Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Noen som trenger hint?

- Det aktuelle spillet støttet nettverksspilling gjennom en veldig spesiell port på maskinen.

- Spillet jeg tenker på fikk også en oppfølger til Gameboy, som støttet så mye som 16 spillere gjennom daisy-chainede linkkabler.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det kan vel ikke være snakk om noe Bomberman?

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg tror det er et tanks-spill, men fanden om jeg husker hva det heter.
Battle Tank?
Tank Wars?
Visual wars of tanks that looks like chickens?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Dere kommer aldri til å finne det ut, så jeg kommer med løsninga …

Spillet heter MIDI Maze og var til Atari ST. Det ble sluppet i 1987. LAN-spilling var mulig ved å koble maskinene sammen via ST-ens MIDI-port, av alle ting. Les om spillet her.

Får ta et kjempelett spørsmål for å veie opp. Hvilket SNES-spill hadde en intro som startet med ordene:

«Ingen må bli eliminert»?

(Oversatt til norsk, ja)

SHDR

Gullmedlem
"In Gen must be eliminated! I will control Jurassic Park. As we speak, my men are on their way ..."

Det er selvsagt Jurassic Park 2, the Chaos Continus til SNES, det eneste spillet på SNES med fulltale-intro såvidt jeg husker.

Mitt spørsmål er ikke fullt så lett, men dere klarer det nok.

Greit, soldat! Gi meg BEGGE navnene på dette spillet, og du skal faen meg fortelle hvem som LAGDE det også. Holder ikke med noen lusen utgiver her, nei.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Halloween Harry og Alien Carnage. Utvikler var Gee Whiz Entertainment, om jeg ikke husker helt feil (fett navn, gitt) og utgiver var Apogee.

Litt flere artige fakta: Halloween Harry var navnet på shareware-versjonen (som jeg spilte), og spillet byttet navn til Alien Carnage da de gav det ut i butikk.
Etter å ha sjekket litt ser jeg at utvikler også er kalt "Interactive Binary Illusions" noen steder, uten at jeg kan huske om det var det som sto på shareware-versjonen...

Edit: Åhå. Åhå! Underdogs har tha shiznit, som vanlig: "Brisbane-based developer of underrated adventure Flight of the Amazon Queen and platformer Alien Carnage - better known as Halloween Harry. Changed their name to Gee Whiz! Entertainment in 1995 before disbanding."

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
[#131]

Hvilket spill?

Ez.

Terje

mostly harmless
Bubba n' Stix. Ganske artig sak. :)

Prøver meg på en sånn lyd oppgave. Hvilket spill, og i tillegg, hva heter brettet denne låta er hentet fra?

Burde ikke være så vanskelig.

SHDR

Gullmedlem
Jepp, og som solgte det i 1977 for en viss ågerpris. Han stiftet en pizzakjede, Pizza Time, i 1983 som tanket et par år senere. Utover det tror jeg ikke han gjorde noe vilt innen spillindustrien ..? Han investerte i, og ble eier av, noe som het Androbot, men jeg tror ikke de drev med spill. Og de ble dessuten ikke solgt videre, men gitt i pant til et investorfirma.

Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Antar det er den kortlivede Sente-affæren mhaggar tenker på?

Nolan Bushnell kjøpte selskapet Videa og omdøpte det til Sente Technologies (Sente er japansk, og betyr initiativ). Sente lagde kun et spill, Snakepit, under Bushnells ledelse før de ble kjøpt opp av pinballselskapet Bally. Whee.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Yay!

[#134]

Hvilket spill er dette flashbackfremkallende bildet hentet fra?

Hvis du er skikkelig barsque, forteller du meg også hvillket system dette bildet er fra. Og ikke avslutt setninger med preposisjoner. :)

Status
Stengt for ytterligere svar.