Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lodin

Der Waaaah
"Wise fwom youw gwave!"
Det var ihvertfall dattera til Zevs, Athene man ble sendt ut for å redde, men ikke faen om jeg veit hva han skalla kisen heter.
"Welcome to your doom!"

EDIT: Og etter en heftig runde med emulert AB er jeg enda ikke nærmere. Må jeg opp på loftet for å grave etter instruksjonsboka?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joa, det er nok Athene. Den skalla togamannen heter Neff, og han er visstnok Underverdenens hersker i tillegg til å ha teit navn.
Har jeg rett, eller?

Lodin

Der Waaaah
Jeg brøyt sammen for litt siden og sjekka Gamefaqs, du har rett Yeti. Siden du kunne det vansklige i spørsmålet syns jeg du bør ta neste.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fair enough. :p

[#121]
Hva står "SPISPOPD" i Doom 1-juksekoden "IDSPISPOPD" for?
Og (nå kommer det vanskelige) hva er bakgrunnen for denne forkortelsen?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
No-clip-koden ja.

Jeg husker å ha lest bakgrunnshistoria en gang. Det hadde noe med en Usenet-post og Smashing Pumpkins å gjøre.

Novastrum

Feminist-elitist
Det står for:
Smashing Pumpkins is Small Pieces of Putrid Debris

Det kom vel av at det var noen som klaget på en usenet-gruppe over hvor mye oppmerksomhet Doom fikk. Da var det en vittigper som sa at det ikke hadde vært like mye oppstyr om spillet, hadde det hatt et annet navn, som f.eks. "Smashing Pumpkins is Small Pieces of Putrid Debris" (SPISPOPD)

IDKFA står for ID keys and full ammo
IDDQD står for ID Delta-Q-Delta en hacker/nerdegruppe to av programmerene hadde når de gikk på college.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Novastrum har nesten helt rett... men ikke rett nok til at jeg kan gi ham poenget. ;)
Koden står for Smashing Pumpkins Into Small Pieces Of Putrid Debris, sant nok. Bakgrunnen kommer ganske riktig fra Usenet, men det var ikke ment som et alternativt navn på Doom.
Så hva da, mon tro? :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh, ja. Dette var det visst ingen som visste noe mer om.
Sånn at dere skal slippe å lure: SPISPOPD var en in-joke i en eller annen Usenet-gruppe (husker ikke hvilken), og var et fiktivt spill som skulle komme ut lenge før Doom og ha superfantastiske features som real-time ray-tracing, full 3D, surround-lyd osv.

Noen andre får finne på et nytt spørsmål 121.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ngh, er det military base? (Det er i hvertfall noe som ligner.)

Status
Stengt for ytterligere svar.