Nvidia annonserer håndholdt konsoll

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Dette betyr at chipsettet har bedre GPU en PS3.
Øhø. Hvor har du klokkehastighetene, hvor har du størrelsen på minnebussen, hvor har du båndbredden mellom GPU og VRAM?

Tegra 3 kjører på 520MHz; RSX kjører på 550. Greit nok, sikkert mer megaete hertzer på T4, men da har man igjen spørsmålet om båndbredde til og fra VRAM, og forsåvidt mengden VRAM. Ooooog det lille aberet om at en Shield ikke er laget for å smæle opp samme oppløsninger som en PS3. Og det faktum at selv quad-core-CPU er mindre enn hva du har på en PS3, så det er ikke bare å la fysikkmotoren suse og gå på et par SPU-er. Og det faktum at det ofte er veldig lite fruktbart å sammenligne GPU-er direkte siden de ofte er laget for forskjellige ting.

Det jeg prøver å si her er bare at det nok ikke lønner seg å forvente next-gen-grafikk fra en Shield.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#25
Ikke så sinnsykt mye nytt, men dette er bare del 1 som tar for seg selve konsollen:

Edit: Del 2
 
#26
Er redd prislappen kan gjere denne uinteressann. Synes eg hørte intervjueren nevne 1500 dollars og representanten ikkje være uenig i det.
 
#27
Er redd prislappen kan gjere denne uinteressann. Synes eg hørte intervjueren nevne 1500 dollars og representanten ikkje være uenig i det.
1500 dollar? da får du nok en shield + ett GTX Titan på kjøpet og sitter igjen med penger.
Ouya går for 99 dollar.. vil tippe shield ender på 300 dollar max.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Deg om det, trur ikkje så mange andre er interessert i å punge ut 3-4000 spenn for ein Android-spelmaskin. Ser ikkje heilt kor mykje ein skulle fått att på å kjøpe Shield+Titan for $1500 (eit Titan koster det åleine per i dag), men slik eg ser det er $300 allereie ein sinnssyk pris å skulle ta for dette rælet. Du får ein dugeleg mobiltelefon for den prisen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#31
Hei, det var tross alt noen som kjøpte N-gage.
 
#33
Deg om det, trur ikkje så mange andre er interessert i å punge ut 3-4000 spenn for ein Android-spelmaskin. Ser ikkje heilt kor mykje ein skulle fått att på å kjøpe Shield+Titan for $1500 (eit Titan koster det åleine per i dag), men slik eg ser det er $300 allereie ein sinnssyk pris å skulle ta for dette rælet. Du får ein dugeleg mobiltelefon for den prisen.
Folk kjøper jo Vita.

300 dollar er jo knapt 1500 kr. Det er veldig upraktisk for menigmann og koble til en xbox/ps3 kontroller til en android enhet, samt at du tømmer telefonen din for verdifullt batteri.
Du kan spille over wifi fra din egen cloud, du har gameboy,snes,psp, amiga emulatore for og nevne noen, som funker fett på android.
Tegra 4 skal, etter hva ryktene sier, være 3-4 ganger raskere en dagens "konge på haugen" iPad 4.

Det er jo definitivt ett marked for det, tipper (uten at jeg vet det) hovedinntekten på Apple app store er fra spill.

Men koster det noe mer er det nok lost case, har ett oppsett med kontroller, kickstand osv på Nexus 7 som faktis kan brukes til andre ting, til rundt 2000 kr.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#34
Selvom den koster $300 som er litt over 1500 må du regne med å doble prisen på det norske markedet
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Ja, kassasuksessen Vita er verkeleg noko Nvidia burde hente inspirasjon frå.
300 dollar er jo knapt 1500 kr. Det er veldig upraktisk for menigmann og koble til en xbox/ps3 kontroller til en android enhet, samt at du tømmer telefonen din for verdifullt batteri.
Du kan spille over wifi fra din egen cloud, du har gameboy,snes,psp, amiga emulatore for og nevne noen, som funker fett på android.
Tegra 4 skal, etter hva ryktene sier, være 3-4 ganger raskere en dagens "konge på haugen" iPad 4.

Det er jo definitivt ett marked for det, tipper (uten at jeg vet det) hovedinntekten på Apple app store er fra spill.
Veeel, problemet her er vel at denne maskina nok ikkje vert interessant for "menigmann" på same måte som iOS-dingsane. Folk driv med spel på telefonane sine fordi det er lett å få tak i spel på dei, eg tviler sterkt på at folk som ikkje har kjøpt ein eigen speledings før brått får lyst på ein no. Ting kan vere så mykje betre enn marknadsleiaren dei berre vil (host Vita kremt), så lenge folk ikkje skjøner kvifor dei skal kjøpe akkurat den dingsen i staden for den som sel best. Så lenge Shield er ein spesialisert speledings og ikkje berre ein telefon ein tilfeldigvis kan spele på, vert det automatisk eit nisjeprodukt.
 
#37
Den testen her er vel litt off-topic, men viser hvordan dagens mobilchipset yter mot gamle grafikkort og hybrid PC alternativene.
 

Lodin

Der Waaaah
#40
Men hele poenget med den testen er jo egentlig hvor bra de kjører spill og dumme Nexus 7 har ikke The Ball, Visorman eller Reds. :ras: