OH SHI-, Spillegal VANT Gullstikka!

er vel no maffian
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Zen0x @ BF skrev:
Men men vi må nå være voksne nok og Takke SpilleGal.No for statuetten :)
.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Saksa fra NRK-spiller.

mhm..
Skrevet av kaploink

Helt utrolig at SG i det hele tatt er nominert..

Et knippe alternativer; 1337-gamer glhf.no catchgamer hellfragger spiller.no

De som nominerte dem burde ta seg i nakken, de har egenhendig gjort gullstikka verdiløs, og gitt en søppelside ekstra publisitet. Bra! det er virkelig slike communityes vi vil at ungdommen skal bli en del av!
SV: mhm..
Skrevet av Søppel?

Ja, for clansider og hardcore FPS-communities er de eneste som er verdige vinnere av Gullstikka, right? Det skinner gjennom at dette kommer fra et bf.no-medlem som føler at noen har fornærmet moren hans.

De fleste du nevner er dessuten kommersielle sider og har ifølge juryen ingenting i denne kategorien å gjøre. Det sier kanskje litt om hvor mye peiling du har.

Spillegal preges kanskje av løse tøyler og mye utenomsnakk, men ta å les noen av spilldiskusjonene eller nyhetstrådene på SG før du uttaler deg neste gang. De har ingen fantastisk forside å snakke om, men det er da vitterlig ikke antall nyhetsposter på forsiden eller antall spillservere man har som bedømmer hvor godt et spill-community er.
SV: SV: mhm..
Skrevet av Cobr@

Så du mener at flesteparten av disse sidene her er kommersielle sider?

Ikke kommersielle sider: www.1337gamerno www.glhf.no www.hellfragger.no

Kommersielle sider / Eiere catchgamer hellfragger spiller.no

Det vil si at flesteparten av de han nevte kunne hvert nominert til Gullstikka

Kriterier for Comunity: Også har vi grunnlag som brukes for nominasjon: Gullstikkas communitypris skal belønne Norges beste spillcommunity for 2008. Nettstedet skal være drevet av amatører og skal ikke ha tunge kommersielle eiere. Tanken er å gi noe tilbake til ildskjelene som bruker mest tid på spill og organsiert spill, og som gjør det best i Norge. Communityet trenger ikke å represtentere et spill som hadde release i 2008.
* Kvalitet * Design * oppdateringsfrekvens * Sprelske påfunn * Engasjement

Ser man igjen disse her, så burdet absolutt ikke spillegal hvert nominert.

Spillegal tar for seg så utrolig få brukere kontra hva 1337gamer og Hellfragger gjør. Mens spille gal har noen admins som surfer en forumside og passer på litt. 1337 og HF drifter utall spill servere som mange mange 10.000 mennesker bruker pr uke. Ved siden av sidene dems. Så er det liten tvil om at de er langt forrand SG i kriteriene som er for Nominasjon.

Tror du websidene til HF og 1337 har kommet dalende ned fra himmelen av seg selv? Eller kan det hende at det ligger 1000vis av timer bak bare det og lage de til og få alle systemene inn.

Overveiende sannsynlig at du tror de har kommet dalende ned fra himmelen, og at du sitter spent og åpner www.spillegal.no hver dag i et håp om at det har kommet dalende ned en ny websidemotor og layout til www.spillegal.no

Så selv om spillegal er et forum en del mennesker liker og taste rundt i, så er det langt langt fra gamingrelatert som disse spilleportalene er. Det forumet du snakker om. Det kan hvem som helst kjøpe for noen kr og legge inn på 10 min. Og jeg vet dette da jeg har kjørt alt fra vbulletin og ipb forum og ned til gratisforumer av forskjellige kvaliteter.

Og se på cuper og ligaer disse 2 portalene kjører for norske e-spillere. Alene på 1 cup og 1 liga, så bruker de vel mer tid enn SG gjør i administrativt arbeid i året. Og dette er jo bare en liten del ved siden av resten av driften.

Så hver så snill og ikke sammenlign en gang hva spillegal gjør for e-spillere i norge mot hellfragger og 1337gamer gjør for e-spillere i Norge.

Du prater om noe du kan og vet utrolig lite om her Mr Søppel.
SV: SV: SV: mhm..
Skrevet av Søppel, ja.

Oh wow.

Jeg sa aldri at spillegal gjorde noe som helst for e-spillere i Norge. Og jeg tipper folka som drifter spillegal driter i hva du synes om jobben de gjør.

Hva faen har drifting av servere og websidemotorer å gjøre med hvor godt et community er? Jo flere timer og jo flere kroner du legger i en side, jo bedre blir fellesskapsfølelsen, er det det du prøver å si? Sier litt om hvor du er i livet.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Nnnnn! Dere VEIT IKKE! Serverkostnadene! Blod, svette og GAMERTÅRER!
 
Hva faen! Jeg posta her nettopp, HVOR ER POSTEN MIN?!

Da får jeg prøve igjen litt modda denne gangen:
En del av BF-folka virker greit butthurt over dette. Slikt er bra.
 
Jeg sletta den. Fordi den var rævva. Og flere vil bli sletta om du ikke slutter å poste rævva ting. Catch my drift?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
baettelfeild-folka
For starters. Ser jo ut som du drunkposter.

EDIT: Jeg så jo da bare den slettede posten i sin redigerte form, men det var ganske slurvete greier.
 
Hovedsaklig ettords-poster (den jeg sletta hadde bare "wat" som innhold) og sånn drit. Hvis du på død og liv vil berike forumbrukeres liv med slik visdom foreslår jeg at du tar turen over til battlefield.no, et litt mindre anerkjent forum enn dette der slikt sikkert er tillat.
 
Wow. Skriver man noe feil med vilje så er det sletting av post?
Skal ta til meg kritikken og lære av det.

Jeg redigerte den posten og la til mer, Sheriff.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hallais!

Ja, da er jeg hjemme, og ved siden av meg i sofaen sitter Gullstikka-trofeet. Følelsen er god.
Når de leste opp prisen kommenterte de at vinnerne helt sikkert ikke var der, men når "Spillegal.no" ble lest opp spratt jeg opp og mottok. Det ble forventet at noe ble sagt, og jeg hadde faktisk skrevet en tale i bed.øk timen. Kom bare kvartveis når jeg tok meg selv i å tulle litt for mye i en ganske seriøs setting, så jeg improviserte noe om gaming-kultur og Norge og felles løft og SG som unikt og takk for oppmerksomheten og takk til de andre nominerte for godt arbeid. Det gikk fint, jeg sjarmerte de jeg kunne og snakket en del bransje, tok en del bilder og snakket litt med journalister.

Så fløy vi rundt og prøvde en del tøffe spill; Conduit, Bionic Commando, InFamous, Prototype, Mad World og noe Wii drit. Skrev en masse notater, men har ikke tid nå!

Jeg bransjehora meg så godt jeg kunne, og fikk invitasjon til kveldens arrangement +1, muahaha! Så drar på meg noe litt pent, tar med meg en søt jente, og stikker ned dit i syvtiden. Se etter meg på TV! Seiersøl imorgen!
 
Var det det du posta på BF Nilo? Ikke spesielt artig eller klokt å poste noe sånt.

Gratulerer med seieren btw. Skal ikke uttale meg om hvem som fortjente ditt og datt, gir egentlig en god faen i hele prisen og har dessuten vært medlem i lang tid på både BF og SG.
 
For å si det nesten slikt som Eddy Murphy :

Folk har vel sett MISS spillegal emnet vårt og tenkt akkurat slik som President-sketsjen i Delirious.

" I just voted for spillegal, hå hå hå "

*then waking up the next morning and saying *

" THEY FUCKING WON? "


-------------

Men gratz til oss ! Nå har vi gull-ammo om vi føler for en fremtidig flaming-krig mot andre communitys. ; D
 
må vel innrømme jeg er lettere sjokkert over juryens avgjørelse basert på kriteriene. Å fremme norsk spill på best mulig måte, i tillegg til fokus på:

* Kvalitet
* Design
* Oppdateringsfrekvens
* Sprelske påfunn
* Engasjement
Jeg synes det er herlig at folk/unger mener spillegal ikke når kriteriene i det heletatt, la oss ta en kjapp gjennomgang av BF.nos grunnlag for nominasjon:

Kvalitet: Forumet florerer med etords-posts, både på seriøse og useriøse deler av forumet. De mest avanserte diskusjonene går ofte som følger:

"Jeg digger half-life, beste spillet i verden"
"Zelda: OoT er det beste spillet noensinne lagd"

Kvalitet ovenfor kvantitet er en nødvendighet på et forum, et community er ikke på noenmåte "bra" fordi man har høy aktivitet.

Design:
Denne er veldig subjektiv. Men jeg liker heller himmelblå templates mot diverse variasjoner av bæsjebrunt.

Oppdateringsfrekvens:
Denne skal bf.no få, selvom nyhetene deres er veldig mye mer mainstream enn spillegal, dekker begge communites denne.

Sprelske påfunn:
Spillegal slår alt og alle her, uten tvil.

Engasjement:
Se sprelske påfunn.

Sånn ligger det ann, så kan alle BF.no-gjestene som lurker rundt her enten prøve å svare seriøst på hvorfor dere absolutt mener dere er best i verden (helst noen over 15 år), i mellomtiden koser vi oss med gullstikka.