Novalogic avslører nytt om Delta Force: Reloaded

#1
"Delta Force-serien har vært en stor suksess for Novalogic, og mye av dette kan de takke det opprinnelige Delta Force-spillet for. Dette kom ut i 1998, og var med å innføre en type gameplay som nå har blitt svært populær. Her måtte vi navigere oss gjennom enorme utendørsområder med vanvittige synsrekkevidder, og for å lykkes måtte vi hele tiden tenke taktisk.

Nå er originalspillet på vei tilbake, i en ny versjon som Novalogic har døpt Delta Force: Reloaded. Spillet vil kjøre på Novalogic sin nyeste grafikkmotor (som vi sist så i Joint Operations), og legger til en rekke nyheter i forhold til originalen. Spillet kommer med 20 enspilleroppdrag, og disse består av en samling av de beste oppdragene fra originalen.

I tillegg loves 25 kooperative oppdrag, samt over 20 flerspillerbrett i modusene "deathmatch", "king of the hill", "team king of the hill", "team deathmatch" og "capture the flag". Spillet støtter opp til 32 spillere samtidig, og kommer med muligheten for å lagre hver spillers statistikk slik at du kan sammenligne deg selv med andre spillere fra hele verden."

Copy-pasta frå original artikkel.
 
#2
Det faktum at Delta Force 2 så og si var en oppgradert versjon av 1`ern med nye oppdrag o.l får det til å høres ganske merkelig ut at det nye Delta Force spillet skal bli en "remake".

Vil vi få de samme oppdragene, bare at de kjører på samme grafikk-motor?
Hvis dette er tilfellet så må jeg si at jeg er litt oppgitt :S .

Synes utviklerne kunne holdt seg til samme linja som før; Samme konsept, bare videreføre det litt.
 
#3
Vel, det er mogleg eg mistolka "Nå er originalspillet på vei tilbake, i en ny versjon som Novalogic har døpt Delta Force: Reloaded". Om dette er tilfelle - at eg mistolka utsagnet altså - så beklager eg. Det står jo ikkje direkte at det skal bli ein "remake" i denne artikkelen, men eg tenkte det var det som var meint ettersom dei omtaler spelet som ein "ny versjon" av "originalspillet".

Men om det skulle ha seg sånn at dette faktisk skal bli ein "remake" - som eg forstod det som - vil nok banedesign, oppdrag, våpen o.l. truleg bli oppdatert vesentleg frå det legendariske Delta Force vi kjenner så godt frå 1998. Utvalet var tross alt særs lite i originalspelet, skal vi måle ut frå dagens standardmålestokk. At det vil bli noko av det same er nok likevel ikkje til å kome utanifrå - viss eg tolka rett, som sagt.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#6
Vel det første Delta Force spillet var jo artig da ;) Og jeg kan nesten tippe deen blir lik sånn som Metal Gear Solid versjonen som kom på GC, altså bare en oppdatert versjon med dagens grafikk og det hele :p Og det med at man kunne gjømme seg i gresset osv... Var jo genialt ;) Synd at det ble borte i 2'ern...
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Opprinnelig skrevet av Shadar@11.02.2005, 22.12
Vel, en voxelmotor kan jo være ganske kult på dagens hardware. OutCast var jo ikke direkte stygt.

Men trust me: det blir nok ikke det. Eneste grunnen til at voxelgrafikk ble brukt tidligere var fordi man ganske enkelt ikke hadde datakraft til å tegne så store områder med polygoner.
176242​
Jo, Outcast var faktisk direkte stygt. hindra det ikke i å være et av tidenes beste spill da.
Men likefullt, Novalogigic og den fobanna enginen derers som de har fortsatt å bruke de ti siste åra er faktisk bare bæsj.

Har de noen konkrete nye planer?
 
#9
Opprinnelig skrevet av Shadar@11.02.2005, 22.12
Jo, Outcast var faktisk direkte stygt. hindra det ikke i å være et av tidenes beste spill da.

Grafikken alene var den eneste grunnen til at jeg sluttet å spille Outcast allerede etter å ha gjort den aller første oppgaven romvesnene i den første "vinterbyen" gidde meg :S .
Ikke det at jeg har noe imot simpel grafikk, nei jeg digger spill som FF Adventure, men Outcast`s grafikk var jo direkte skammelig!

FY!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Hva faen...? I hvilket univers er Outcast - dundra på fullt detaljnivå - stygt? Fysjom.
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Men i alle dager, jeg sier jo at Outcast er et av tidenes beste PC spill, det er bare det at grafikken ser ut som fy.
Ja Agahnim, du kan kjøre det på XP. Det har litt problemer med visse lydkort og prossesorer, men funker normalt ganske bra.

Dance biatches!
 
#14
Nytt Delta Force :D , kewlt , husker jeg satt et par uker og spillet delta force 2 over nette , så kjøpte jeg meg deltaforce landwarrior elle hva det het :p og d var ikke akkuratt like kult må jeg si men men men ,.. shit happends en gang imellom det oxo er d noen bilder eller filmer om det ?
 
#16
tar jeg ikke helt feil ble voxel motoren brukt i det populære helikopterspillet til Novalogic. Nemlig Commanche 4 *sukk* tidenes beste helikopterspill, uten tvil :)

Fordelen med denne motoren er at det er et stort synsrekkevidde, noe som er bra i et helikopterspill og spill som Balck Hawk Down


Kan noe fortelle meg litt om Outcast? har aldri hørt om det :blunk:
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude@19.03.2005, 15.58
Kan noe fortelle meg litt om Outcast? har aldri hørt om det :blunk:
192877​
I Outcast spiller man militær bad-assen Cutter Slade som har i oppdrag å eskortere noen forskere til en paralell dimensjon som truer med å ødelegge vår verden. Desverre går alt til helvete og han blir strandet alene i en merkelig verden full av merkelige vesener. Når det så viser seg at vesenene snakker delvis engelsk og har tilbedt forskerene han skulle passe på som guder i nesten 50 år skjønner man at noe har gått veldig galt.
Når man endelig setter i gang må man løpe rundt å prate med og løse oppgaver for hundrevis av snille talaner og knerte enda fler slemme. Spillet foregår i første og tredje person og har standard FPS kontroll. Hvis man må sammenligne det med noe er vel Ocraina of Time ganske nære (bare med sinnsykt mye prating). Grafikken ser ut som fy, men ellers er det sinnsykt bra saker.
http://www.outcast-thegame.com/