Ny Zelda trailer

#3
*tisse i buksa*
 
#5
For å starte en ordentlig diskusjon:

Ringenes Herre inspirasjonen var jo mildt sagt latterlig tydelig. Fikk også flere assosiasjoner til Taran og den Sorte Gryte. Musikken var også svært anderledes fra hva jeg har hørt i tidligere Zeldaspill, noen som vet om den er tatt fra en film eller noe? Hadde vært kjekt å finne ut om den er en del av scoret til spillet, eller om Nintendo bare har lånt den i forbindelse med denne traileren (de tok jo musikk fra Conan the Barbarian i TWW trailerene.

Når det gjelder grafikken så virker det ikke som om spillet har verdens beste teksturer eller partikkeleffekter (kan ha noe med den lave oppløsningen på klippet), til gjenngjeld virker det som at arkitekturen og detaljene i områdene er veldig gode. Jeg la også merke til at Link snur sverdet i luften når han skal drepe den edderkoppen, så han spidder den, istedenfor å "slashe" den som i tidligere spill; nesten som en "finishing move". Slikt liker man! Og når jeg er inne på slossingen, så ser det ikke ut til at den til fots er forbedret [les: forandret] fra TWW. Håper bare at Link er like spretten og lett til fots som han var i TWW, samt at dodgemanøveren er inntakt. Det ville vært synd om Nintendo har gått tilbake til den litt mer klumpete slossingen i OOT og MM. Så også at fiendene i dette spillet også vil miste våpenene sine om man får inn et hardt slag. Håper det blir lagt mer vekt på å ta ibruk deres våpen enn i TWW.

Sååååå.... Selv om Nintendo har... lånt... mange elementer fra LoTR, og traileren har en del klisjèer, så var den serdeles likbar. Kepp it up, Nintendo.
 
#6
Veldig lekker trailer! jeg er ikke så bekymret for LOTR sammenligningen, Zeldas verden var jo tross alt animert lenge før tolkiens verden var det og siden begge universene tar for seg lignende verdener så var det vel uungåelig med noen fellestrekk.

Jeg hadde alikevel ønsket å se Link litt bedre animert, syns han virket kjedelig lik den Link vi spilte med i OoT. Får håpe det endelige spillet har forbedret dette.
 
#8
Opprinnelig skrevet av GombaC@10.03.2005, 22.33
Veldig lekker trailer! jeg er ikke så bekymret for LOTR sammenligningen, Zeldas verden var jo tross alt animert lenge før tolkiens verden var det og siden begge universene tar for seg lignende verdener så var det vel uungåelig med noen fellestrekk.
188104​
Poenget mitt var at enkelte situasjoner var så godt som rippet ut av Atter en Konge, tenker da på når Link springe fra den svære edderkoppen og den delen med de spøkelsesaktige skjelettene. Ser ikke på det som noe negativt, da Zelda faktisk er et spill med mange likhetstrekk til LoTR fra før (som du sa). Var bare det at Nintendo ikke engang hadde prøvd å legge slør på at de tar ideer rett fra en av de hotteste lisensene de siste tre årene.

Er forresten enig i at noen av animasjonene så litt rare ut, [så også litt clipping],men det samme sa jeg om ResidentEvil 4, og selv om de forble uforandret så la jeg ikke merke til det da jeg spilte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Hva var det som var lånt av LotR...? Jeg så bare de spøkelses-tjohoiene. Uansett, finfin trailer. Jeg er temmelig sikker på at musikken er lånt fra en film. Det later til at vi kan få en deilig miks av OoT og TWW denne gangen, og det hadde vært trivelig. :)
 
#10
Opprinnelig skrevet av blizzy@10.03.2005, 21.42
*Orgasme*
188061​
Orgasme, ja, dette var dagens høydepunkt. Og helt ut av det blå! Fy faen så fantastisk!
Ser klare referanser til både Ocarina og Wind Waker, og fiendene ser både varierende og fantastiske ut. For en dag!
 
#11
Ser forresten ut til at spillet blir en kanditat til den... spesielle prisen Most Light Bloom på Gamespot.

Forresten... Hadde Goroene lendekleder på seg i Oot også, eller har de ikke grodd skjønsorganer før nå?
 
#12
Edderkoppen vi ser i traileren er kanskje Queen Goma? Det er i hvert fall ikke første gangen det er med en stor edderkopp i et Zelda-spill, så ser ikke helt hvorfor den er rippet fra Ringenes Herre (eller er det kanskje det at Link løper fra edderkoppen som gjør det til en rip-off, Morbo? Isåfall har du jo rett i det)

Men dette ser vakkert ut. Jeg synes også at teksturene virker litt dårlige, men det kan virke som at det er på grunn den dårlige filmen. Dette skriver i hvert fall Gamespot om traileren: (jeg går ut ifra at de så den med egne øyne på GDC)

Opprinnelig skrevet av Gamespot+-->QUOTE(Gamespot)
The impressive trailer showed off stunning visuals that can only be described as a wicked tour de force for the 'Cube hardware and Nintendo's masterful development team.[/b]
Musikken synes jeg også var bra, selv om den ikke står helt i stil med Zelda slik vi kjenner det. Og igjen, hvis vi tar en titt på hva Gamespot skriver, virker det ikke som om musikken er hentet fra noen film.

<!--QuoteBegin-Gamespot

(...)the music heard in the trailer was a gorgeous orchestral piece that lent the action an outstanding, epic feel.
Jaudå, dette lover godt.
 
#13
Så å si all fantasy er jo inspirert av Tolkien- fantasyens herre. Men hva er negativt med dette? når man har en utrolig bok (eller rettere sagt tre) ser jeg ikke noe problem med det å låne/vidreutvikle derfra. Om det derimot hadde vert gjort patetiske forsøk på å skjule likhetene, hedde dette vert negativt.
 
#14
Opprinnelig skrevet av GombaC@10.03.2005, 22.33
Zeldas verden var jo tross alt animert lenge før tolkiens verden var det [...]
188104​
*Kremt*

Traileren var ... skuffende. Jeg vil ha flotte, grønne skoger, ikke grotter som er så goth at jeg driter svart ei uke etter.

Bah!

Blir sikkert tøft, uansett ...
 
#16
kan vel ikke regne medå få se alt på engang. er helt overbevisst om at dette spillet her blir bra. endelig en litt mer adult versjon av zelda;)
 
#18
Jeg er fan av Zelda (hvem er ikke det?...), men for å være ærlig så var ikke dette særlig imponerende...:/ Matt, kjedelig og stive animasjoner. Men Nintendo får det vel til å funke, så det blir sikkert bra uansett som vanlig :p