Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av mhaggar@14.08.2004, 14.40
Umm... Så nå kan man stille spørsmål om obskur homebrew om man vil?
87323​
Mugen har nå ihvertfall eksistert siden 97 og er rimelig annerkjent blandt alle som har drevet med gaming på nettet en stund. Vil ikke kalle det obskurt.

Feil... og feil...

Ja... Mugen har eksistert siden 97... og hmm... folka som laget mugen har stoppet... Det finnes ingen mugen hjemmeside lenger... (hvis noen ikke vet om det fremdeles finnes en offisiell mugen hjemmeside da)

Lodin

Der Waaaah
Sonic 3?

Er nå fortsatt folk som jobber med Mugen selvom hovedgruppa har lagt opp. For bare noen måneder siden ble tilogmed WinMugen sluppet. Full support i Windows.

Novastrum

Feminist-elitist
Ahh... på en måte så er du ikke så langt unna, men det er nok ikke et Batman-spill.

Ahh. Samme utvikler. Return of the Joker's soundtrack må være det beste jeg har hørt på NES. Fant nettopp en NSF-fil med hele lydsporet.

Hvor har det forresten blitt av Sunsoft? Har de gått konk eller har de slått seg sammen med noen andre, eller?

Edit: Jeg fant visst ut at de holder på enda. Jeg har bare ikke sett noen spill fra dem i den senere tid så jeg trodde de hadde forsvunnet.

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Lodin@19.08.2004, 20.54
Er det Gremlins 2 mine ører myser?
Trur Sunsoft laga både det og Batman spilla til NESen.
90236​
Det er så riktig som det kan få blitt. Jeg må visst se å få testet Return of the Joker, Gremlings 2-Soundtracket er uten tvil mitt favoritt NES-soundtrack. Med Kirby's Adventure hakk i hel.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er jo ærverdige gamle Gunsmoke. 100 % sikker.

Her er et spørsmål jeg har sittet og ruget på en stund …

[#128]

Hva var det første spillet med LAN-Deathmatch, og til hvilket system var det?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Siden du spør er det sikkert ikke Doom, men jeg nevner det bare sånn for sikkerhets skyld.

SHDR

Gullmedlem
Doom var det første førstepersonsspillet med deathmatch over LAN, men jeg tror ikke det var det første spillet hvor man kunne drepe hverandre over LAN. Husk, det var i 1993. Modem play har eksistert lenger enn som så ...

Edit: Vent litt modem play og LAN er to forskjellige ting. Men det må da ha vært multiplayerspill over LAN før Doom? Jeg har da spilt eldre spill enn det over LAN, tror jeg ..!

Status
Stengt for ytterligere svar.