Nytt forum = nytt utseende, tilbakemeldingstråd

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ja. Den ser knall ut med hvit bakgrunn, så jeg så det ikke før jeg lastet den opp. I tillegg må det gjøres en dugnad på de hvite kantene rundt smileyene med mindre vi vil ha et helt nytt sett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan ta det når jeg kommer hjem. Kan legge til pai, smøggdågg, riffen og annet sånn ymse skrot da også.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
La oss prøve å holde det til et noenlunde brukbart nivå denne gangen. Jeg har med vilje skrelt ned siden backupmappa med smilies var stappa til randen med dritt. Pai betyr ingenting, riffen er bare en teit interngreie tre stk forstår seg på, smugdog er også bare en elitisk (snever) versjon av :smug: som jeg synes fungerer bedre for å gi et umiddelbart gjenkjennelig bilde av nettopp smugness.

EDIT: jaggu, jeg trodde jeg lasta opp smug i går..

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det har jeg allerede gjort.

Jeg prøver å se litt mer objektivt på det, hvis en smiley ikke umiddelbart kan formidle en konkret betydning så har den feilet. Jeg vet ikke hva slags tanke/følelse pai skal forestille selv om jeg har sett den i bruk, da er det mye forlangt at nykommere skal plukke opp det som essensielt er internvitser.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Så Buggz mener vi bør holde oss til generiske smilefjes, siden ting med særpreg blir for vanskelig å forstå? Keep on Buggzin'

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Det har jeg allerede gjort.

Jeg prøver å se litt mer objektivt på det, hvis en smiley ikke umiddelbart kan formidle en konkret betydning så har den feilet. Jeg vet ikke hva slags tanke/følelse pai skal forestille selv om jeg har sett den i bruk, da er det mye forlangt at nykommere skal plukke opp det som essensielt er internvitser.
Vel jeg føler og synes at smileys er umulige å forstå på bakgrunn av at de bare formidler abstrakte begreper ingen av oss kan forklare på en felles objektiv plattform.

Jeg ser at kolonstord kolonp semikolonsluttparantes og kolonsluttparantes er de mest brukte, og at jeg egentlig bare driter på formuleringen av poenget ditt. Men smugdoggen er langt mer smug enn vanlig smug og derfor synes jeg den burde være rådende.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
kak misforstår og kaker som vanlig.

Smugdoggen har jeg ingen problemer med, jeg fikser den. Og de abstrakte begrepene kan du bare ro unna igjen, smileyene er karikaturer på ansiktsutrykk, noe hjernen vår er bygget og trent til å umiddelbart reagere på, men pai gir ingen mening for meg. Nå har jeg spurt tre ganger og det er fortsatt ingen som har forklart den..

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
De er små tegna greier som skal simulere ansiktstrekk. Kan gå med på at ansiktstrekkene er instinktive, men smilefjes krever empiri.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Sidenote: det er ikke før smugdog ble brukt ofte i klar kontekst at smugdog begynte å gro på meg, mens gode gamle :smug: var umiddelbart effektiv.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Personlig mening, altså.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Glad du påpeker det innlysende. Hadde du et poeng du ville bidra med til diskusjonen også?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Sidenote: det er ikke før smugdog ble brukt ofte i klar kontekst at smugdog begynte å gro på meg, mens gode gamle :smug: var umiddelbart effektiv.
Vanlig smugtryne var ganske anderledes i hodet mitt før jeg så han jøderørkisen som var opphavet til smileyen. :smug: er et smug tryne, men :smugdog: er også et typisk smug tryne.

D

Deleted member 91

Gjest
kak misforstår og kaker som vanlig.

Smugdoggen har jeg ingen problemer med, jeg fikser den. Og de abstrakte begrepene kan du bare ro unna igjen, smileyene er karikaturer på ansiktsutrykk, noe hjernen vår er bygget og trent til å umiddelbart reagere på, men pai gir ingen mening for meg. Nå har jeg spurt tre ganger og det er fortsatt ingen som har forklart den..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Slippery slope, min venn. Det argumentet der kan brukes mot hvilken som helst av de teite internvitsene som ruller fram fra tid til annen her på fjøla. Ethvert samfunn vil ha sine kulturelle koder det krever tid å lære seg, ser ikke helt at smileys er en mer uforståelig kode enn referanser til den spillen, mesterrasen og hvis du liker bæsj for å nevne noe.

Hva pai angår så... se på den, da. Barnslig fryd over ett eller annet.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Yetipants: mottatt. Jeg bare prøver å forhøre meg litt om funksjonene og sette en grense et sted, ellers står vi i fare for å ende opp med atter en samling med 90% ubrukelige smilies. Jeg tenker at smilies som faktisk brukes jevnlig er verdt å ha direkte tilgang til via forumet, mens obskure brukes-en-gang-i-måneden ikke trenger å ta opp plassen og sette i gang mer og mer scrolling og leting etter den man vil bruke. Da sier jeg heller bring-your-own-bombs om du forstår. Jeg fikser de siste i kveld.

Til info: Endre og jeg har prøvd oss frem til et nytt skin som jeg synes begynner å se ganske bra ut. Da får vi en god kombo av to verdener med den sorte SG-bakgrunnen, men hvit forgrunn og hovedelementer i nyanser av en farge som vil være primær for forskjellige temaer. Det er fortsatt noen småting som må jevnes ut før den kan betatestes. Da løser vi samtidig problemet med at smileyene ser balle ut rett på mørk bakgrunn, og i tillegg er vi hakket nærmere målet om å få forumet og live-siden til å ligne mer på hverandre.