Det er sikkert greit å nevne at de bildene Lodin lenka til visstnok er falske, uten at det nødvendigvis gjør noen av de andre ryktene mindre sanne eller interessante for den del.
Jeg er jævlig spent på om Nintendo driter helt i bevegelsesgreier i denne omgangen. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg ikke helt klarer å se for meg at man får til waggle på en kontroll med en svær skjerm, og det virker som en usannsynlig løsning at man skal bruke en egen kontroll for det. Jeg blir litt mindfucka av hele greia, for hvis de driter i bevegelsesgreier så gir de samtidig opp hele det nye markedet de skapte med Wii, med mindre den nye kontrollen gjør det like enkelt som Wii-kontrollen for ikke-spillere å ta del?
Samtidig må jeg innrømme at jeg for min del ikke bryr meg så veldig mye om bevegelseskontroll, og egentlig hadde vært godt fornøyd med en ny Nintendo-maskin med litt kraftigere maskinvare enn dagens konsoller med et relativt tradisjonelt kontrollsystem.
Jeg følger spent med videre, og drømmer om en maskin med litt kraftigere spesifikasjoner enn 360/PS3 (jeg tenker dagens spill i 1080p med litt AA, kanskje?), en maskin som er lett å utvikle for, med gode onlinemuligheter og kanskje et innovativt kontrollsystem. Det hadde også vært ålreit om den ble såpass kraftig at den kunne få en del ports fra 720/PS4, men da spørs det vel også (i tillegg til maskinkraften) hvor forskjellig kontrollmetoden blir, og om utviklerne gidder noe annet enn late ports. Blargh, jeg rabler ... men er spent.
Redigert: Det er vel sannsynlig at det blir en standardkontroll med en skjerm, og det er jo ganske spennende i seg selv, så lenge skjermen er av touchtypen (og aller helst kapasitiv, så man ikke trenger en stylus). Det viser også at Nintendo fortsatt er ute etter å tilby unike opplevelser, jeg har bare et lite håp om at de har et eller annet mer enn bare en touchscreen på en tradisjonell kontroll, men det gjenstår å se.