Ny Nintendo-konsoll på E3!

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#21
Minner meg også litt om Dreamcast. Husker jeg og kompisene mine syntes det var dritfett med skjermen på minnekortet i kontrollen. Vi drømte oss bort å bare: Tenk å spille sånne små puzzles og drit på den .Drittfett.. Aah. those were the days.
 
#22
Første jeg tenkte på var den Chocobo-dingsen til FF8.

Ellers er nyskjerrigheten min pirret, håper Nintendo lager noe som eier som faen og får gode spill.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#24
Kilde, mann! Gidd å vise frem ting uten å fortelle hvor det er fra!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Jeg tipper 4chan.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#26
Eller SA.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#27
Sony og Microsoft skal ha nye konsoller klare i 2014 (leste jeg sent i går, husker ikke hvor), så nå for Nintendo hvertfall bra forsprang.

Touchpad-kontroll høres artig ut, spesielt siden kontrollen har standardoppsett med knapper i tillegg. Dette her kan bli å eie.
En annen ting: Hvis maskinvaren skal være bedre, raskere, sterkere enn PS3/X360, muligens dette blir en realitet?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#28
Men åssen i faan skulle man waggle og spille Wii-type spill med en slik kontroller? De bildene caller jeg bullshit på.
 

Endre

Ødela forumet
#30
Det er sikkert greit å nevne at de bildene Lodin lenka til visstnok er falske, uten at det nødvendigvis gjør noen av de andre ryktene mindre sanne eller interessante for den del.

Jeg er jævlig spent på om Nintendo driter helt i bevegelsesgreier i denne omgangen. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg ikke helt klarer å se for meg at man får til waggle på en kontroll med en svær skjerm, og det virker som en usannsynlig løsning at man skal bruke en egen kontroll for det. Jeg blir litt mindfucka av hele greia, for hvis de driter i bevegelsesgreier så gir de samtidig opp hele det nye markedet de skapte med Wii, med mindre den nye kontrollen gjør det like enkelt som Wii-kontrollen for ikke-spillere å ta del?

Samtidig må jeg innrømme at jeg for min del ikke bryr meg så veldig mye om bevegelseskontroll, og egentlig hadde vært godt fornøyd med en ny Nintendo-maskin med litt kraftigere maskinvare enn dagens konsoller med et relativt tradisjonelt kontrollsystem.

Jeg følger spent med videre, og drømmer om en maskin med litt kraftigere spesifikasjoner enn 360/PS3 (jeg tenker dagens spill i 1080p med litt AA, kanskje?), en maskin som er lett å utvikle for, med gode onlinemuligheter og kanskje et innovativt kontrollsystem. Det hadde også vært ålreit om den ble såpass kraftig at den kunne få en del ports fra 720/PS4, men da spørs det vel også (i tillegg til maskinkraften) hvor forskjellig kontrollmetoden blir, og om utviklerne gidder noe annet enn late ports. Blargh, jeg rabler ... men er spent.

Redigert: Det er vel sannsynlig at det blir en standardkontroll med en skjerm, og det er jo ganske spennende i seg selv, så lenge skjermen er av touchtypen (og aller helst kapasitiv, så man ikke trenger en stylus). Det viser også at Nintendo fortsatt er ute etter å tilby unike opplevelser, jeg har bare et lite håp om at de har et eller annet mer enn bare en touchscreen på en tradisjonell kontroll, men det gjenstår å se. :)
 
#31
Fuglesang, sol fra skyfri himmel og spekulasjoner rundt spillbransjens største nyheter på årets E3... Jepp, det begynner å bli vår. :)

Tirsdag 26.04 holder visstnok Nintendo et investor-møte i Japan. Om det stemmer, så vil det være en naturlig anledning for Nintendo å offisielt bekrefte at maskinen er på vei, og kanskje hinte litt om hva vi kan vente oss. Litt i samme retning som fjorårets 3DS-annonsering. Møtet starter angivelig klokken 09:00 norsk tid (16:00 i Japan). Dette stemmer forøvrig godt overens med IGNs spådommer om at Nintendo vil annonsere maskinen i løpet av april.

Informasjon stammer fra Neogaf, så jeg ville allikevel tatt det hele med en solid klype salt.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=427412&page=218
 

Endre

Ødela forumet
#32
Siste rykter:
  • Foreløpig lanseringsdato er juni 2012.
  • Kontrollen skal ha en oppløsning på rundt 800*500.
  • Kan spille spill, se film og mer uten å skru på TVen men bare streame til kontrollen. Kan streame til flere kontroller samtidig.
  • Hver kontroll fungerer som en terminal, mens konsollen gjør alle kalkuleringene for å redusere forsinkelser, kontrollkostnader og båndbredddebehov(?).
Dette er fra den franske sida 01net via NeoGAF-forumet. Det var også noen fra samme forum som fant denne headeren på en offisiell supportside for Nintendoutviklere, noe som så godt som bekrefter konsollen, hvis det i det hele tatt var tvil:

 

Lodin

Der Waaaah
#33
Om bare skjermen var litt større hadde dette vært en perfekt tablet for de som bare bruker dem hjemme alikevel. En iPad med skikkelige kontroller og maskinkraft på linje med dagens konsoller, fifan.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#35
Huh. en press release for aksjonærer og andre dilletanter fra Nintendo er jo rimelig grei bekreftelse. Men tror fortsatt ikke på kontrollryktene, de gir ikke slipp på waggling som grunnprinsipp.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#36
Både Wired og IGN melder det samme, noe motionkontrollings blir ikke nevnt (utover at maskinen er bakoverkompitabel) men personlig overrasket over at de har spillbare demoer allerede på E3.
 

Kilik

Lokal moderator
#37
Etter mars 2012 altså. Da er det bare å se fram til E3 :)

"Wii succeessor system" tyder på at de beholder motion control på en eller annen måte.
 
#38
  • Hver kontroll fungerer som en terminal, mens konsollen gjør alle kalkuleringene for å redusere forsinkelser, kontrollkostnader og båndbredddebehov(?).
Høres ut til at konsollen gjør all jobb og nedskalerer bildet til kontrollerens skjermoppløsning. På den måten sendes mindre mengder bildedata.

Ellers så ser jeg for meg enkelte spill støtter oppkobling mot 3DS, slik at man får mulighet for å kjøre spill i 3D uten 3D-tv.
 
#39
Så med andre ord, som OnLive (eller heller lokal StreamMyGame). Elsker konseptet, virker som Nintendo har forstått det igjen. Dersom det blir sånn at man kan bruke 3DS'en som kontroll ser eg meg nødt til å skaffe meg dette!