Perfect Dark Zero

Jeg hater å bli fratatt muligheten til å hoppe. Javel så kan man rulle, men det er bare ikke nok. Damn them for at de tok fra oss den muligheten!

Ellers leste jeg i EGM Juli utgaven at Rare bare gir oss 6 multiplayer levels å leke oss på. Okey, de skal være store nok til å la 50stk spille samtidig. Men bare 6 levels vil tære på levetiden. Får inderlig håpe at de tar til vett og gir ut flere maps via Xbox Live slik som var tilfellet med Halo 2.
 
Dette ser virkelig lovende ut. Jeg har selv tilbragt utallige timer med den geniale flerspillermodusen i Perfect Dark. Hvis de bare klarer å beholde noe av følelsen i orginalen så kan dette være spillet som overbeviser meg til å kjøpe xbox360.

Et veldig bra menyoppsett med mange modifiseringsmuligheter, gode boter og bra leveldesign var noe av det som gjorde flerspillerdelen så bra. Så håper jeg de beholder slow-motion modusen fra orginalen. Brukte omtrent mer tid med Slow-motion enn uten i PD.

Hvis de i tillegg får til en god online-modus så kan dette gå rett inn hos meg. Håper vi får masse stats som i orginalen også online :)
 
Den slow-motion effekten som ble mest brukt var nok den til tider elendige frameraten :ler:

Hjalp litt på med ekstra minne til spillet. Bra spill som led av virkelig crappy framerate til tider.
Aksepterer ikke dårlig framerate til dette spillet når det kommer til Xbox360. De skryter av at de har knapt brukt 30% av kraften. Da får de sørge for å bruke MASSE på å få en skikkelig flyt på det. Helst burde det sust avgårde i en konstant 60 frames per second.
 
Joda er enig i at frameraten var ganske dårlig til tider, men det var ikke akkurat det jeg tenkte på. Jeg la stort sett ikke merke til at frameraten var dårlig. Så lenge man ikke valgte alle de eksplosive våpnene, 8 boter og banene med flest åpne områder på en gang så holdt frameraten seg på et akseptabelt nivå iallfall.
Men hvis du virkelig gikk inn for det kunne du jo få den ned på så dårlig som 2-3fps, og da var det jo umulig å spille.

Det er greit om de får til en bedre framerate denne gangen, og det regner jeg med at de gjør. De trenger absolutt ikke å gjøre spillet like raskt som Time Splitters selv om de øker frameraten. TS synes jeg faktisk går litt fort innimellom, slik at du mister oversikten helt, og det vet jeg at flere er enig med meg i.

Hopping savner jeg forøvrig ikke hverken i PD eller lignende spill. Så lenge leveldesignet er gjort på en sånn måte at du ikke irriterer deg over det fordi det er en kant du ikke kommer deg over eller noe sånt gjør det ingenting
 
D

Doctor Downs

Gjest
Helt enig med deg, Tantal.

Jeg er bare glad for å bli kvitt hopping hvis det hindrer bunny jumping, og spillet er jo dessuten lagt opp til å ikke trenge det, så jeg vil klare meg bra med automatisk klatring.

Timesplitters er altfor raskt, enig der. Jeg klarer ikke engasjere meg eller finne det det minste spennende. Er som å spole gjennom en god film. Eksplosjonene i spillet er utsatt for det samme. Nærmest en spoleeffekt så det ser totalt unaturlig ut.

Jeg har gode håp for PDZ nå. :)
 
Ingen hopping er en del av sjarmen til Perfect Dark.... Rulling derimot.. greit nok! menneh.. jeg er villig til å gi rulling et forsøk ;)

frameraten til PD64.. asså.. det er jo ninteno 64 da.. :p kan ikke forvente allverdens heller <_< :usikker:
 
D

Doctor Downs

Gjest
Ikke bare var det Nintendo 64, det var Nintendo 64 et halvt år før Playstation 2 kom på markedet. Maskinens krefter var pressa så langt at jeg fikk lyst til å gjøre slutt på lidelsene dens samtidig som jeg runka til grafikken jeg så.

Nei, som launch-tittel forventer jeg at spillet har mer enn nok å gå på, så lav framerate er rett og slett bare unødvendig.
 
Forstår at en god del folk ikke liker hopping i hytt og pine, såkalt bunny jump. Men det finnes mange gode måter å elimenere dette på. Bla annet ved å programmere det slik at du ikke vil være i stand til å gjøre et nytt hopp innen feks 2 sekund og sørge for at det går kraftig ut over treffsikkerheten din.

Av og til vil det bare være naturlig å måtte hoppe. Men å dra av en Super Mario er da ikke nødvendig. Og ja, det ødelegger gameplayet hvis folk hopper som lopper. Du kan selv tenke deg til hvordan det kunne tilført gameplayet noe ekstra når man har valget mellom å løpe fra dekning, rulle eller hoppe. Den som ligger og lurer med sniperrifle må faktisk gjøre seg fortjent til en fulltreffer. Da må man hele tiden følge med og vurdere om man skal sikte lavt, middels eller høyt. Synd at det ikke blir vurdert engang av Rare.
 

Endre

Ødela forumet
Jeg synes det virker greit med hopping over hindringer og lignende, kanskje for å komme seg opp på hustak og sånn, men ser ikke behovet for å hoppe bare for å komme unna kuler, det virker bare rart. Når er det ellers nødvendig å hoppe?

«Hjelp, en sniper! Åh, jeg kan jo bare hoppe, så treffer han sikkert under bena mine ...»

Hvis dette skal fungere for å lage et slags guessing game som du prater om, må man kunne hoppe så høyt at man kommer høyere enn når man ruller, og det regner jeg med at blir ganske høyt. Og har man først hoppet, er det lett for sniperen å skyte et ekstra skudd mens han ser at du er i lufta, og vet at du ikke kan flytte deg til siden, tror jeg ... :p

Det kan hende de kunne implementert det ganske greit, men akkurat nå ser jeg ikke hvordan det passer inn i hele stealth-opplegget spesielt godt.
 
Takk for scans'ene Endre. Virkelig interessant lesing, selv om det egentlig ikke var så mye ny informasjon å bite i.
Likte godt dette i artikkelen:

Opprinnelig skrevet av EGM
Why not allow players to map their own faces on their chracters?
After all, that was the plan with the original Perfect Dark. And the Xbox 360 will have a digital video camera peripheral. "There are issues with content, and there are issues with the whole attitude toward shooters," says Botwood, no doubt referencing how often the genre gets mixed up into media stories about troubled youth. "Besides," he deadpans, "I have no desire to see testicles running around."
:D
 
D

Doctor Downs

Gjest
Det var det første jeg tenkte på når noen sa at man skulle kunne scanne inn hele seg: Gjett om jeg skal gå naken, a'! Når det ble mer realistisk at bare ansiktet ville komme med tok det heller ikke lang tid før jeg fikk idéen om en heller suspekt nese. På en annen side kunne det fort blitt litt FOR populært. Å tillate det på enkelte servere og ikke andre er et alternativ. Et annet ville vært å bare tillate det offline, men da er plutselig litt av gleden med å være seg selv borte allikevel.
 

Endre

Ødela forumet
Håper ingen har linket til denne før, her er i alle fall en PDZ-tegneserie (tilsynelatende fra E3):




Fant også dette på Kikizo:

«Duncan Botwood told us that if there was enough demand they would provide classic PD/GoldenEye maps as downloadable content, although there may be legal issues with the GoldenEye maps.

According to Rare, all Perfect Dark Zero's content is complete, only enhancing the games engine and months of testing remains.»

Selvom jeg ikke ha gamle GE eller PD-brett, og strengt tatt vil at de skal fokusere på nye brett laget spesielt for PDZ og alt det der, så har jeg ikke noe i mot for eksempel nye versjoner av Facility/Felicity eller Complex. Hva sier dere?

Også gode nyheter at innholdet er ferdig, da kan de konsentrere seg om grafikken og testingen. Nå gleder jeg meg enda litt mer ...
 
Dette var forventet i forhold til at de har jobbet med spillet en god stund. Tror et halvt år med testing og finpussing kan gjøre spillet så bra som vi håper :)
 
Det hadde vært kult om de la til noen av de gamle banene fra GE og PD, ja. Skulle likt å se baner som Villa, Area 52 og Ravine fra PD i oppdatert utgave. De gamle banene vil nok ikke funke med 50 spillere online, men det er sannsynligvis en mye mindre jobb å lage de gamle banene på nytt enn å lage helt nye baner. De kunne jo kanskje lage utvidete utgaver for flere spillere?
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jeg tenker 50+ spillere på et stort område, si en jungel eller en dal, hvor kjære gamle GE/PD-baner er separate fasiliteter man kan gå inn i likhet med byene og bygga i den viste PDZ-banen.

Tenk dere en jungel, variert landskap med stein, sletter og trær. Man har Grid, et moderne bygg, tilfeldigvis bygget over et gammelt temple. I avstanden kan man skimte en Villa i høyden med utsikt over det hele. Også ikke altfor langt unna er det en stor sprekk i bakken med bruer over og det hele, men på et punkt knyttet sammen i en kjent og kjær G5 Building, og dermed har vi selvfølgelig muligheten til å falle ned i sprekken fortsatt. På andre siden av sprekken har Alec og Xenia vært opptatt og bygget en cradle (flere enn meg som hadde Action Replay og fikk spillt denne og Statue i multiplayer? Sinnsykt), som i dette tilfellet er bygget oppå et complex i ikke helt ulik stil.

Dere skjønner hvor jeg vil, og i og med at banene er så grisesvære på dette spillet synes jeg ærlig talt ikke det er en dum idé heller.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ja, jeg synes det er kjempemoro å gå fem minutter gjennom et brett uten å møte noen fordi jeg tilfeldigvis spawnet på feil plass på et gigantisk brett.