Nostalgitrivia vol. V

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#41
Naughty boys. =D


Bak døren er det selvsagt en rosa elefant, som forøvrig gir deg en meget fet poengbonus.

Spillet heter forsåvidt Pulirula, og har tidenes power-up: "The Microwave Man"

Behold:


Forøvrig en del andre syke sprites..
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#44
Scarface: Mikrobølgeovnmannen er så tøff at jeg ville spilt "Rex Ronan 2: Surgery Gone to Hell" om han var en del av det spillet.

#7

Av mangel på noe lurere spør jeg enkelt og greit: Hvilket spill er dette?



Hmm, bonusspørsmål: Hva er spessielt med dette spillet i forhold til utvikleren og emulering?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#46
Ikke det nei...

Spillet heter Outzone, og er utviklet av Toaplan.
Hva er så spessielt med dem og emulering? Nesten ingen av spillene deres kan per dags dato emuleres skikkelig. (i all hovedsak er det lyden som er problemet, mens enkelte spill, f.eks. Batsugun har også grafiske feil) Outzone er derimot et unntak.

Vel, vel. Jeg prøver noe enklere:

Hva er så dette?

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Pling! Jeg bare slenger innom for å gjøre oppmerksom på at emnet nå er prioritert. Siden det er den eneste triviaen på forumet som er verdt å bruke tid på, mener jeg. :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#49
Opprinnelig skrevet av Lodin@20.09.2004, 12.57
Er det parodien på Myst, Mylk? Spillte det ikke så mye, men grafikken er klin lik.
105162​
Ikke i nærheten av å være fjernt riktig.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#50
Ikke snakk om? Vel, i tillegg til å nevne at spillet er portet til GBA, slenger jeg opp et nytt bilde:

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#52
Da begynner det å ligne på noe.

Fyr opp neste.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Ch-ching. 24 timer har gått, og jeg oppfordrer Lodin til å enten komme med noen hint eller sende fakkelen videre til neste person.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#55
X-men VII: The Rejects?
 
#58
Det er Abobo fra Double Dragon!
 
#60
Spørsmål 10

Fra hvilket spill er denne geniale copy-protectionen ifra?