Ny Resident Evil 5 info.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Som tidligere kommentert klagde jeg på manglende flyt og dårlig bevegelsesmønster, ja. Og den der lastebilen mot slutten av første oppdrag av fireren var vrienere å unngå enn nødvendig. Gears of War er et spill RE-teamet trenger å spille, med spesielt blikk på kontrollsystemet. Og: RE1 er bare sørgelig i 2006. Kom ikke her og si at noen her har kjøpt DS-remake-en uten å angre. :p

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Har vi ikke allerede etablert at survival horror-spill har kontrollene de har pga stemningen og for å øke uhyggen? Tror ikke noen hadde blitt skremt av RE1 hvis det hadde blitt laget i tredjepersons perspektiv og hadde samme fart på gameplayet som Gears. Og RE4 har da det eksakt samme kontrollsystemet (pluss sikting), bare et annet perspektiv.

Jeg håper forresten det REWii-ryktet er falskt.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(Yetipants @ 24.12.06, 02.44) 43691
Og den der lastebilen mot slutten av første oppdrag av fireren var vrienere å unngå enn nødvendig.
[/b]
Å sette to kuler i frontruta på en lastebil (!) er mer vrient enn nødvendig? Skjerpings, nå klager du på banaliteter. Det bør tyde på et godt spill. :)

Styringa i RE4 er riktignok den samme som i alle de andre RE-spillene, men han virker hakket raskere på å snu seg pluss at det nye kameraperspektivet setter en ny feeling på det hele som fungerer langt bedre. Jeg har ikke vært særlig glad i de gamle spillene i serien, selv om jeg spilte gjennom REmake og syntes det var helt greit. RE4 derimot var det første jeg kjøpte selv, tett etter å ha prøvd det ut hos en kompis. Da var jeg solgt og spillet rager høyt på Gamecubens toppliste.

Et RE-spill på Wii? Ja takk.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Var ikke helt klar der. Mente det rykte om at Capcom skulle lage ENDA en remake av RE1, bare på Wii. Hvis det er det de har tenkt, burde de heller remake RE2. :elsk:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Thinaran @ 24.12.06, 10.13) 43703
Har vi ikke allerede etablert at survival horror-spill har kontrollene de har pga stemningen og for å øke uhyggen? Tror ikke noen hadde blitt skremt av RE1 hvis det hadde blitt laget i tredjepersons perspektiv og hadde samme fart på gameplayet som Gears. Og RE4 har da det eksakt samme kontrollsystemet (pluss sikting), bare et annet perspektiv. [/b]
Vi har tydeligvis spilt forskjellige spill. Jeg makter ikke å spille noen RE-spill bortsett fra fireren nettopp fordi kontrollsystemene er så hinsides. Argumentet om at det å ikke være i stand til å kontrollere figuren sin skal skape en uhyggelig stemning kjøper jeg ikke helt. :p
Opprinnelig skrevet av Buggz
Å sette to kuler i frontruta på en lastebil (!) er mer vrient enn nødvendig? Skjerpings, nå klager du på banaliteter. Det bør tyde på et godt spill.
Klager ikke på spillet som sådan, men det var ett eksempel på en situasjon hvor jeg følte at kontrollsystemet arbeidet mot meg. Gubben du styrer trekker ikke akkurat raskere enn sin egen skygge, kan man si. Akkurat på samme måte som han er omtrent like smidig som en tresko; pausene i spillet som kommer fordi spillet er så kresent på hvor hotspots for A-handlinger ligger, har ikke livets rett.

Jeg vil nå fortsatt påstå at japanerne har en ting eller to å lære om design av kontrollsystemer fra sine vestlige kolleger. For hvert spill som har upåklagelig flyt og presisjon - eller støttehjul som bidrar til en positiv spillopplevelse, som i Capcoms egen Devil May Cry-serie - har vi misdannelser som Silent Hill 2-kontrollsystemet (for det ultimate i spilltortur, skaff deg PC-versjonen og spill uten pad >_<) og Resident Evil 1-3 (og sikkert et par andre også, jeg ble så grundig uimponert av kontrollsystemet at jeg har gjort mitt beste for å unngå dem). Jeg godtar ikke at min eneste mulighet for å påvirke spillet skal kapres i et feilslått forsøk på å "bidra til stemningen"; det er, om noe, et signal om at det øvrige designlaget ikke kan jobben sin godt nok. ;)

For all del, ta i bruk alle triks for å bygge opp den stemningen dere ønsker, men akkurat kontrollsystemet lages på spillerens premisser. Det er denne innsikten Epic har som jeg ønsker flere skal få tak i, for det er alt for mange som ikke vet om dette.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Pfft. Mulig du bare spilte RE for sent. De fleste fansene av serien har fulgt historien siden førstespillet kom ut i 1996, og har opparbeidet seg toleranse (og skills) i kontrollsystemet.

Må innrømme at jeg startet min RE-karriere på RE2, og spilte 2, 3, og CV før jeg prøvde meg på nr 1, hvor jeg ble hardt eid av den første hunden i spillet. Jeg klarte rett og slett ikke å snu meg kjapt nok til å få siktet på den. RE2 har både auto-aim, og er mye mer lax på siktinga, det er nok å bare peke i den generelle retningen og fyre av.

RE er uansett bare grafiske oppdateringer av Alone in the Dark-spilla, som ja, hadde akkurat samme "tank"-kontroller.

Jeg kan ikke huske noen scene der du må stoppe en lastebil i RE4! Å jeg har spilt gjennom det flere ganger. Hvor er lastebilen?? :(

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Mener å huske det er på en av skjermene rett før slottet. Jeg daua også på den et par ganger, men så switchet jeg bare til rifla.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Rett før slottet, jepp. Og nå ble jeg nysgjerrig; når var det Resident Evil-spillene sluttet å være bra? Hva var halveringstiden, for å si det sånn?

Du sier jo selv at kontrollene er skrammel, men at du har blitt vant med dem. Jeg går likevel ikke helt med på at det gjør kontrollene bra. Som tidligere sagt er RE4 på rett spor, men løpet er ikke vunnet enda. Spill Thief for et godt eksempel på at gode kontroller ikke er et hinder for guffen stemning, forresten.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Thief er en FPS (first person sneaker). Det har ikke prerendrede områder. Kun spillene utenfor hovedserien (som inkluderer CV og Zero) er objektivt dårlige. Ingen har påstått at kontrollene er bra. Ingen faller for hersketeknikkene dine.

Alt det overstående er fakta.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
jeg synes at resident evil 4 har en ekstremt god måte å styre på. Jeg for min delete hadde ingen problemer med den traileren.
Det jeg ikke skjønner er hvorfor dere gidder å diskutere dette, for det kommer jo an på smak. jeg klarer meg helt fint med RE1-3 styremetoden. elsker RE4 måten å styre på. det er en god måte å sikte på og jeg synes den er mer presis en de fleste andre skytespill på konsoll. meeeen jeg takler ikke fps på konsoll. [edit] dette er skrevet på wii ååå jeg er så kuul assa

Veldig enig i delen med fps. Jeg takler ikke å styre fps med en kontroll. Da er det kun tastatur og mus som gjelder. Husker lastebilen nå. Har aldri hatt noe problem med den. Kontrollene på RE4 fungerer rett og slett for bra til det. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fint for deg. ^_^

Thinaran: Innlegget ditt fikk meg faktisk til å fnise høyt. Well played. ;)