Ops! Jeg skaffa meg en 360!

#22
ja, det virker ikke som om noen av spillene til Rare er verdt å kjøpe seg, Nintendo var nok ikke så dumme da de kvittet seg med dem alikevel.
 
#23
Rare har ikke gjort noe godt enda, jeg er enig med CockMcBalls. Perfect Dark Zero suger hardt, Kameo suger hardt og Conker: Live and Reloaded til gamle Xboxen suger også hardt. Men det morsomme er, Perfect Dark og Conker til Nintendo 64 var visst kjempebra, wehey. Nitendo burde aldri solgt Rare til Microsoft..
 
#24
SITAT(Revan @ 25.06.2006, 17.18) 11562
Nitendo burde aldri solgt Rare til Microsoft..
[/b]
Jaha? Nintendo tjente jo grisefett med penger på et utviklingsteam som er i nedoverbakke. Jeg tror ikke Nintendo angrer på at de solgte Rare akkurat. Setningen burde heller vært «Microsoft skulle aldri ha kjøpt opp Rare».

Conker og Perfect Dark var bra for sin tid, desverre har de ikke holdt seg noe særlig godt. Perfect Dark lider av grusom framerate og Conker lider av grusom kontroll som tar en halv evighet å bli vandt med. :(
 
#25
Det er jo nettopp derfor nintendo gjorde rett i å selge Rare, de så at tydeligvis at kvaliteten på spillene Rare produserte ikke vare gode nok til å forsvare investeringen Nintendo hadde gjort. Derfor kvitta de seg med Rare og tjente gode penger på det. Vinneren ble nok Nintendo, mens Rare og Microsoft står tilbake som tapere.
 
#27
Les gjennom emnet NiloPilo, så ser du mange gode spill som Xbox 360-eiere har i vente. Halo 3 topper listen for meg!

Det jeg mente med at Nintendo ikke burde ha solgt Rare til Microsoft, var at PD og Conker på N64 var jo bra spill i sin tid! Og det er jo tydelig at de var bedre da enn det PDZ, Conker: LaR og Kameo er nå.. tenk på de gode spillene Rare kunne laget til Wii.
 
#28
SITAT(Revan @ 25.06.2006, 18.28) 11588
Det jeg mente med at Nintendo ikke burde ha solgt Rare til Microsoft, var at PD og Conker på N64 var jo bra spill i sin tid! Og det er jo tydelig at de var bedre da enn det PDZ, Conker: LaR og Kameo er nå.. tenk på de gode spillene Rare kunne laget til Wii.
[/b]
De lager jo ikke bra spill nå lengre. Skal man holde på et ubrukelig utviklingsteam bare fordi de rulte gata før? Også når Microsoft byr en finfin sum med penger for dem? (Jeg husker ikke hvor mye Rare kostet, men jeg er rimelig sikker på at det var mer enn de var verdt.)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#30
Eller kanskje grunnen er at alle Rare-ansatte som var med på å lage GoldenEye, Perfect Dark, og Lylat Wars forlot selskapet før det ble kjøpt opp?
 
#31
Revan, X-box har noen, men ingen av spilla har gitt meg "Må skaffe meg det spillet" følelsen. Men Nintendo og Ps3 har gitt meg den gang på gang.

Kanskje jeg bare ikke er skapt for å spille x-box. Når det gjelder fps spill på konsoll, det er bare patetisk. Fps spilles best på pc, med mus. Men igjen, Goldeneye var jo konge så noen slagere er det jo, men veldig få..

edit: Lest gjennom emnet og ...... ja.... :grine:
 
#34
Det med at alle Rare-ansatte forsvant før oppkjøpingen har blitt fabelaktig oppblåst på internett. Hvis ikke mitt skarpe sinn spiller neger med meg så var det ikke mer enn 7 av de 120 som dannet Rares utviklingsteam som forsvant. Og at de var i en nedoverbakke før Nintendo solgte dem har også blitt overdrevet frenulums mye. Conker var vel et av de siste N64-spillene som ble sluppet før konsollen parkerte sykkelen og er ifølge IGN (jeg veit, selve fasiten dere) det beste spillet Rare har lagd og det nest beste N64-spillet alt i alt.
Grunnen til at jeg tror Rare har sliti med laber utførelse er at de nå mangler de tette båndene med Nintendo som (nesten) alltid klarte å presse kvalitetsfarse ut av Rare-kværna og hjalp til kreativt både som medutvikler og utgiver. Nintendo etterlot seg litt for store sko for Microsoft å fylle... for nå.

PS! Thinaran: Sikkert bare en skriveleif fra din side, det er vel Star Fox Adventure og ikke Lylat Wars du mener?

PS! NiloPilo: Kjøp deg heller en PS3 da kan du se frem til ... :grine:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#35
Jeg mente egentlig å skrive Diddy Kong Racing. :ermm: Har ikke spilt Lylat Wars, så jeg tok bare en råsjans på at det var Rare som hadde laget det.

Jeg har uansett ikke vært fan av noen Rare-spill etter 1997, og det inkluderer PD.

Opprinnelig skrevet av Wikipedia
Key members of the GoldenEye development team left Rare soon after beginning work on Perfect Dark. Head of Software Martin Hollis was the first to leave in 1998, working at Nintendo of America on the GameCube, and in 2000 he started his own company, Zoonami. Other members such as David Doak left soon after he did and formed Free Radical Design.

However prior to both of these events, Rare had already publicly lost staff from other teams. In 1997 a small number of employees (Oliver Davies, Oliver Norton, Steve Patrick, Jeff Stafford, Christopher Gage, and Adrian Smith) left and formed a new studio to be known as Eighth Wonder.
Selvfølgelig, hvor mange folk som opprinnelig var i Rare før folk begynte å forsvinne finner jeg ikke noe statistikk på. Men så var det dette med 'key members' da.
 
#36
Ja, men det var ikke akkurat mange "key-members" som stakk. Og som du sa/limte på så forsvant (Dr.) Doak og Hollis rett etter at jobben på GoldenEye (som kom iløpetav det første halvåret etter N64-lanseringen) var ferdig. Skal man mene at Rare hadde nedgangsperiode under nesten hele N64/PS-eraen er det bare å mene det, men jeg tror ikke så altfor mange deler det synet.
 
#37
Jeg tror at mye av grunnen bak Rares lavere kvalitet gjelder de frie tøylene de får hos MS. Etter oppkjøpet nevnte de at Nintendo hadde så strenge kvalitetskontroller, tidsfrister og budsjetter. Dette var altså ikke tilfellet hos MS. Det er nok derfor alle spilla deres tar år på å komme ut og, MS har gitt slipp på tøylene.
 
#38
Allikevel lot de horeriet Starfox Adventures slippe igjennom den strenge kvalitetskontrollen? Jesus.

Rare var i nedoverbakke før de forlot Nintendo.
 
#39
SITAT(Alex @ 26.06.2006, 00.43) 11640
Jeg tror at mye av grunnen bak Rares lavere kvalitet gjelder de frie tøylene de får hos MS. Etter oppkjøpet nevnte de at Nintendo hadde så strenge kvalitetskontroller, tidsfrister og budsjetter. Dette var altså ikke tilfellet hos MS. Det er nok derfor alle spilla deres tar år på å komme ut og, MS har gitt slipp på tøylene.
[/b]
Var ikke Rare kjent for å bruke god tid på å utvikle spillene sine i Nintendo-dagene også da?
 
#40
Horeriet SFA var det jo Nintendo som pressa på Rare (gidder ikke kjede dere med historien om hva det egentlig skulle være siden alle kan den). Dessuten så spillte den lange produksjontiden og salget av Rare inn på releasen.

EDIT: Joni: Jo, Rare har alltid vært frenulums treige med å få ut spill, men de ble diktert i en mye større (og bedre) grad av utgiveren sin hos Nintendo.