NY Podcast for nerder..

Status
Stengt for ytterligere svar.
#41
En av favorittingene mine er å høre på folk med generiske holdninger prate om generiske ting, særlig på bussen.
 

demake

Seksuelt godteri
#43
Trur vi heller sier helt generisk pjatt av og for helt generiske mennesker.

Edit. Slutt å vann ut nerdebegrepet! Da jeg var på din alder så hadde vi nerder briller, tannregulering og var over middels seksuelt opphisset av et frekt initialverdiproblem. Gi meg en differensialligning, og stapp podcasten deres opp ett sted.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#45
n0rd skrev:
Helt vanlig prat for nørder ja. Ikke spesialisert prat for nørder. Men for enkelte supernørder blir det sikkert for lite inngående. Men da er det jo ikke for deg. :)
Kan dere ikke bare innrømme at dere som kameratgjeng synes det er fett å ta opp ting dere snakker om mens dere spiller et eller annet? Er jo slik det var da man var yngre; man tok opp ting på kassett, la inn musikk, hørte på, lo av stemmen sin, tok opp over det igjen.
Her er da en slik kassett, da jeg tror du kanskje er for ung til å huske;
Alt virker mer som et innbitt ønske om å stå på et bord og slå seg på brystet mens man jodler i et håp om å bli sett på som kul. Mulig jeg tar feil, men det virker som et ønske å være alternativ, men passe inn

Det lille jeg hørte var ikke stort annet enn gutteromspjatt, et ønske om å bli hørt og bevise ovenfor kompisgjengen at den ene har større testikler enn den andre. Tror nok begrepet "nerd" (eller som dere kaller det; "nørd") er litt dårlig definert for deg. Mindre "føffaen, TITS!!!" og mer asberger om dere skal kjøre hardt på nerdebegrepet.

Og ikke minst "bredt om smale tema". :brainfuck:
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#46
Alt det Christer over her sier, og HERREGUD slutt å unnskyld deg inn i et hjørne og lat som om du mener det og lat som om du mener det og atte vi er SUPERnerder. Jeg er for faen ingen supernerd, jeg er kanskje over middels interessert i kunst og intellektuell stimuli, men det gjør meg da ikke til spesielt nerd; dere sitter og pjatter som jeg gjorde mens jeg spilte Goldeneye som fjortis sammen med venna mine, og ingen av oss var egentlig spesielt veltalende eller begavede. Hvem er det egentlig som vil sitte og høre på at noen prater lett uten innsikt, dybde, analyse, noe som jævla helst over et fenomen de aller aller fleste har fått med seg? Da kan man jo sitte hjemme og snakke med seg selv!

Det er ikke meninga å låte krass, men du trenger å våkne opp litt her og ikke tekke deg selv med slappe unnskyldninger og defensiv holdning. Vi er normale oppegående individer, vi er ikke «supernerder», og om ikke vi synes noe særlig om dette så tror jeg virkelig ikke noen er målgruppa deres før dere tar dere sammen og presenterer noe ordentlig substansielt, med en klar plan, og klart rettet mot noen.

Eller, du kan innrømme hva dere er, og rette dere mot det - folk som gir faen i substans. Det er ikke noe galt i det, per se, men ikke fly på defensiven om vi caller det.


Alt det said, lykke til videre med utforminga, håper alt det folk skriver inspirerer dere til å bli enda bedre, og ikke å hive alt på båten og/eller fortsette i samme tråkka.
 
#49
Vi prøver igjen. :)
Denne episoden tester vi ut hvordan det er å ha:

http://n0rd.no/02-andre-episode/

God lyd
4 stk i studio i stedet for 3
Ha mer struktur

Hvordan syns du det fungerer? Gi oss tilbakemelding. Enten via kommentarer eller send oss et spørsmål/kommentar helt nederst til venstre på siden.


——————

01:07 – Johan har en apell/beklagelse

06:50 – Rome Sweet Rome

09:16 – Introduksjon av nØrdcast sine medlemmer

13:30 – Respons fra lyttere

15:00 – Hva er NØRDE ting?

19:50 – Big Bang Theory

27:50 – WoW / blizzard / StarCraft

32:26 SWTOR

37:00 – Retro gaming

39:50 – PC vs Consoll

45:28 – Homofobi i nerdekultur

52:00 – HypeSlut

Jeg vil komme med en beklagelse. Det blei ingen SexyTime denne gangen. Send oss gjerne forslag til hvem som kan være med i neste utgave av SexyTime.

Link til CGP Grey - http://www.youtube.com/user/cgpgrey

Musikk: http://www.youtube.com/user/ronaldjenkees
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#50
Lørdag 14. april 13:19: jeg gir det et forsøk til, med åpne ører!

Lørdag 14. april 13:20: Oh man den er fortsatt godt over timen lang = /

Lørdag 14. april 13:22: Johan forklarer hvorfor han ikke burde jobbe med podcasting. I fire minutter. Minst.

Lørdag 14. april 13:26: Nå har Johan snakket siden starten og har hittil ikke kommet med noe substansielt i det hele tatt.

Lørdag 14. april 13:27: Nå snakker han om GoT igjen, og hvordan han ønsker seg en helt annen tv-serie og av en eller annen grunn snakker om den i kombinasjon med GoT.

Lørdag 14. april 13:28: Det har fortsatt ikke blitt tatt opp noe interessant. Noe om tidsreising som virker mer som en umorsomt Radioresepsjonendiskusjon.

Lørdag 14. april 13:29: Johan er endelig ferdig med å snakke, men jeg er beklageligvis lei allerede. Men skrur ikke av enda!

Lørdag 14. april 13:30: De introduserer seg selv, det er jo hyggelig nok men legg merke til volumforskjellen på Johan og de to neste, og ikke minst hvor mye tid de bruker på seg selv. Hallgeir virker som en hyggelig type da!

Lørdag 14. april 13:32: De snakker om sitt favorittspill, ingen nevner FFSju: 0/10

Lørdag 14. april 13:37 ( :eek: ): Vel, nå starter fotball på TV og det er ingen grunn til å prioritere dette dessverre, de har snakket om respons fra lytterne som uansett bare blir avfeid og virker som et pliktløp for å møte lytterne på halvveien. Det ble startet en diskusjon om hva som er "nerd" og ja, vet ikke jeg. Det er bare så... opplagt.

Ok, jeg har pauset for nå men håper å få lyst til å høre resten, men jeg vil gjerne spørre dere som lager dette greiene her om én ting:

Hvorfor skal jeg høre på?

Det slår meg rett og slett ikke mens jeg hører på, og det beste tipset en som er utdannet til å tjene penger (som i bunn og grunn er målet med alt (ps dette er en test)) er å ta stilling til dette selv:
Hvorfor skal folk høre på dette? Hva gjør vi som er interessant? Hva differensierer oss fra de andre norske podcastene?

Og helt på slutten lurer jeg på om dere følger opp tall på hvor mange som hører ferdig hele greia og tatt en runde på lengden, jeg mener den per i dag er altfor lang.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#51
Doppelpost fordi dette var litt sjarmerende

 
#53
Meh, tar for lang tid å skrive ordentlig tweet til Will Smith så vi sender like gjerne samme teksten vi sendte til Seth Green.

Har de kun gjort dette for å trolle SG, eller?
 
#54
Men de snakker om Big Bang Theory da, blir det mer NØØØRD eller? Gleder meg til EP3!!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#56


Det kunne jo hende jeg hadde 5 minutter ledig til å hjelpe dem ut, men har ikke fått eposten enda..
 
#58
Heile greia minner om då meg og to av kompisene mine ca 1997, 16 år gamle og full av iver over vår fantastiske nyproduserte musikk. Vi skulle gi ut album! Vi hadde fått seal of approval fra vår lokale Dj Medaas (sønnen til Ivar) og hadde produsert cover og allting! I Photoshop! Printet på vanlig papir, javel, men det var jo printet og allting!

Vil gjerne dele litt av musikken vi lagde den gang, til glede og advarsel.

Lisa Went To Jungle
Simplex
Wonderful Human Beings
Dusty Mellowshit
Fearless
House Anthem
Deadlock Of Reality
Club Anthem

Glad vi ikkje hadde tilgang til Twitter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#59
Kan se ut som om de folka i NerdCast har fått høre om NørdCast, forresten.

 
#60
Ny episode:
http://n0rd.no/03-tredje-episode/

Vi snakker om:

01:00 – Intro
07:30 – SciFi
21:15 – Kvinnelige hovedroller
24:05 – Hitler-film
27:00 – Diablo III
32:05 – EA sparker folk
35:00 – Jesse Schell
35:30 – Minispill /mobilspill osv
37:00 – Spill-pris-politikk
40:20 – Tim Shaefer og Kickstarter / Wasteland 2
44:20 – Player Housing / Minecraft
45:20 – SexyTime
50:00 – World of Darkness MMO
51:20 – Wil Wheaton / Felicia Day / the Guild



Musikk: http://www.youtube.com/user/ronaldjenkees
 
Status
Stengt for ytterligere svar.