Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.
89.

i instruksjonsboken til dragon's lair til nes er det bilde hvor karen har 30 liv på starten av bane 1. hvordan kan dette ha seg?

bonus: hva er det kule navnet til helten i (de håpløse) dragons lair spilla?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Obskurt? Er ikke det der Elevator Action? Poenget med spillet er å samle sammen dokumenter fra bak de røde dørene, samtidig som du dodger fiender. Når du har samlet sammen alle dokumentene må du springe ned til getaway-bilen din.

Det var kun ett brett i spillet såvidt jeg husker ... Hva som skjer etterpå? Umm ... du må spille brettet på nytt igjen?

SHDR

Gullmedlem
Jeg ble litt lat og orket ikke obskur tittel likevel :p For den jeg hadde i tankene var mind-numbingly fjern. La oss bare si at det var en CGA-knock off av Pac-Man. Dere hadde aldri funnet ut hva det var.

Det er flere brett, faktisk, selv om de er VELDIG like, og det er Elevator Action. Du trenger ikke samle alle dokumentmappene, men du stikker av i getaway-kjerra. That's it.

Poeng til nordlendingen med den fete avataren.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oi, her skjer ting kjapt.
Jeg synes nå det spillet Shaddis beskrev et par poster ovenfor (robot som blir til fly, må bytte om hverandre) minnet rimelig bra om Thexder til PC. Det var også absurd vanskelig da jeg var 8-9 år gammel. :p

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Puh! Utrolig mange kunder idag, fikk ikke tid til å tenke på et spørsmål engang. Skal ikke ta et SHMUP-relatert spørsmål denne gangen da. ;)

[#91]
Hvilket spill tilhører denne lavoppløsningsboksen?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er vel Sword Master, vel?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg er ikke så snill som Thinnern, og kjører på med shmup-spørsmål. ;)

[#92]
Hvilket spill er så dette, mon tro?

Et lite hint finner dere om dere glaner på bildefilnavnet (noe jeg forsåvidt har brukt som hint et par ganger før, uten at det later til at noen har funnet det. Nuvel).
Det burde gå klart frem av grafikken hvilken plattform spillet er til. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er nok ikke Llamatron, selv om det er laget av samme mann. Et hint til: Det er en oppfølger til kanskje det første "firedimensjonale" skytespillet. :p

Status
Stengt for ytterligere svar.