele var iallefall helt perverst vanskelig da jeg spilte det som 7-åring. Du må også passe på at du har nok bensin til flyet til å overleve de partiene som krever fly. Hva het det ..?

Jeg savner Famicomen min ... skikkelig og.

Uansett er det nok ikke det spillet. Dette her er ... øh ... det er på Playstation, right?

(Thinaran: jeg drev litt investigation på Polybius. Det er så panzer-falskt at det ikke er gøy en gang :p Men artig historie!)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det du beskriver høres ut som Arrow Flash til Mega Drive ... men det er det ikke.

Hint 2: Spillet er både en SHMUP, og et adventure-spill i Zelda-stil.

Status
Stengt for ytterligere svar.