Nyhetstråd: Grand Theft Auto: Liberty City Stories [PSP]

#61
Det er fullt mulig å laste ned en "version changer", som altså lurer spillet til å tro at PSPen din er versjon 2.00. Men sier du altså at du ikke vil kunne spille av DivX-filmer, høre på radioen, emulere majoriteten av alle spilla som finnes (både PC og konsoll), bruke PSPen som fjernkontroll, spille Tetris (!!!!!) og mye, mye mer...? Tidenes hjemmesnekra spill, Terra Incognita, er også porta til PSP.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#62
Ah, da så. Og det jeg sier er at jeg ikke er så jævla keen på emulering av gamle snes-spill som alle andre, og foretrekker egentlig for det meste spill av nyere dato framfor "gamle klassikere". Jeg sier ikke at Mario er elendig, jeg bare merker at jeg mangler utholdenheten og innsatsviljen til å sitte å spille et spill med temmelig labert innhold i forhold til dagens standard, i motsetning til "i gamle dager" hvor jeg kunne sitte i timesvis på samme brettet på R-Type fordi jeg ikke skjønte jeg kjeda meg. Jeg har bare blitt vanskeligere å underholde, tror jeg.

Å se serier og filmer på den derimot, kommer jeg nok til å bruke den til ganske mye. Kan forestille meg at jeg ikke hadde hatt så altfor mye imot å se en episode Futurama på bussen/bussholdeplassen hver morgen. Men trenger jeg virkelig haxxe PSP-en min for dette? Er ikke dette mulig med helt vanlige memory sticks? Jeg aner egentlig temmelig lite om dette, skjønnerdu.

Men jada. Sier ikke at det er umulig for meg å finne et aspekt ved modding jeg blir Happy-Tom av, men jeg tror bare jeg hadde satt like stor pris på alle tingene Sony prøver å selge PSP-en på. Selv om de er noen drittsekker, såklart.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
2400 spenn for å spille gamle spill? Da har jeg et bedre alternativ: GP32 eller XGP som kommer snart. Påstått pris for en XGP og et 1GB SM-kort er ~1300NOK (i USA).
 
#64
Opprinnelig skrevet av Nicholas@02.10.2005, 20.50
Ah, da så. Og det jeg sier er at jeg ikke er så jævla keen på emulering av gamle snes-spill som alle andre, og foretrekker egentlig for det meste spill av nyere dato framfor "gamle klassikere". Jeg sier ikke at Mario er elendig, jeg bare merker at jeg mangler utholdenheten og innsatsviljen til å sitte å spille et spill med temmelig labert innhold i forhold til dagens standard, i motsetning til "i gamle dager" hvor jeg kunne sitte i timesvis på samme brettet på R-Type fordi jeg ikke skjønte jeg kjeda meg. Jeg har bare blitt vanskeligere å underholde, tror jeg.
Ta det med ro, jeg kjenner meg godt igjen i hva du sier. Er stadig færre "retro" spill som virkelig pirrer meg (...). Men spill som Zelda A Link To The Past, Terranigma, Sonic The Hedgehog 3 (Megadrive utgaven altså) og Super Castlevania er fremdeles heftig underholdning. PSP kan også emulere GBA, og der er det vel lett å finne spill man liker. En PSX emulator er også snart brukbar, så da kan jeg virkelig si farvel til maskinene på gutterommet.

Opprinnelig skrevet av Nicholas+02.10.2005, 20.50-->
Å se serier og filmer på den derimot, kommer jeg nok til å bruke den til ganske mye. Kan forestille meg at jeg ikke hadde hatt så altfor mye imot å se en episode Futurama på bussen/bussholdeplassen hver morgen. Men trenger jeg virkelig haxxe PSP-en min for dette? Er ikke dette mulig med helt vanlige memory sticks? Jeg aner egentlig temmelig lite om dette, skjønnerdu.
[/b]
Jo, det er fullt mulig det. Men da kan du kun spille av 3gp-formatet, som er skikkelig bitchy. Det er egentlig det samme formatet mobiler bruker når du filmer shit. Du kan fremdeles få grei kvalitet på filmene, men det er stress å konvertere, samt at filmene tar relativt stor plass på kortet ditt.

<!--QuoteBegin-Nicholas
@02.10.2005, 20.50
Men jada. Sier ikke at det er umulig for meg å finne et aspekt ved modding jeg blir Happy-Tom av, men jeg tror bare jeg hadde satt like stor pris på alle tingene Sony prøver å selge PSP-en på. Selv om de er noen drittsekker, såklart.
265492​
Såklart. :)
 
#65
Opprinnelig skrevet av Yetipants@02.10.2005, 20.56
2400 spenn for å spille gamle spill? Da har jeg et bedre alternativ: GP32 eller XGP som kommer snart. Påstått pris for en XGP og et 1GB SM-kort er ~1300NOK (i USA).
265497​
Som den puristen jeg er foretrekker jeg originaler. Ergo er hverken PSP eller GP32 noe interessant. I mitt hodet virker det rimelig dumt å bruke 2000 på en PSP og 1000 på et minnekort og annet shizzle for så å spille retro spill som du kunne skaffet deg for samme prisen og dermed hatt originalt. Tenk så mye retro goodies du får for 3000! Men men.
 
#66
Hmmm...

PSP: 2300kr
"Screen protector" + dritt: 150kr
Wipeout: 450kr
Everybodys Golf: 500kr
Minnekort 512: 550kr

3950kr for å kunne spille to middelmodige spill, kjøre inn bilder og musikk på et labert minnekort (hvor den ikke engang gidder å ta imot alle), sette på en skjermbeskytter som lager bobler og ufokus på skjermen og sist, men ikke minst, ha en svinaktig dyr spillmaskin med 2 døde pixler.

Hvorfor skulle jeg være fornøyd med kjøpet? Foretrekker DS-en med sine store titler (trenger jeg nevne mer enn Advance Wars?) og er rett og slett for redd for å miste/lage riper i skjermen til å la PSPen se dagens lys.

Håper virkelig GTA blir så godt som folk sier det blir.
 
#67
Opprinnelig skrevet av Freezar@04.10.2005, 21.24
Foretrekker DS-en med sine store titler (trenger jeg nevne mer enn Advance Wars?)
266115​
Du klarer ikke å nevne mer. :p Eller kanskje Castlevania da. Regn med at GTA kommer til å vaske gulvet med disse. Men det er nå min mening.
 
#68
Jeg driter vel fult i om GTA selger mer enn alle DS-spillene til sammen, jeg spiller fortsatt spillene som appelerer til meg. Og ærlig talt, 4 høvdinger for å være redd for en maskin VS 4 høvdinger for å nyte mange? Er valget virkelig så vannskelig?

Edit: og ja, nevne spill?

Metroid - knuser GTA - hehehøhø - rydde bordet lizzom
Advance Wars
Jump Super Star (greit, det er kun å finne på japansk, men tøft er det)
Mario 64 - liker det, på tross av litt klønete kontroll - som jeg mestrer fint + en mange minigames som er verdt pengene alene
Castlevania
Kirby
Wario Ware
 
D

Deleted member 91

Gjest
#69
Nanostay. Zoo Keeper. Band Brothers. Advance Wars: DS. Syns jeg for tiden, da. Ellers har jeg hørt gode ting om Castlevania, Kirby, Another Code, Nintendogs og Wario Ware. Noen greier også å sette mer pris på Yoshi, Mario 64 og Polarium enn det jeg gjorde, og da har man plutselig en god del godtitler. Ellers er det jo masse snacks rundt hjørnet, som Mario Kart f.eks.

... syns jeg da
 
#70
Jeg driter vel like mye i hvor mye et spill selger. Hvis ikke hadde vel World Of Warcraft vært min kopp med te. Men GTA kommer til å ha et mye mer engasjerende, rikere gameplay samt utrolig mye mer substans.

3 høvdinger = PSP med GTA
2 høvdinger = DS med Advance Wars
 
#71
PSP trenger likevel en god del ekstra utstyr til å yte.
Dessuten - hvordan kan du si at GTA er bedre enn Advance Wars, litt subjektiv av deg kanskje?


Opprinnelig skrevet av plan_9@02.10.2005, 09.02
Joda, finnes nok av grunner til å ikke være keen på PSP, men majoriteten av dem vil alltid være subjektive.
 
#72
Trenger utstyr til å yte, hva mener du med det? Jeg har kun plukket opp Value Pack og ett spill, og jeg har spilt som bare faen. For tiden løper jeg rundt med tetris, SNES-emulator, sjakk, Doom 2 og ScummVM. Dessuten følger det med en grei veske å ha den i, en håndreim for de feminine og øretelefoner for de med mutant-hørsel.
 
#73
Og for å utdype "trenger ekstrautstyr for å kunne yte": Eneste jeg ennå bruker som fulgte med i Value Packen er vesken og kluten. 32mb duger ikke til noe som helst (gammapacken til Wipeout tar vel rundt 12-14mg alene) bortsett fra saves og ja, øretelefonene er som du sa var søppel.
Til å kunne yte det mannen i gata setter som selvfølger når man kjøper denne duppedingsen.

Jeg tror vi bare konkluderer i at PSP og DS ikke passer like godt for alle mennesker.
Var morro å krangle med deg. :trollmann:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#74
ja hehe lol gta ær bare besst u kann jo sjyte å ta biller å dreppe

e kann u ike i cassel vanja eler advansert war AHAH UAVANSERTE WASR HEHELOL:
 
#76
Vel, den teller oppover, så dette kan ta en stund :p

Er nok bare en del av designet, eller "greia" til siden :) Trykte på den øverste, der det står "present", så sto det masse om forskjellige ting i spillet. Trykket på den under, "future", så kunne man lese masse journaler og sånt. Gadd ikke lese alt sammen :kul:
 
#77
Så mongo teit at GTA spillet kommer til PSP... Det er så kjipt og sitte hjemme med en liten bærbar konsoll.. Og bussturen min er bare på 4min hver dag så får ikke noe tid til å spille der.. Sony burde lage en kabel fra PSP -> TV!
 
#78
Opprinnelig skrevet av Raptorus@06.10.2005, 13.39
Vel, den teller oppover, så dette kan ta en stund :p

Er nok bare en del av designet, eller "greia" til siden :) Trykte på den øverste, der det står "present", så sto det masse om forskjellige ting i spillet. Trykket på den under, "future", så kunne man lese masse journaler og sånt. Gadd ikke lese alt sammen  :kul:
266584​

det er siden til GTA2 som kom ut for ja sånn ca. 5 år siden (om jeg ikke tar feil) :confused:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#79
Det er GTA2, ja. Det spillet hadde deathmatch over LAN og Internett, ergo er ikke GTA:LCS det første GTA-spillet med deathmatch.
Cluet med den telleren er at GTA2 foregår "om en måned". Du kan klikke på "Future" og få info om spillet. Geddit? ;)
 
#80
Opprinnelig skrevet av ak74u+06.10.2005, 17.04-->
<!--QuoteBegin-Raptorus
@06.10.2005, 13.39
Vel, den teller oppover, så dette kan ta en stund :p

Er nok bare en del av designet, eller "greia" til siden :) Trykte på den øverste, der det står "present", så sto det masse om forskjellige ting i spillet. Trykket på den under, "future", så kunne man lese masse journaler og sånt. Gadd ikke lese alt sammen  :kul:
266584​

det er siden til GTA2 som kom ut for ja sånn ca. 5 år siden (om jeg ikke tar feil) :confused:
266612​
[/b]
Ich weiss :) Tenkte bare på greia med counteren jeg, at den ikke var der fordi noe skulle skje, men fordi det var "greia" til siden/spillet (jeg er rå på å forklare, jeg vet).

Yetipantaloons: Das weiss ich derimot nicht. Sprøtt.