NY Podcast for nerder..

Status
Stengt for ytterligere svar.
#1
Vi har startet en podcast som fokuserer på spillkultur og tv-serier/filmer.

Vi heter nØrdCast.


Vi diskuterer blandt annet:
- VGTV sin Level up

- Game of Thrones -- forrige sesong (forventinger ol.)


- Guild Wars 2 forventinger der


- End Of Nations,


- Total Recall remake med Colin Farrel... Realy?



- De hotte damene i Game of thrones

Første episode er ute nå.
Hva syns dere?

http://n0rd.no/
 

demake

Seksuelt godteri
#2
Ikke undergrunn nok.
Det der er hardly nerdete, og er temaer som Preben og Axel fra Bærum snakker om på afterski.
 

sheriffen

humre humre
#3
Dere må rydde opp i lydmiksen. Lydnivået er så varierende på de i studio, og når man må skru opp lyden for å høre hva de sier blir den ene (programleder?) drithøy og jeg trodde anlegget skulle sprenges da noen begynte å snøfte og humre et par minutter ut i podcasten.
 
#4
@sheriffen: takk for tilbakemeldingen. fom. neste episode kommer vi til å bruke orntlig lydutsyr, det kommer forhåpentligvis til å være veldig mye bedre lyd.

@demake: hvor i teksten min skriver jeg "vi er en underground-nerde-podcast som snakker om temaer som ca 15 stk i hele verden forstår eller bryr seg om"? Jeg er enig i at det ikke er veldig underground, men hvis du vil ha det må du nok lage det selv. :) hva ville du at vi skulle snakket om da?

Vi har en nerde-podcast som snakker om nerde-ting, men gjerne mer "mainstream-nerdeting" (om det går ann) enn du vil ha. :)

Gi oss en sjanse til på neste episode, så er lyden bedre. (kan ikke garantere noe ang. hvor undergrunn den blir..
 

demake

Seksuelt godteri
#5
Hvorfor takker du ikke meg for tilbakemeldingen?

Om jeg vil høre guttunger snakke om de hotte samene damene i Game Of Thrones så skaffer jeg meg heller medlemskap på SATS og får sprettrumpe med på kjøpet.

Skal neste podcast være like passivaggressiv som den siste posten din? I så fall kan jeg vurdere å høre på.
 
#7
Du har helt rett. "Takk for tilbakemeldingen" skulle stått øverst, slik at den gjelder begge, for det gjør den.

Så spesifikk til demake: Takk for tilbakemeldingen! Du svarer likevel ikke på noen av spørsmålene mine. Hva er det en så sykt hardcore, underground og anti-dame-snakk fyr vil snakke om? Forskjellen på lyden i en OS Phaser og en Phaser fra TNG?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
Det er jo ikke helt forjævlig da, det skal de ha synes jeg. Ikke spesielt interessant heller men det er mye grunnet:

- Ikke diskuter fakta live, en diskusjon om 2+2 er 4 eller ikke er unektelige lite spennende

- Det er veldig mye prat som ikke har med spill eller "nerding" å gjøre, det er jo greit om det er humoristisk og spennende men beklageligvis ikke.

- Dere kunne gjerne presentert dere og podcasten bedre, det er for eksempel åpenbart vennegjengen deres er mye mer opptatt av MMO-spill og spesielt PC-scenen enn den jevne spillinteressert men igjen er tema som GoT, de hotte chicksa i serien og Total Recall-remake veldig mainstream greier noe som gjør dere havner litt sånn i limbo hvor målgruppen kanskje først og fremst er dere selv.

- Og ærlig talt, diskutere om SPOILER at tv-versjonen burde la Stark leve ellers kan de ikke lage tv-serie av GoT, ikke bare er det helt poengløst men relativt lite interessant. Der ble det kastet vekk 10 minutter. "Folk flest er ikke nørder og leser bøker" som argument er svakt.

- Nå orker jeg ikke høre noe mer men man kan ikke si man kan sitte på promperommet og skrive bedre manus til GoT enn det som foreligger om man ønsker å bli tatt seriøst.

- "Jeg sammenligner GoT sesong én med avslutningen av Mass Effect 3 som burde, ME3 sin ending er like dårlig som GoT sesong 1 (...) og jeg mener det er en korrekt sammenligning i dagens samfunn"

- For mye sørlandsdialekt.

Jeg lukker ikke tabben så om jeg har vilje og styrke til å høre resten senere gjør jeg sikkert det, watch this space osv.

Edit: En setning som ikke var fullført gett.
 

demake

Seksuelt godteri
#10
Jeg har selvsagt ingen konkrete forslag til forbedring, for jeg har kjørt både buss og båt i dag og gidder ikke anstrenge meg. Jeg finner samtlige av temaene dere snakker om totalt uinteressante, og har ingen tro på at dere greier å få opp interessen min uansett hva dere finner på.

Muligens en Uforia LP i LSD-rus hadde gjort susen. Hvem vet? Det får vi aldri vite.

Edit: Om dere synes det blei mye negativitet her på SG så kan dere sikkert poste linken på gamer.no eller hva faen det heter nå. Trur den gjengen der er mer deres målgruppe.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#11
For lang musikkintro.
Er avateren din logoen deres? Hehehhee. Fett med supermann da hehe.Nei
Hørte kanskje to minutter men hvis dere velger emner dere skal prate om så gjør litt research før dere prater om det da. Prøv på litt manusgreier.
Kjenner jeg blir forbanna av å måtte prøve å høre på en kompisgjeng som skal snakke om piss også er det generelt uinteressant piss. Hadde det vært piss for litt flere typer folk så kanskje jeg skulle gitt dere en sjanse.
Det er greit å snakke om mainstreamgreier, men da må dere ihvertfall ha en god kunnskap om de forskjellige mediene. Dette er mer sånn:
fy faen, såru siste episoden av game of thrones ell? Jævla fett når den rustningen blar fløy av kroppen på han duden og han bare "shit man what the fuck man".

Nei. Har ikke trua, men jeg blir glad hvis dere klarer å motbevise meg.

Men ja. Litt vel mainstream til å kalles nørd og litt for lite sjarm isåfall til at jeg gidder mer enn to minutter.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#12
Episode 00 er en pilot, ikke en prequel. En prequel lages i etterkant av opplegget deres.

Etter å ha hørt noen minutter, så sier jeg rett og slett "no cigar". Blir for mye Man TV med et lite innslag av tv-spill. Prepubertalt, et fattig ønske om å få oppmerksomhet og vanvittig stor fallhøyde.

Som folk sier; lyden er et problem, manus bør skrives og følges til en viss grad. Ingen er overivrige på å høre masse innsidevitser og snøfting.

Men, som agra nevner; motbevis meg gjerne
 

demake

Seksuelt godteri
#15
Hatersen skuffer aldri.
 

demake

Seksuelt godteri
#16
Dobbelpost fordi, "Heisann gutta! Fant opp en boks som gjør at man kan høre på ting som sendes over DAB-nettet. Aldri hørt om radioen før da, så lol, har ikke koppiert noe lzm så da lar vi det skure gutta!! Fortsetter å være ei passivaggressiv kjerring fordi det passer meg så bra."


Edit: "Dessuten kaller vi det nØrdCast, ikke NerdCast. Orginal content, don't steal!"
 
#17
lol.. ikke vår feil vi ikke har hørt om de. Betyr vel bare at de ikke har gjort en veldig bra jobb på promoteringen?
 
#18
Hadde kanskje likt det bedre hvis Johan (?) gjorde dette alene, hundre vrangforestillinger i timen og en kraftig hodepine med på kjøpet.

Anbefaler dere uansett å høre på RadCrew, Spillmatic og NerdAlert (i synkende rekkefølge) for inspirasjon. Sånn det ser ut nå er det rett og slett ikke plass til dere, disse gjør alt dere gjør bare masse bedre.
 

Javi

elsker dette landet
#20
Hei. Har hørt gjennom begynnelsen på podcasten deres og har spolt litt rundt i sendingen. Her er det mye dere kan jobbe med. Bra dere har fått satt opp egen nettside og mange ulike sosiale nettverk, alt ligger fint til rette for at dere kan nå ut til mange her. Jeg tror likevel dere prøver å satse alt for seriøst før det aller viktigste har kommet på plass. Responsen dere fikk fra Rune Fjeld Olsen på Twitter vitner kanskje om at dere kaster et uferdig produkt ut til folk. Jeg vil anbefale dere å ta et par steg tilbake før dere begynner med stor promotering. I verste fall får dere et frynsete rykte fra første stund.

Har er hva jeg mener dere burde fokusere på:

  • Bli vant til å lede en podcast. Det er et vanskelig format å mestre. Folk blir FORT lei dersom det blir for mye tull og for lite substans.
  • Bruk tid på å legge opp en struktur. Det funker ikke alltid å lage en liste på fem ting og så sitte å prate om det. Lag gjerne mange underpunkter, sett dere godt inn i hva dere skal snakke om, skriv gjerne ned en lengre introtekst for hvert emne osv.
  • Hør på og studer andre norske podcasts. Legg merke til hva som gjøres mye og hva som savnes. Da har dere en mulighet til å gjøre dere unike ved å tilby oe annerledes enn de andre.
  • Dropp promperomsfnisinga. Serr. Jeg tar hvertfall ikke en podcast seriøst når folka sitter og gapskratter mens de kaller tittelen på den lengste reisen for gay. Føles som jeg sitter på bar med en sammensveiset kompisgjeng og føler meg litt utenfor i samtalen. Not cool man
Og så videre og så videre. Tror dere trenger å lage minst 5 uoffisielle podcasts for å bli varme i trøya. Dere trenger en god del øvelse før det her kan promoteres videre. Jaja, løkka tell
 
Status
Stengt for ytterligere svar.