Nytt DMC: Protagonist will crawl in his skin: PWCIHS

Lodin

Der Waaaah
Dante er blitt emo\hipster. Tidenes verste makover av noen spillkarakter ever? Det er Ninja Theory som mekker det. Heavenly Sword var bajs og dette blir nok ikke mye bedre. Hrrm.

Trailer!

Den traileren tar meg ett steg nærmere kanten AND I'M ABOUT TO BREAK!

Hva skjer med TGS i år? Year of the emo-goth, jo :| At Ninja Theory utvikler det lover ikke sykt godt det heller, nei. DMC skal jo liksom være i Ninja Gaiden/Bayonette-gata av design, ikke God of War.. Jaja, kanskje de får Andy Serkis til å mo-cappe Dante? Kan bli artig making of-materiale.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Regner med at noen fortalte dem Dante/Nero var for japanske og vi trenger noe for det vesternske markedet. Teaseren var rimelig trøtt også. Null oomph og stil i movesene.

Nei, jeg henger meg på -toget.

Lodin

Der Waaaah
Hva skjer med TGS i år? Year of the emo-goth, jo
Veldig mange japanske utviklere har fått med seg at de virkelige penga ligger i vesten og av en eller annen grunn tror de spilla må se sånn ut for å selge. Shadow of the Damned, Castlevania: Lord of Hrrmery, Vanquish, Quantum Theory og Devils Third er alle utelukkende mynta på oss dumme gaijiner med mer eller mindre hell.

E: oppdaterte OP. XD

Hvordan er dette på noen måte Dante. Eller DMC for den saks skyld. Xdslskdlfwjeptpusskgefhdjd

SHDR

Gullmedlem
Syntes faktisk det så litt tøft ut, selv om jeg er helt enig i at animasjonen totalt manglet flair and oomph. Pussig at japsene vil bli vestlige nå som vesten vil bli japse ...

... uansett, er ikke helt fremmed for Dante som skinny emo-kid. Mye, mye mer skeptisk til jævla Ninja Theory. Blæh.

Edit: Nå så jeg Asura's Wrath, da, og oppdaget at det kanskje så en anelse jævlig mye fetere ut. Woooooh!

Åneeei, finnes allerede en tråd ... Ingen "Verdens prins er nødt til å utgyte saltvann gjennom øyekroken (X360/PS3/PC)" altså. Med mindre noen vil endre denne trådens tittel!!

I alle fall tyder alt på at Verdens prins er maktpålagt å utgyte saltvann gjennom øyekroken-rebooten herjer. Hvorfor tvilte folk egentlig? Det er det neste spillet til Ninja Theory som om de kanskje ikke har laget noe helt utrolig ennå, utelukkende har levert øvelser som har tydet på at det bare er snakk om tid. Ikke minst vil jeg tro villigheten til å fullstendig fremmedgjøre fansen med retningen de har tatt serien vitner mer om en veldig bestemt visjon enn påstått kommersialisering. Og jeg kan vel umulig være den eneste som syntes det allerede med DMC4 begynte å bli mye av nesten det samme?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Stareye, autofist til Run DMC-referanser, MEN uansett jeg er stofran av DMC-serien, alle sammen ja også toeren men dette er jeg noe avventende til, liker ikke designet. Men om de har viderført bare deler av det krem gameplayet er jeg om bord!

Shinra85

Spillegals effort emo
Testa demoen en tid tilbake, og selvom det ikke var et typisk DMC i mine øyne, så gjorde det en del riktig. Bare ikke som et DMC.

Spillmekanikken er kjapp og overraskende responsivt til den type spill. Følelsen jeg fikk av hvor flytende kombosystemet ble når man mestra det dro meg veldig inn i Bayonetta-verden, noe som er relativt logisk. Spillet ser bra ut, både med det grafiske og ikke minst tanken bak de alltid skiftende omgivelsene. Etter det jeg husker kunne det skje dritmye på skjermen med en stabil FPS også, noe som absolutt hjalp da spillet ofte går fort. Tenker jeg plukker det opp når tollgrensa ikke lengre overskrides

Burde nok heller vært en unik IP, spillet ville nok fort fått en litt annen mottagelse blant fansen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa demoen jeg også, og slåssinga...? Joa, den føles som Devil May Cry. Plattformdrittet er akkurat like udugelig som før, så check der også. Bossene... vel, nå er det bare en boss i demoen, og den var helt grei liksom. Regna med det skulle bli mer greier i hele spillet, men ifølge Eurogamer er bossene ræva og det er jo synd.

Uansett, dette kommer jaggu til PC så det er faktisk mulig at jeg sjekker det ut. Time. Vill. Sjåvv.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Måtte så klart ha dette, og joda det er Devil May Cry med rimelig gorgeøse filmklipp og grafikk generelt så her ble man fornøyd. Det er forøvrig noe eget ved å spille nytt pesespill på en rigg kjøpt for tre år siden (ok nytt skjermkort for ett år siden), sette grafikken til Ultra og få tresifret fps.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har spilt litt mer nå, og... jeg liker dette. Med forbehold. Estetikken er veldig sånn skrikemetall med synth-opplegg, og sjokk og overraskelse når det er et skrikemetall med synth-band som har mekka musikken. Og så er det Noisia som har mekka den andre halvparten av musikken, så da går det opp i opp (for min del). Jeg er ikke kjempebegeistra for designen på ting; personene ser veldig ålreite ut (ansiktsanimasjonen og mocap-en er av sedvanlig, upåklagelig Ninja Theory-nivå), men fiendene er ofte bare et sammensurium av tjære, dokkedeler og biter fra enten engler eller demoner (det varierer litt). Unntakene er bossene (den ene jeg har tatt i spillet så langt (fjerde brett eller der omkring) pluss den jeg tok i demoen), som har litt mer egenartet monsterestetikk. Når det er sagt er det tydelig at noen har kost seg på jobb med å mekke shadere og effekter, så omgivelsene ser fete ut og siden Dante til stadighet blir dratt inn i Limbo varierer de hele tiden. Overgangene mellom den virkelige verden og Limbo (eller bare forskjellige områder i Limbo) er gjort i sanntid og in-engine, og de får den scena i Inception hvor Paris blir brettet rundt seg selv til å virke uambisiøs (selv om skalaen er mindre i DmC). Puzzles er for det aller meste traversal, og da er det greit at Dante har sine sedvanlige gripekroker å loffe rundt med i tillegg til dobbelthopp og en veldig begrenset i-lufta-boost. Alt sitter godt skrudd sammen, og selv om det innimellom blir litt vrient å sortere fingrene når du skal dra evades og komboer og hva nå enn du måtte ønske, er grunnprinsippene lette å få tak på.

Også positivt er at det ikke varer lenge før du har låst opp alt av grunnleggende ferdigheter, i motsetning til de fleste andre spill av denne typen hvor det kommer små drypp innimellom. Andrebrett er flashback city og der vanker det nye egenskaper hvert tredje minutt, omtrent. Snart har du alle fire grunnvåpen komplett med et ryddig kombosett, og så er det bare å slå seg løs.

Og så er det tid for det som ikke funker helt. Kampene er så klart møljer, og det er aldri spesielt vanskelig å prioritere eller holde oversikten, men de er så vanvittig enkle. Selv fiender med skjold eller spesielle egenskaper lar seg velvillig sjonglere med lite innsats, og da er det bare å juggle seg til S-rank. Har dog ikke klart SSS ennå, så jeg skal ikke si jeg er utlært ennå, men likevel. Jeg har ennå til gode å ha hatt bruk for mer liv i løpet av et brett, for eksempel, og dette er med min patenterte "knus ting med hammer først, tenk på forsvar etterpå, som i når jeg spiller et annet spill"-teknikk. Du har intet mindre enn tre ulike dodges, jeg tror jeg har brukt dem fire ganger til sammen bare for å teste dem.

Meeen, ja. Plattformbitene er langt fra så skrot hittil som jeg fikk inntrykk av i demoen, men det kan jo hende at de sparer noe dritt til seinere. Dessuten er kampsystemet i samme klasse som i Devil May Cry 4, så det er skikkelig ålreit. Hvis det bare var noe skikkelig motstand, så hadde det vært ennå mer ålreit.

Uansett, skal ikke klage. Det er veldig slick og lettspilt, og med massevis av hemmeligheter og ekstraoppdrag å finne. Det høye tekniske nivået på grafikken er også veldig positivt, og selv om det er snakk om en ekstern PC-port er det eneste jeg har merka av grums at det innimellom er litt hakking under lastepauser i selve spillet (stort sett i filmklipp og mellomsekvenser). Portefolka (polakker, later det til) har også lagt til ordentlige hi-res-teksturer og -shadowmaps, så det er bare å kose seg hvis man har et fett skjermkort. Kan dog si at det nok kan være greit å satse på å spille med kontroller, jeg har ikke testa mus-og-tastatur-kontrollene men ærlig talt.

En spesiell liten shoutout til folka som har skrevet historien, som ikke er bra men som i det minste er godt spilt (de har brukt skuespiller-mocap, sånn at skuespillerne framfører dialogen samtidig som de fysisk spiller rollene til figurene, som i Uncharted), har en vettug oppbygning og ikke bruker FOR mye tid på fjas. Jeg gidder å følge med, og det er veldig sjelden i spill.

Så, ja, hvis du liker spill mekka for liksom-sinna emo-tenåringer, med litt småjalla demonestetikk og masse fancy effekter, pluss et artig kampsystem og litt lett utforsking, så er ikke DmC noe dårlig kjøp. Det blir ikke GOTY med det første, men det er kos at det kommer nye, solide brawlere.

Lodin

Der Waaaah
lol
Capcom had originally forecast sales of 2m units by the end of its financial year. That has now been lowered to just 1.2m units, Eurogamer reports.

In its first week on sale in the UK the game sold just a third of the number of copies shifted by its predecessor Devil May Cry 4 in the same time period. In Japan it managed around half the sales of DMC4.

It’s potentially a sad end to a tale brought about very much by the fans themselves. Anyone who played Devil May Cry 4 must surely of seen how desperately the IP needed an injection of new ideas and modernisation – which is exactly what the skilful Ninja Theory achieved.

Yet the fans revolted because Capcom dared to reinvent its IP for the 21st century and dared to change the colour of Dante’s hair. It’s really very sad.

A headline suggested by a colleague: “Devil May Cry fans destroy brand out of spite.” That about covers it.
Alt sammen er de jævla fansene sin skyld! De har å ete opp det Capcom forer dem og holde kjeft! :argh: