Nvidia annonserer håndholdt konsoll

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Den der... så ganske stilig ut. Spørs hvor mye den koster, men det virker jo absolutt interessant. Håndholdt maskin for PC-gamere, det var på tide.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Om streaming fra en PC til enten kontrollen sin skjerm eller en TV funker like bra som WiiU blir det der konge. Ikke at jeg har bruk for eller vil ha den, men men.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
Det der er jo... noe! Den er stygg ut. Men om det får cloudcomputing til å funke har den sin leverett, gøy å se.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#5
Spørsmålet er vel om den klarer å markedsføre seg for hvermansen. Den har helt klart mye å rutte med, men jeg lukter litt N-Gage.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#6
Helt enig, den er nok for stygg til å bli en maskin mange vil ha (sorry folks), sammenligningen med n-gage er nok ikke så verst da jeg tror den kan finne en nisje. Den vil være liten, dog.
 

Mako

Two-headed
#7
Streaming av stuff over lokalt nettverk fra PC.. altså vil man ikke kunne spille noe ute i verden annet enn apps fra Google Play..?
Sitter jeg hjemme og koper ser jeg for meg at jeg heller vil spille på PC-en fremfor på den der, da jeg ved nød også kan hooke opp tven og Xbox-kontrollen på de fleste spill. Touch-skjermen kan jo by på Wii U-like gameplay, men om spilla tilpasses dette vil fremtiden vise. Blir spennende å se.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Helt enig, den er nok for stygg til å bli en maskin mange vil ha (sorry folks)
Ja, bevares, med "stilig" mente jeg at den så ut til å gjøre noen kule ting, ikke at den så bra ut. Den ser jo ut som billig jallaræl.

Jeg tenkte mest på at den tilbyr Android-gaming på en åpen plattform med ordentlige kontroller, med litt mer vettug maskinvare enn Ouya. Derfor jeg nevnte "håndholdt for PC-gamere", altså folk som bryr seg om best mulig ytelse og har så skakkjørt estetisk sans at den kladeisen der ser stilig ut.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
Og det, er jeg enig i.

Og når Fetthesten og meg sjæl er enig, da kan det ikke annet enn å bli slik.

Dette til informasjon.
 
#10
Synes ikke den er så stygg jeg da.


Det beste her er jo at spillene blir optimalisert for Tegra 4 og kontroller. Spille med kun touch er utrolig slitsomt hvis det er ikke er AirControl eln. Spillene er blitt ganske så bra i det siste også, spesielt de Tegra optimaliserte.
Det store aberet med androidgaming i dag er jo at det er hipp som happ om f ex sixaxis fungerer i spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Helt greit at du ikke synes den er stygg, vi bare påpeker at den er stygg. :p Uansett så blir det nok fortsatt hipp som happ om greier funker med Shield eller ikke, all den tid den bare blir nok en enhet utviklere må ta hensyn til.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Forhåpentligvis setter den greia der standard for kontroller til Android. Ikke at man må bruke den altså, men at også tredjeparties kan mekke ting. Akkurat nå virker det som det finnes øretnhundre diller å velge i. Da overtar de lett iOS på spillfronten.
Hva er forresten en bra NES-emulator og hvor knot er det å få en Dualshock 3 til å funke? :p
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#13
Trengte root for å få DS3 til å funke på Samsungen jeg hadde. Mener det varierer litt fra produsent til produsent. Utover det trenger man Sixaxsis Controller-appen.

Edit: Også må man synke manuelt med PS3-en om man skal spille på den igjen (særlig).
 
#14
Forhåpentligvis setter den greia der standard for kontroller til Android. Ikke at man må bruke den altså, men at også tredjeparties kan mekke ting. Akkurat nå virker det som det finnes øretnhundre diller å velge i. Da overtar de lett iOS på spillfronten.
Hva er forresten en bra NES-emulator og hvor knot er det å få en Dualshock 3 til å funke? :p
NES-emulator vet jeg ikke, men ta en med 4-5 stjerner.
Dualshock 3 er enkelt.. Last ned denne så du får satt riktig MAC adresse på kontrolleren i windows. Så laster du ned Sixaxis checker så du får sett om det går ann å få pairet kontrolleren med mobilen. Hvis alle disse punktene funker koster selve sixaxis appen 10 kr.

Edit: må selvfølgelig ha root som kak nevnte.

Er enig at det er en standard kontroller som er interessant her, tegra spill har jo eksistert en stund allerede.
Hvis utviklerne av tegra spillene integrerer støtte for den, tror jeg det kommer mye 3dje parts og etterhvert støtte i t.o.m Gameloft spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Ja, hurra. Hva skulle vi gjort uten Gameloft.

Har de noensinne laget noe som ikke var komplett skrot og/eller ubehjelpelig ripoff av noe bedre?
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Jeg dreit i hele greia inntil videre siden det var effort og uansett har noen slippi Lone Wolf gratis til Android. Det kan da hvem som helst gjøre til hvilket som helst format, men pga. mongoreglene til Apple finnes det ikke til iOS. :yoshi:
 
#18
Klippet og limt fra diverse forum angående Tegra 4
  • PS:VS ratio remains the same (2:1)
  • This means T4 will have 48 pixel shaders and 24 vertex shaders
  • This means they simply took 6x the shaders that T3 has
  • There are some optimizations to the render pipeline and there are bigger caches in the T4
  • He didn't mention how many TMUs T4 has
  • He said that all T4 variants (both for tablets and smartphones) will have 72 cores
  • Answer to the question why they didn't use unified shaders: "they aren't as efficient as separate vs/ps cores"
  • He hasn't confirmed any TDP specs, but he said that the SoC uses 4-6 watts under full load
Dette betyr at chipsettet har bedre GPU en PS3.
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Denna blei vistnok slippi i går. Greie specs bortsett fra et meh skjermkort og den koster tusen dollars ++, men det er en ting man kan coppe.
 
#20
En hands on video.

Det jeg ser frem til er å kunne sitte i sofaen og spille noen av Steam titlene jeg har i backlog, men aldri orker å sette meg forann pc'en for å spille. Med skikkelig grafikk.