Nostalgitrivia vol. V

#61
Hint 1: Laget av Delphine i 1990.
Hint 2: Navnet på spillet er en blanding av Futurama og Star Wars
 
#63
Helt korrekt Shaddiz.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#65
Du tenker såklabbert på Seven Force, og han har - naturlig nok - sju former. Blir spennende å se om jeg husker alle!
- Soldier force, diger soldat som slår etter deg med armene sine
- Gun force, diger pistol som skyter etter deg
- Urchin force, som jeg ikke kan huske å ha sett, men jeg husker den fra lista før bosskampen
- Panther force, som løper etter deg og skyter med en laser som reflekteres fra veggene
- Eagle force, som flakser etter deg
- Lobster force...?, som har en klo den kaster etter deg

Jeg husker hva den siste gjør, men ikke hva den heter. Det er i alle fall en diger kule som svisjer frem og tilbake mellom venstre og høyre sjaktvegg. Den vanskeligste, etter min mening.
Så, ja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#67
Og det at jeg ikke husket hva Urchin Force gjorde ser vi glatt mellom fingrene med. :p
Nuvel.

[#12]
Nå skal jeg ha navnet på DETTE Electronic Arts-spillet, fra den tiden da de hadde en kube, en kule og et kremmerhus som logo:

 

SHDR

Gullmedlem
#68
Hard Hat Mack, baby ..! Skjønn CGA-grafikk på den lille røveren, ja.

Såh. Når vi er først er inne på kremmerhus-perioden til EA, skal jeg spørre ...

Nostalgitrivialitet #13
... hva er den fjerneste lisensen EA noensinne har gjort et spill av? Det høres kanskje diffust ut, men for den som vet er det ganske greit. :D

Det går opp for meg at det er drittvanskelig. Hintene er: Neuromancer (Interplay) og Total Distortion (Pop Rocket).
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#71
Jeg gjetter usannsynlig vilt på Timothy Leary's Mind Mirror :ehm...:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#73
Øff, hmm. Ja, err...

Nei, faktisk ikke. jeg er helt blank. Noen andre får prøve seg.
 
#74
Hva med et lite hint, Herr Shadar?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#75
Bæ, du misforstår.

Men, jeg har fundert frem et simpelt spørsmål:

Hva er det for noe rart som skjer i Super Mario World, etter at du har fullført spesialbrettene?

Er det et spørsmål? Ja, jeg tror det :ehm...:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
Sh-wing! Verden endrer seg. Kartet får andre farger (i de fleste tilfellene utrolig grelle sådanne), og noen fiender endrer seg. Koopa Troopas blir til Mask Koopas, Piranha Plants blir til Pumpkin Plants, Bullet Bills blir til... sånne svarte fugler, og... det var alt, tror jeg. Iallfall alt jeg husker.
Rett?

PS: I Super Mario Advance 2 må du i tillegg finne alle utgangene for at dette skal skje. Husker ikke om det er sånn i SMW, da SMA2 har dekket behovet i det siste. :p

Edit: Sjekket på GameFAQs, og jeg har rett. :D

[Negertrivia #14]

I hvilket spill får du høre uttrykket "Bah wooz!"?
Hint: Spillet dreier seg om bl.a. korrekt bruk av leksikon og lønnesirup.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Greit, greit! Monkey Island 3, for faen. Du får høre det hvis du snakker med høyttaleren utenfor kyllingrestauranten.

Ta neste, noen - jeg vil gråte mine bitre tårer i fred. :(
 

Novastrum

Feminist-elitist
#79
Faen for en totalt idiot jeg er nå. Jeg spiller jo gjennom Monkey Island 3 om dagen.

Jau, jau.

Hvilket spill vises her?