Nostalgitriviaen

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Okei, annet spørsmål.

Konami har laget flere parodispill på sine serier. SHMUP-parodiserien heter Parodius, hva heter plattformparodi-serien?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Parodius 2 altså?

EDIT: Hah, jeg så ikke det som egentlig var "forrige" spørsmål.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nei, Wai Wai World heter den. Bildet mitt av han lille sinte Contra-mannen er fra Wai Wai World 2.

Fritt fram.

Alexander

frilans ufør
I Japan heter spillet Outer World. I anledning nylanseringen av spillet vil jeg vite navnet på oppfølgeren, og hvilken plattform den ble gitt ut på.

Kaffe gjør at jeg skriver homo. Spillet regnes som det beste DOS-spillet evahr, forresten.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oppfølgeren? Heart of the Alien, til Sega Mega-CD. Regnes ikke for å være kanonisk i Another World-historien, siden Eric Chahi ikke hadde noe med det å gjøre, for øvrig.

PS: Jeg regner med at det er Another World du snakker om, siden "beste DOS-spillet evahr" nevnes sammen med en nylansering. Som jeg har kjøpt, og spilt gjennom. Gjør det dere andre også. :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lest hvafforno?

Det at jeg bare er stor fan av Another World er altså utelukket? :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det virkelig morsomme er jo at spillet bryter reglene i de første tjue kapitlene i boka om spilldesign, og likevel er klassisk.

Spørsmål kommer seinere, ja. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vanskelig:

Novastrum

Feminist-elitist
Tenkte av en eller annen grunn "Fragile Alliance". Meeen... tror det heter noe litt annet. Husker ikke helt.

Kilik

Lokal moderator
Total Annihilation. Kommer vel en slags oppfølger neste år, Supreme Commander.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Rekti' og rekti'. Alle hjerter gleder seg til Supreme Commander, forresten. :)