Perfect Dark Zero

#1
Generelt om Perfect Dark Zero
  • Spillet skal være en såkalt prequel til Nintendo 64-skytespillet Perfect Dark, med handlingen satt 3-4 år tilbake i tid (år 2019 og 2020 har blitt rapportert).
  • Utviklingsprosessen har vært innom tre konsoller: GameCube, Xbox og Xbox 360.
  • Muligens en lanseringstittel til Xbox 360.
  • Multiplayer-del over Xbox Live, med støtte for 50 spillere (Rare satser på 64 når det lanseres).
  • Co-op og counter-op (en spiller fiender, en annen hovedpersonen) singleplayer, muligens online co-op.
  • Vil inneholde to hoved-multiplayermoduser. Vanlig Deathmatch og et modus kalt Dark-Ops. Dark-Ops blir mer taktisk, og spillerne har bare ett liv hver, og må se på når de blir drept. Ikke ulikt Counter-Strike til PC.
  • Spillet vil ha boter.
  • Alle våpen i spillet vil ha en primær- og sekundærfunksjon, noen vil til og med ha en tertiærfunksjon (røntgensyn, usynlighet o.l).
  • Tre forskjellige fremkomstmidler er bekreftet; Jetpack, Hovercraft og motorsykkel: Jetpack-en fungerer som en Mech på bakken, men som en ... Jetpack i lufta. Hovercraften skal ha plass til «så mange spillere man kan få plass til», samt et harpun-lignende våpen bak. Motorsykkelen har nok et vanlig hjul, ettersom det er uttalt at den kan sladdes med, den har også et sete for fører og et for en som kan skyte bak.
  • Man kan rulle unna kuler og eksplosjoner, og styre hvilken retning man vil rulle til. Når man ruller skifter kameraet til tredjeperson, og man blir mer sårbar mot skudd.
  • Man kan også skjule seg bak hindringer. Dette fungerer ved at man trykker på en knapp når man er i nærheten av for eksempel en tønne, og vinkelen går da til tredjeperson, og man kan se siktet sitt slik at man kan sikte på fiender som kommer fra en bestemt side, slipper man går man tilbake til førsteperson. Ulempen med dette er at man må vite når man burde gjemme seg bak noe, sånn at man ikke blir angrepet fra et annet hold.
  • I multiplayer (kanskje bare bekreftet for Dark-Ops?) har du fire våpenplasser, og må velge etter hva du vil ha med deg i kampen. En rakettkaster tar for eksempel tre plasser, mens en standardrifle tar to, en sniper tre, og en pistol én.
  • Granater har som i Halo en egen knapp, men det vites enda ikke om granater behandles som et ordentlig våpen, og hvor mye plass de tar opp.
  • I multiplayer kommer man først til et trygt rom man kan velge hvilke våpen man vil ha med seg, og kan så bli sendt inn i kampen.
  • Radaren i spillet baserer seg på lyd. Store våpen som lager høy lyd vil dukke opp på radaren, og være der lenge. Lyddempede våpen vil ikke vises på radaren. En rutinert spiller skal utifra størrelsen på prikkene (lydstyrken) lese hva slags våpen fienden har.
  • Siktet på våpenet vil utvide seg etter hvor mye man skyter, noe som gjør at man heller må skyte litt av gangen.
  • I multiplayer vil absolutt alle fiender, fienders kjøretøy og annet være rødt. Uansett om de er fra forskjellige lag innen en kamp, vil alle fiender være røde. Man skal dog utifra karaktermodellene se hvem som er på lag. Alle lagkamerater er grønne.
  • I multiplayer (bare i ranked games?) vil de høyest rankede spillerne være hovedpersonene fra singleplayeren, mens andre vil være mindre viktige personer.
  • Hvis du ikke vil spille på Live kan du se på hvem som helst av de andre Perfect Dark Zero-spillerne. Lære fra de beste, og så videre ... Kill TV, tror jeg det skal hete.
  • Versjonen som ble vist på E3 var en åtte uker gammel Alfa, og brukte i følge Rare rundt én tredjedel av Xbox 360s kraft.
  • Spillet kommer i to versjoner, en «limited collectors edition», og en vanlig. Spesialversjonen vil komme i en slags tin-versjon, som Halo 2 også gjorde, bare at den vil være sort. Den vil også inneholde en making of-dokumentar, et spesielt samlekort (ett av ni forskjellige), et skin til Xbox 360 Guide-en, bilder fra spillet du kan bruke på Xbox Live og «Limelight», en låt fra spillet.



Ganske godt oppdatert bildearkiv

Perfect Dark Zeros offisielle webside

Oppdateres etter hvert ...
 
#3
Jeg er egentlig ikke noen stor fan av FPS, men jeg har prøvd originalen på N64. Det hadde vært fint om de lagde en remake av dette spillet også, ikke bare Conker. Helst som en bonus disc i Perfect Dark Zero.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Da kan de godt fikse framerate-problemene, synes jeg. :p
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Nei, nei, nei. Hele poenget er jo å ivareta originalens særpreg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Da ser jeg enormt frem til en Rise of the Robots-remake som ivaretar originalens "særpreg". :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
La meg gjette: Du var tre år gammel da RotR kom?
 
#9
Anti-co-op-modus hørtes spennende og nyskapende ut, lurer på om det er gjennomførbart slik at det faktisk funker gameplaymessig.

Og Yetipants, som moderator bør du klare å spare deg for usaklige kommentarer slik som den du kom med til Plan9. oooh.. drama..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Ja, unnskyld. Beklager. Såklart vet jeg jo at man ikke kan ha en egen mening når man er noe så o'forbilledlig som moderator. Da må man være ryggesløs og dvask og fullstendig føyelig. Beklager!
!! <- to ekstra utropstegn sånn at du vet jeg er fo'real, nizzle.
 
#11
Hva tenkte egentlig Rare på da de lanserte Perfect Dark med usannsynlig dårlig FPS. De må jo ha insett at dette sugde. Spillet i seg slev var kult da det kom og jeg hadde aldri sett noe lignende, men det størsrte minne mitt fra Perfect Dark er den dårlige FPSen. :(
 
#12
Mitt største minne må være alle de gangene jeg pompa inn noen kuler i kameratene mine, og vant fordi jeg hele tiden klarte å ha oversikt over deres skjermer mens jeg selv løp rundt på ett lommekjent brett.
*mimre*
 

Endre

Ødela forumet
#13
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@28.04.2005, 00.33
Anti-co-op-modus hørtes spennende og nyskapende ut, lurer på om det er gjennomførbart slik at det faktisk funker gameplaymessig.
212727​
Joa, så spennende og nyskapende at de hadde det med i Perfect Dark også. Det fungerte vel egentlig helt greit der, men jeg likte heller å spille vanlig co-op. Det ble litt rart når du tålte såpass lite og bare ble plassert i kroppen til en eller annen tilfeldig vakt, ble skutt og så ble satt i en annen vakt. Kanskje de forandrer litt på det denne gangen.

Ellers vil jeg bare si at jeg ser mer frem til dette spillet enn noe annet for tiden. Selvom Rare bare har produsert dritt de siste ... mange årene, så nekter jeg å tro at de bare har gått under jorden for å lage noe middelmådig. Får heller gå på en skikkelig smell hvis dette blir skuffende, men frem til det velger jeg å være entusiastisk, bare fordi det er Rare.

Håper virkelig vi får en smakebit av dette på E3, og helst i form av en spillbar demo på Xbox 360, men det er kanskje litt vel optimistisk. Det eneste jeg er redd for vil skuffe, er det visuelle. Etter en overgang fra Gamecube, så Xbox, og så til slutt Xbox 360 kan det tenkes at grafikken ikke har blitt oppgradert på alle felt, med mindre de har utviklet det for Xbox 360 i lang tid nå, uten at vi har fått vite om det. Vanskelig å si ...

Ser uansett for meg heftige multiplayer-matcher på Live, med mange fra Spillegal i fremtiden. :)
 

Endre

Ødela forumet
#15
Så nå skal jeg ikke være bekymret for grafikken, men heller gameplayet? :(

Nei, det er vel kanskje ikke noe å uroe seg for, får bare håpe de har brukt tiden effektivt.
 
#16
Opprinnelig skrevet av Endre@01.05.2005, 10.29
Så nå skal jeg ikke være bekymret for grafikken, men heller gameplayet? :(
214260​
Tviler på det. Kan tenke meg at det på mange måter blir likt Perfect Dark til N64, men det har jeg aldri spilt. :( Hvis N64-versjonen hadde dugelig gameplay (noe den sikkert hadde), går det sikkert greit på den fronten også. :tommelopp:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
Menneh … er det noen fra det originale PD-teamet som jobber i Rare fortsatt, da? Jeg trodde de stakk til Free Radical allihopa, mens de som eide selskapet pensjonerte seg.
 

Endre

Ødela forumet
#18
Jeg tror ikke alle stakk. Noen stakk vel i så fall også til Zoonami? Kanskje noen kan fylle inn resten av bitene? Jeg vet egentlig ikke helt hva som har skjedd.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Endre+01.05.2005, 08.35-->
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@28.04.2005, 00.33
Anti-co-op-modus hørtes spennende og nyskapende ut, lurer på om det er gjennomførbart slik at det faktisk funker gameplaymessig.
212727​
Joa, så spennende og nyskapende at de hadde det med i Perfect Dark også. Det fungerte vel egentlig helt greit der, men jeg likte heller å spille vanlig co-op. Det ble litt rart når du tålte såpass lite og bare ble plassert i kroppen til en eller annen tilfeldig vakt, ble skutt og så ble satt i en annen vakt. Kanskje de forandrer litt på det denne gangen.

Ellers vil jeg bare si at jeg ser mer frem til dette spillet enn noe annet for tiden. Selvom Rare bare har produsert dritt de siste ... mange årene, så nekter jeg å tro at de bare har gått under jorden for å lage noe middelmådig. Får heller gå på en skikkelig smell hvis dette blir skuffende, men frem til det velger jeg å være entusiastisk, bare fordi det er Rare.

Håper virkelig vi får en smakebit av dette på E3, og helst i form av en spillbar demo på Xbox 360, men det er kanskje litt vel optimistisk. Det eneste jeg er redd for vil skuffe, er det visuelle. Etter en overgang fra Gamecube, så Xbox, og så til slutt Xbox 360 kan det tenkes at grafikken ikke har blitt oppgradert på alle felt, med mindre de har utviklet det for Xbox 360 i lang tid nå, uten at vi har fått vite om det. Vanskelig å si ...

Ser uansett for meg heftige multiplayer-matcher på Live, med mange fra Spillegal i fremtiden. :)
214247​
[/b]
Ok, så dette var anti-co-op var med i Perfect Dark til N64 ja ? Det er så lenge siden at jeg husker spillet knapt. Kan ikke huske å spillet noe annet enn deathmatch stort sett, utenom story mode da. Så anti-coop var at du ble spawnet i en eller annen vakt og du skulle forhindre den andre, var det alt ? Du ble ikke drevet noe spesielt storymessig "på den andre siden", ingen spesielle objectives eller noe ? For da er ikke det så spesielt mye å rope hurra for.
 
#20
I Perfect Dark het det counter-operative. Morsom idé men ikke spesielt underholdende eller bra utført. Håper Rare heller satser på co-op.